Mjukvara

Äntligen presenterades android 4.4 KitKat

2013-11-01 07:41 #0 av: kissidor

det ser ut som att google legat i rätt bra tycker jag Glad, vad tycker ni?

här kan ni läsa om nyheterna i KitKat

retfullt dock att de plockade bort IR från LG G2 till nexus 5 när de nu har införlivat stöd för det i 4.4 Funderar, jag hade varit stor spekulant på nexus 5 annars då jag saknar nexus-konceptet en hel del. men jag har blivit lite smått beroende av att ha en egen fjärrkontroll eftersom jag inte får röra de till tv:n och boxen mm medföljande kontrollerna, och det är i stort sett det som hindrat mig från att lägga in typ google edition eller cm eller nåt på min s4. men man får väl vänta tills utvecklarna gjort sitt med 4.4 Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2013-11-01 10:22 #1 av: VSK

Ja det blir kul att få sen Glad

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2013-11-01 13:11 #2 av: [Nathalie62]

När får man den? Lipar

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2013-11-01 14:14 #3 av: kissidor

inte alls för de flesta skulle jag tro nathalie. till nexus 4, 7 och 10 om ett par veckor sägs det. till galaxy nexus inte alls vilket gjort många upprörda. 

till din s3:a? kaaaaaanske... s2 fick ju trots allt gå ända från 2.3 till 4.1. men jag skulle inte hålla andan medan jag väntade. du får väl hålla koll på vad de fristående utvecklarna hittar på Skämtar.

Anmäl
2013-11-01 14:17 #4 av: [Nathalie62]

#3, Detta eviga väntande Lipar s3 är det jag har japp Skrattar får väl roota den dårå ha ha.

Anmäl
2013-11-01 14:29 #5 av: kissidor

rootat den hade du väl redan gjort va nathalie? men du får flasha den också då NördGlad

Anmäl
2013-11-01 16:40 #6 av: [Nathalie62]

#5, Ha ha, pallar inte flasha den också Lipar

Anmäl
2013-11-01 16:41 #7 av: bamse6311

Har fortfarande inte fått 4.3 trots att den skulle vara ute till min lur redan i sept/okt men Sverige är kanske inte högprioriterat Storgråtertidsmässigt.

Har dock skickat förfrågan och jäklar att jag inte då i morse visste hur mycket nytt det är i Kitkat för då hade jag frågat om det också.

Bästa hälsningar,
Bertil

Anmäl
2013-11-01 16:42 #8 av: VSK

jag väntar oxå på 4.3.. Storgråter

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2013-11-01 20:23 #9 av: Razzora

och jag väntar på 4.4 Lipar

Men mycket nytt och spännande i 4.4. Väntar med spänning när jag äntligen ska få se Nexus 5,7,10.

Tyvärr så verkar det vara många som inte kommer att få 4.3 eller 4.4.

Tror att det ska finnas en lista någonstans. Ska se om jag hittar den. Tror att Samsung hade en lång lista på vilka som skulle få 4.3, HTC tror jag inte hade annonserat ut vilka mobiler som ska få 4.3.

Men jag återkommer med listan...

Anmäl
2013-11-02 02:53 #10 av: bamse6311

PadFone 2 samt Infinity skall få 4.3 och egentligen så skulle den redan vara ute (se länk).

http://www.padfoneclub.com/news.php

Skrev till Asus svenska support i morse och frågade om just detta, fick svar men den svenska supporten kunde inte ge något datum.

Vill nu ha KitKat så då kan dom ju hoppa över 4.3 Gapskrattaroch ge 4.4 direkt istället.

Det är ju trots allt ganska renodlade Android-lurar.

Bästa hälsningar,
Bertil 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.