Annons:
Etiketthårdvara
Läst 3236 ggr
Razzora
2013-11-28 20:38

Farligt att ladda mobil under natten.

Läste denna artikeln och tänkte att det vore nog bra att dela ut den här. Den handlar om personer som har haft otur när de har laddat sin mobil under natten. Vilket nog många här inne nog gör.

Men man kanske skulle lägga telefonen på ett ställe som inte blir för varmt och inte för nära en själv?

Dagens Industri (DI)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2013-11-28 20:52
#1

ja man har läst om några stycken såna där händelser i år, ganska otäckt får man säga 😮

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2013-11-28 21:44
#2

Ja det kan man ju lugnt säga att det är. Jag har börjat att lägga telefonen vid fönstret där det finns minst risk att det skulle hända något. Men jag har ändå min surfplatta vid sängen. Så det hjälper ju inte….

Svårt att vara försiktig nu för tiden….

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
2013-11-29 00:24
#3

Jag läste det också någonstans och skulle skriva om det men du hann före he he, tack.

Det känns rätt riskabelt med allting nuförtiden tycker jag, vad blir det härnäst? Att man inte ens kan ha den bredvid sig i sängen eller ha den för länge i fickan? (bara spekulationer) personligen laddar jag alltid min vid datorn på kvällarna.

bamse6311
2013-11-29 10:44
#4

Läste också det där.

Brukar ladda min lur när den ligger på köksbordet som är av trä och då tar jag först undan duken en bit så att det bara är träskivan på köksbordet.

Nu laddar luren dock ganska snabbt så det blir ofta på kvällen då jag ändå är uppe.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2013-11-29 12:51
#5

#3 Vi tänker lika i alla fall, även om jag hann före dig denna gången 😛

Ja man får verkligen vara väldigt försiktigt så att man ställer telefonen där det finns minst risk för eldsvåda..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Gunlog
2013-12-01 21:40
#6

Jag laddar alltid min lur på jobb i mitt verktygsskåp som är av metall…

På helgen laddar jag bara korta stunder och då lägger jag i fönstret. Vi har fönsterbrädor i marmor…

Men min telefon blir inte varm, däremot blir laddaren riktigt varm, så jag är alltid försiktig.

Har en Lumia 920 och det är original-laddaren jag har…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
[Nathalie62]
2013-12-02 00:15
#7

Bra att ni är försiktiga! 🙂

ebben0923
2013-12-04 19:00
#8

Man ska ladda mobilen på dagen.Och när man har laddat klart mobilen ska man dra ur den.Jag hörde om en tjejs mobilladdare hade börjat brinna under natten.Så mitt råd: Ladda på dagen när du har koll på den!

Hälsningar: Mig,Nelly,Pelle,Mimmi och Kajsa! HjärtaGlad

Snurpan79
2013-12-05 22:42
#9

Jag laddar min mobil på natten och då ligger den bredvid sängen. Har även hänt massa gånger att jag somnat med mobilen i handen och således haft mobilen i sängen när jag sovit. 😞

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-12-06 06:06
#10

nämen… som en nalle liksom 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-12-06 10:09
#11

#10 Jepp, yuppinalle. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-12-06 10:17
#12

ja jag tänkte på det sen, men sen tänkte jag att äsch hur många här är tillräckligt gamla för att veta vad jag pratar om ifall jag säger det 😃?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-12-06 11:11
#13

Åh va gammal jag känner mig nu. 😭

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
kissidor
2013-12-06 11:14
#14

åh förlåt snurpan 😞, men kan vi inte säga att du var observant och minnesgod redan i mycket unga år och att det är därför du känner till uttrycket 😉?

du är ju faktiskt 13 år yngre än jag, så såååå illa kan det inte vara 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2013-12-06 14:49
#15

He he, ni gör min dag 😃 mysigt att ha en yuppinalle vid sin säng, kanske något man ska prova 😛

Snurpan79
2013-12-06 17:55
#16

#14 Den förklaringen lät mycket bättre. 😉

#15 Alltid trevligt om man kan roa någon. 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
2013-12-06 18:41
#17

Här en som är så gammal så att man var med på den tiden och hade en sådan där "nalle" *skrattar*.

Well, det här vet ni väl alla men skriver det ändå.

Ordet Yuppie står för _young urban professional.
_
(Nedanstående beskrivning av en yuppi är hämtat från Wikipedia)

I Sverige var begreppet yuppie ett begrepp som hängde ihop med en viss livsstil. Det handlade om att klä sig på ett speciellt sätt med kläder i strikt kontorsmässig stil, gärna av dyrbara märken. Köra dyra bilar som Porsche (Börsmoppe) och Ferrari exempelvis. Det fanns också tillbehör som var viktiga, till exempel mobiltelefoner (vilket på den tiden fortfarande var ovanligt), bärbara datorer och klockor från Rolex_.

Vissa restauranger, barer, nattklubbar och liknande inriktade sig just på en kundkrets som tillhörde denna livsstil och blev därför tillhåll för många yuppies.

Dessa ställen var ofta dyra.
Det var inte ovanligt att vissa satsade på denna livsstil trots att de egentligen inte hade råd med detta.

I början av_ 1990-talet började denna livsstil tonas ner, då en internationell lågkonjunktur utbröt, och det ansågs mer förfinat att visa professionell framgång på ett mindre iögonfallande sätt.

Nåväl det finns ju fortfarande Yuppies och min yngsta son påminner väldigt mycket om en sådan även om han inte kör Ferrari utan BMW men han älskar armbandsur som kostar åtminstone enligt mitt sätt att se det en halv förmögenhet osv.

Själv så har jag varken mobil, yuppinalle eller smartphone utan enbart "en lur" Gapskrattarmen en "lur" som jag tycker jäkligt bra om och är väldigt tacksam att jag fick tips om här på sajten Tummen upp.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2013-12-14 19:06
#18

Skulle man säga att de som kör Apples produkter lite som yuppies? Inget illa menat, men jag set att de flesta som köper apple dator har allt det runtomkring också. Vilket får mig att tänka lite att de är yuppies, det är ju mer eller mindre en livsstil så att säga.. 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2013-12-15 05:47
#19

humhumhum razzora, skriver detta från en ipad… 😈. nu får du nog gå och tvätta munnen med tvål tror jag 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2013-12-15 17:13
#20

#19 hahahah :P Jag skrev ju att de som har en APPLE DATOR brukar ha kringrustningen också. Inte dom som bara har kringrustningen 😛

Jag har själv en iPad men inget mer. 

Men många som köper en APPLE dator har även en iPhone, iPad, Apple TV, osv.. det känns som om det mer eller mindre är en typ av livsstil.

Inget illa menat för någon alls. Bara så jag tycker att det känns 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2013-12-15 17:46
#21

hehe, ok då :) !

jag har även en apple-tv, vilket med sitt relativt blygsamma pris i förhållande till vad man kan få ut av den är ett ganska naturligt tillbehör om man har antingen en Iphone eller en ipad tycker jag. men sen räcker det :).

säger inget illa alls om mac-datorer, men de känns inte riktigt prisvärda för mig personligen - det beror säkert väldigt mycket på hur och vad man använder dem till. och Iphone är en bra produkt såklart, men inte min grej. jag tror nog de flesta som har hela apple-kitet har det helt enkelt för att det funkar för dem, men bevisligen finns det också de som har det mest för att markera att de kan - och där har du kanske dina yuppie-arvtagare :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2013-12-15 19:46
#22

Precis Kissidor!

Du ser du har bara kringutrustningen :P

Det enda jag kan säga om Mac datorer är att de är svåra och sitta och programmera på. Mycket som man måste tänka på och mycket som bara inte fungerar. Därav att jag är lite anti där. Men för många fungerar ju dom datorerna. Dessutom tycker jag dom är lite väl DYRA för vad de ger. Men många tycker dom är super och det kan jag inte säga emot.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: