Annons:
Etiketthårdvara
Läst 974 ggr
jojjobojjo123
10/31/13, 2:06 PM

vilken rekommenderar ni?

hej!

Nu är det nästan bestämt att det blir antingen en samsung galaxy note 2 eller en sony xperia z, men jag kan inte bestämma mig! Vilken skulle ni rekommendera av dom?

Tack på förhand!

Annons:
kissidor
10/31/13, 3:10 PM
#1

jag röstade på note 2 eftersom jag av egen erfarenhet vet att det är en utmärkt telefon och det finns ett par grejer med xperia z som inte faller mig i smaken - men det är jag det. jag tycker att z på nåt vis känns klumpigare trots att noten har större skärm, den där kantiga formen som sonysarna har är snygg på bild men känns ganska avig och klumpig irl tycker jag. sen har jag som jag tjatat om flera gånger förbaskat svårt för den där splitterskyddsfilmen som sony har på skärmen, den är en ökänd fett- och smutsmagnet och ger en oskön fingertoppskänsla 🤮.

prestandamässigt bör de vara hyfsat likvärdiga. vattentätheten fördel sony förstås, och ingen fjuttig fördel heller. (men man har läst lite oroväckande klagomål om att den inte varit så vattentät trots allt, och ändå har det inte gått på garantin.) pennan kan vara en betydande fördel med noten - om man använder den förstås. jag gjorde ärligt talat inte det i nån större utsträckning. skarpare skärm och bättre kamera i sonyn, bättre batteritid i samsungen.

gick in på prisjakt, egentligen mest för att kolla hur mycket det skilde i pris mellan dessa två och galet prisvärda sprillans nya LG G2 som smiskar dem båda ganska ordentligt. men det skilde ändå en tusenlapp så det kanske är mer än vad du är villig att acceptera. men i alla fall, åter till saken - då såg jag att kundomdömena var lite svajiga på z faktiskt. du kanske skulle kolla in jämförelsen och omdömena för dem båda om du inte redan gjort det: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1449383,1596289

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
11/1/13, 9:27 PM
#2

Jag röstade Samsung Galaxy Note II.

Jag var inne på Media Markt idag och kollade runt lite på olika telefoner (var visserligen mest nyfiken på Nexus 5)

Men då kollade jag på både Note II och Z.

Note II är ganska stor får jag lov att säga. Den var över 1 cm bredare än min LG G2 och 0.5 cm längre och väger 180g!. Z är också ganska stor men inte alls lika stor på Note II då den väger nästan 40 g mindre!

Båda är bra telefoner så det är nog mer efter tycke och smak som man ska välja.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: