Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2796 ggr
kissidor
11/24/13, 11:25 AM

strul med iFokus

är det bara jag som får krupp på iFokus sen 1-2 veckor? det var länge sen det strulade såhär mycket tycker jag, och det gör ingen skillnad om jag går in på windows-datorn eller iPaden eller android-telefonen. man får försöka flera gånger innan man kommer åt att svara på ett inlägg eller läsa ett annat inlägg utan att det står och laddar nån minut bara för att sen gå till "sidan kan inte hämtas". 

då var det nästan bättre förr när den där gurun jämt mediterade, det kunde man åtminstone ha lite roligt åt.

nån som vet nåt om det här, varför det konstrar så mycket nu - eller är det bara jag trots att jag har det i alla mina enheter?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Snurpan79
11/24/13, 11:58 AM
#1

Enda jag har märkt är att det tar tid att ladda sidorna ibland. Några gånger har även jag fått upp att sidan inte går att hämta. Har inte tänkt så värst på det förrän du nämnde det nu dock.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Gunlog
11/24/13, 12:18 PM
#2

Jo, det stämmer. Det är tydligen något med servrarna. Kommer inte riktigt ihåg. Vet inte hur och vem som kan fixa…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[Nathalie62]
11/24/13, 2:11 PM
#3

Så konstigt. Jag har inte märkt någonting faktiskt.

kissidor
11/24/13, 2:40 PM
#4

men lyllo er som klarat er från detta - det har varit skitirriterande kan jag lugnt säga 😡. men kanske har det att göra med vilken tid på dygnet man är härinne - just nu verkar det funka fint - pepparpeppar, men i morse/förmiddags höll jag på att flippa helt på det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
11/24/13, 3:04 PM
#5

#4, Det kanske är värst på förmiddagarna men de gånger jag varit inne då har jag inte heller haft problem, även om det inte är så ofta 😛

Jag kan bara beklaga och förstår att det är irriterande, det kanske är något för support att åtgärda så en tanke kan nog vara och fråga där?❤️

Gunlog
11/24/13, 9:09 PM
#6

Det händer bara på kvällar för mig… Hihihi!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Razzora
11/24/13, 10:12 PM
#7

Jag har också lagt märke till det, men jag har alltid trott att det var min internet uppkoppling som strulade, visserligen efter att du skrev inlägget kissidor så kollade jag det genom att kolla på andra sidor än iFokus sajterna inga problem. Men iFokus sajterna verkar ladda ladda ladda och sedan Sidan kan inte hämtas……

Det har för mig hänt under hela dagen. Vissa dagar mer än andra får jag säga. Men det kan nog stämma Kissidor att det kan vara dom senaste 1-2 veckorna.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
11/26/13, 4:07 AM
#8
Ladydragon
11/26/13, 8:49 AM
#9

vad har du för uppkoppling? vanligt bredband hemma eller mobilt bredband eller vad? 

har du provat att surfa från mobilen alltså med 3/4g nätet är det samma sak då? 

rent spontant så låter det tyvärr som det är nåt krångel med din uppkoppling och att den svajar av någon anledning vilket leder till dom här problemen…..

själv har jag inte haft några som helst problem med iFokus och jag är inne på sidan lite när som på dygnet kan lika gärna vara morgon som natt……

men du kanske kunde fråga oxå inne på Supportifokus och se om dom har problem med sajten

kissidor
11/26/13, 8:54 AM
#10

jag har mobilt 4G-bredband hemma och 4G i telefonen, och visst kan mobila bredband vara svajiga - men det har ju dels varit såhär från jobbet också och dels så har jag inte haft de här problemen med några andra sidor än iFokus. men just för tillfället sköter det sig bra

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
11/28/13, 6:57 PM
#11

Jag har mobilt bredband men jag kan säga att jag ser bara problemet på iFokus sidorna aldrig på några andra sidor. Jag brukar även kolla om det är något problem med någon annan dator eller mobil men det är samma där. Ibland kan jag komma in utan problem och läsa alla inlägg och artiklar ibland är det helt stopp.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
11/29/13, 12:26 AM
#12

Jag märker ingenting alls och det spelar ingen roll när jag är inloggad, jag blir så paff när jag hör om de som haft och har det ibland för jag får det aldrig tydligen😮 men i och för sig är det ju väldigt skönt att det funkar felfritt 😛

kissidor
11/29/13, 5:50 AM
#13

ett sajtvärdsprivilegium kanske 😃?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
11/29/13, 1:47 PM
#14

#13, Ha ha, det kunde ha varit så om inga andra värdar erfarit liknande problem med iFokus men så är tyvärr inte fallet har jag läst 😉

[Nathalie62]
12/2/13, 12:14 AM
#15

Har ni fortfarande strul med iFokus?

Razzora
12/2/13, 11:24 AM
#16

#15 Jag har det ibland. Det verkar vara som det är vissa dagar. Jag hade inga problem alls i helgen. Men idag när jag försökte logga in imorse så ville den bara inte..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
12/2/13, 11:39 AM
#17

senaste veckan har det skött sig riktigt bra för mig 🙂, bara djäklats en gång tror jag. men det kommer i skov.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
12/2/13, 2:07 PM
#18

Okej, ibland funkar iFokus bättre om man tömmer historiken, i normala fall ska det inte behövas egentligen men det är kanske värt ett försök om ni inte redan testat det.

Weasley
12/5/13, 6:52 AM
#19

Jag har nästan aldrig nåt problem, utom när jag inte har något nätverk. Har du kollat upp ditt nätverk när du går in på i Fokus? Det kan bli så för mig, att det är vissa sidor som inte går att hämta P.g.a internetanslutningsproblem. Så nästa gång du är inne på i Fokus, kolla så att du har nätverk! För om du har ett speciellt nätverk som bara fungerar när du är i ditt hem, så kan det avbrytas i bland. Men om du har ett bredband, som du kan sätta på när du vill som kostar pengar, så borde det funka OM det är nätverksproblem för dig. Ha en bra dag!

Trololololololololololo

kissidor
12/5/13, 10:31 AM
#20

allistjej, som vi som har de här problemen har beskrivit i tråden (se #10 och #11) så har visserligen några av oss mobilt bredband hemma och vi vet att det kan vara instabilt - men under de perioder då det trasslat som värst så har det dels varit endast iFokus som strulat, inga andra sidor - och dessutom så har jag haft trassel från jobbets dator också och där är det ju "riktigt" bredband med kabel och allt. så förklaringen är nog en annan 🙂. men det är ju fullt möjligt att iFokus är mycket känsligare än andra sajter för de dippar som ett mobilt bredband har, även om det som vi sagt inte förklarar saken helt.

och innan nån undrar varför jag inte skaffar mig ett "riktigt" bredband hemma så kan jag väl berätta att den möjligheten har jag tyvärr inte, jag som bor i skogen är bara jättetacksam att jag kan ha ett 4G-bredband som levererar så bra som det gör.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
12/5/13, 1:04 PM
#21

#19, Som kissidor skriver så är det inte där problemet ligger utan det är på iFokus.

#20, Det hör sig inte hit varför man inte har ett "riktigt" bredband, det är jättemånga som inte kan ha det av diverse anledningar och jag förstår att man är tacksam att det finns andra alternativ och i detta fallet är det iFokus som har problem ibland, det är bara att konstatera för deras server pallar inte trycket emellanåt.

Ladydragon
12/5/13, 5:57 PM
#22

Men alltså är ni/du verkligen säkra på att det är just iFokus som är problemet…bara för att just den hemsidan trasslar så behöver det absolut inte vara den felet ligger hos…..

och sen alltså tyvärr det är ett faktum att mobilt bredband är oerhört svajigt och kvaliteten växlar oerhört vad jag har oxå hört är att 4G är extra svajigt för att det är så nytt och  inte utbyggt ordentligt än så länge 

tror jag oxå föreslog det att om det inte är gjort så vore det nog en god idé att göra ett inlägg på SupportIfokus för att kolla om det är fler som har problem 

sen om det är möjligt så kanske oxå maila dom ansvariga på iFokus och se vad dom har att säga….

får ni fram information om att ja iFokus är det problem med till och från så visst oki då är det så 

MEN jag personligen har inte haft några som helst problem med iFokus på vääääldigt länge…..
och jag vet mycket väl om hur svajigt mobilt bredband tyvärr är

[Nathalie62]
12/5/13, 6:15 PM
#23

#22, Det är alltså inget ovanligt att iFokus ofta har problem med deras server, det uppstår ofta problem med både det ena och det andra här och sker titt som tätt. Att det svajar med mobilt bredband gäller då hela internet inte enbart en webbsida.

kissidor
12/5/13, 6:35 PM
#24

ja nog är det väl känt att det genom åren har varit problem med iFokus servrar, ibland är det ganska lugnt långa tider och ibland är det sämre. som sagt, vi som varit med ett tag glömmer väl inte den mediterande gurun i första taget 😓

ladydragon nu är jag inte med riktigt hur du menar med att det inte behöver vara iFokus som strular fast alla andra sidor man besöker funkar vid samma tillfälle och fast den under ett "strulskov" strular även från fast lina. det kan säkert vara som du säger men jag förstår bara inte hur du menar så du får gärna utveckla det 🙂

för övrigt är här där vi bor 4G betydligt stabilare än vårt gamla 3G, det kunde man få nippran på

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
12/5/13, 7:33 PM
#25

#24, Nej den där gurun var inte rolig på något sätt och nu ikväll har vi ju något som kallas HEN eller vad det nu var så det kan ju säkert svaja till både här och där då oavsett vad man använder för lina.

Razzora
12/14/13, 7:02 PM
#26

Jag ska säga att när jag har testat iFokus sajten på vanliga linor och inte mobila så är det precis samma sak. Vi som har mobila linor VET om att det kan hända ibland att nätverket kan ligga nere.. Men det är ju väldigt lustigt att aftonbladet(som är en mycket krävande sida) fungerar som det ska när inte iFokus gör det. Så jag är 100%säker på att det är servrarna dom iFokus har som ställer till det för VISSA av oss ibland.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
12/15/13, 5:44 AM
#27

exakt razzora 🙂.

nu mediterade gurun för mig igen 😃, men bara en kort stund och annars har det skött sig bra nu ett tag. det verkar som att det var kulmen på den problemperioden jag upplevde då.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
12/15/13, 5:10 PM
#28

#27 Verkar så faktiskt kissidor. Jag har inte märkt av några problem den senaste veckan. Håller tummarna för att det ska hålla sig så här nu framöver.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: