Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1418 ggr
Snurpan79
10/28/13, 11:28 PM

Nu börjar det bli intressant

Hittade denna artikel på Swedroid idag, och nu börjar det bli väldigt intressant tycker jag. Vill egentligen inte ha en till HTC men ta mig tusan om det inte blir det iaf nu. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
Razzora
10/29/13, 12:40 AM
#1

Yeay! Äntligen ett flaggskepp med dubbla simkort. Vill ju inte ha HTC just nu.. men det känns som om jag får titta i alla fall på HTC:s mobiler.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
10/29/13, 1:05 AM
#2

Lite trött på HTC för att de släpper ett flaggskepp och sedan kort därefter släpper en i stort sett likadan fast med någon förbättring. Som till exempel HTC One X och One X+ och nu One och denna lur. Vore det inte bättre att vänta lite med lanseringen av mobilen och släppa den andra versionen direkt istället?

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
10/29/13, 4:10 AM
#3

#2 Jag tycker att de flesta mobiltillverkare gör samma sak. Antingen tar de inte med 4G/LTE eller så lägger de till lite extra minne och en uppdatering på mjukvaran. Tycker att det är fruktansvärt löjligt att de gör så. Så jag håller fullständigt med dig Snurpan!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[VSK]
10/29/13, 5:20 AM
#4

Happ, fortfarande så kan man inte byta batteri på två röda…

kissidor
10/29/13, 10:36 AM
#5

ja visst är det spännande tider för oss tekniknördar 🤓😃! och trots att samsung har så mycket i sitt koncept som passar mig så blir jag allt mer benägen att tänka mig ett annat märke nästa gång. det verkar allt mer som att samsung håller på att bli det nya apple med patentkrig och inlåsning av användarna - allt det som android inte ska vara 😡.

dubbel-sim och utbytbart batteri/sd-kortplats är finfint, men jag är måttligt imponerad av att det sker på bekostnad av lte:n… (och att den ena kortplatsen bara stöder 2G) så denna htc är inget för mig - men det går åt rätt håll iaf Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/29/13, 11:14 AM
#6

#5 Nu känns det inte som om man kan snöa in på ett visst märke längre. Utan nu får man kolla runt på alla märken innan man kan göra sitt val. Håller med dig Kissidor att samsung känns som om de håller på att bli nya apple, och att låsa in användarna är något som jag ser som väldigt negativt. Som du säger så är ju Android precis tvärtom, det ska vara öppet.

Även om HTC:n inte blir någon hit så är det ändå bra att de vågar testa sig fram med dubbla simkort. För dom telefonerna som finns nu med dubbla simkort är oftast inte särskilt snygga eller har en bra spec.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Snurpan79
10/29/13, 12:55 PM
#7

#6 Håller med. Många gånger har köparna tvingats välja mellan någon specialfunktion (till exempel stöttålig, dubbla simkort) eller prestanda. Tycker det är bra att vi ser en ändring på det faktiskt.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Upp till toppen
Annons: