Annons:
Etikettövrigt
Läst 2115 ggr
Skitgalen
2013-10-28 09:26

Låsa upp iPhone 5s

Hej. Jag köpte en 5s i fredags hos Telia, men jag är inte alls nöjd med deras abonnemang (har halebop rubbet), det är svindålig täckning och att surfa med 3G är helt meningslöst, så jag skulle vilja låsa upp telefonen nu så jag kan använda mitt gamla från Telenor. Jag vet att man måste haft telefonen i 12 månader innan man kan låsa upp den, men jag tänkte om det finns någon snilleblixt som kan hjälpa mig ändå på nåt vis…

Annons:
[Nathalie62]
2013-10-28 15:28
#1

Jag tycker du ska ringa och prata med dom, att du har fått jättedålig erfarenhet av abonnemanget, dom borde kunna hjälpa dig då.

kissidor
2013-10-28 16:24
#2

du måste väl ha ångervecka på affären iaf, men det kanske inte är av intresse för dig alls att helt enkelt riva kontraktet och lämna tillbaka telefonen?

ett litet varningens ord bara - om du googlar på unlock iphone 5s får du upp en hel del sidor, men jag skulle vara väldigt betänksam för att gå in på dem - det borde ju kunna vara riktiga virusfällor

du kan ju iaf kolla med ditt telenor-sim så att den verkligen är operatörslåst, ibland hör man folk berätta glatt förvånade om hur det visade sig telefonen de köpt inte var låst trots alllt 🤔

du förresten, du ställer väl denna fråga på iPhone iFokus också? där kanske det finns nån som vet om det är någon av alla "unlock iPhone"-sidorna som är att lita på

Värd på Mobiltelefoner och Android

Skitgalen
2013-10-28 16:27
#3

#1 Jag ska höra med dom och se vad dom säger!

#2 Jag har googlat om ångerrätt när det gäller abonnemang och telefoner man köpt hos operatörer i butik och det verkar som att man inte har någon ångerrätt på det, bara om man köpt det på deras hemsida =/ 
Har inte ställt frågan där, men jag kan göra det :)

Upp till toppen
Annons: