Annons:
Etiketttipstråd-för-rabatter
Läst 4901 ggr
kissidor
2013-11-29 08:49

Bra pris på HTC One och Nokia Lumia 920 29/11 2013

den som fortfarande går och suktar på en htc one kanske ska göra slag i saken idag för 3790:- på elgigantens black friday-rea: 

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/HTCONEBLACK/htc-one-smartphone-svart?scid=PRICECOMP_PRISJAKT_EGAB

tror den blå också finns på rean

tyvärr har jag ingen järnkoll på priserna på nokia lumia-modellerna, men jag tror ju absolut 1490:- för lumia 920 är ett riktigt bra pris också - en riktigt bra telefon vet jag iaf att det är 🙂: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/NOK920BLACK/nokia-lumia-920-smartphone-svart

lumian finns i fler färger till samma pris

och glöm inte hör ni -  det gäller alltså bara idag Glad!

det kan också nämnas att electroworld har 10% på allt idag, också under rubriken black friday - så är det nån annan telefon som lockar en mer så kanske den är köpvärd där idag

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2013-11-29 10:29
#1

Halloj alla.

Angående Black Friday så har även cdon en del lurar men även mycket annat.

http://cdon.se/black_friday/?utm_source=newsletter&utm_medium=weekly_newsletter&utm_campaign=1348_Cross_Black_Friday

Även här gäller alla priser till kl 23:59 ikväll eller så långt lagret räcker.

Funderar själv på datorskärmen dom har då det kanske är dags för mig att byta ut min 4:3.

Bästa hälsningar,
Bertil

yoanna
2013-11-29 12:24
#2

En HTC One för 3790:- hade ju inte varit helt fel, synd bara att så mkt annat måste prioriterats just nu 😢

[Nathalie62]
2013-11-29 13:39
#3

Tack för informationen, får in och ta mig en titt, är det billigt så kan man ju inte låta bli 😛

Snurpan79
2013-11-29 15:18
#4

Nästan så jag blir sugen på en HTC One nu. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Nathalie62]
2013-11-29 20:44
#5

Var förbi Media Markt innan ikväll och dom hade också den här rean nu men jag lät bli att gå in, jag hade förmodligen blivit helt pank och ville inte ta sådana risker 😛ha ha.

bamse6311
2013-11-30 00:47
#6

Köpte/beställde min datorskärm för 899 SEK på cdoncom nu kl 23:57 på kvällen.

http://cdon.se/hemelektronik/philips/23inch-philips-233v5lsb-led-23-p25156453

Enligt prisjakt så ligger så ligger de andra 400 kronor dyrare på samma skärm/produkt och där då Elgiganten är den som ligger närmast med sina 400 Kr i dyrare pris.

Dessutom så får jag den nu genom cdon också sänd hem helt fraktfritt vilket ju också innebär en hundring eller lite mer i förtjänst.

Det är ungefär som när jag köpte min "lur" PadFone 2 som kissidor tipsade mig och er andra om.

Ibland så måste man "slå till" och detta oberoende av om man kan gå till en fysisk butik där man kan känna och klämma på produkten ifråga.

När jag behövde byta ut min HTC Sensation mot en bättre lur och fick tipset av kissidor på en PadFone 2 för 2 490 SEK så kollade jag prestandan, hörde med min yngsta son som rekommenderade den och utan att någonsin haft eller känt eller klämt på en sådan i min hand och så "slog jag till".

När jag tidigare idag morgon/förmiddags fick ett mail från cdon och visste att jag vill ha en ny datorskärm så såg jag denna och som sagt så väldigt sent ikväll kl 23:57 så slog jag till.

(Var nämligen på krogen med goda vänner tidigare under kvällen och utan att på något sätt som helst diskutera datorskärmar men kom alltså hem runt 23:50 och bestämde mig då för "att slå till")

Denna skärmen har jag naturligtvis inte heller känt eller klämt på men är övertygad om att jag har gjort en bra deal/affär som jag inte kommer att ångra för 899 SEK inklusive frakt.

Jag är en impulsiv människa och när jag får reda på en bra affär/deal så "slår jag hellre till" om jag just då och där har behovet av produkten i fråga än att vänta tills erbjudandet gått över och är slut.

När jag köpte min PadFone 2 så kostade den som sagt var 2 490 SEK och idag så kostar den 3 990 SEK.

Just nu idag eller ikväll så har jag som det ser ut på prisjakt sparat 400 SEK på den här datorskärmen och då så är den ju även inklusive frakt vilket säkert annat för ett paket på runt 5 KG säkert skulle kostat runt 100 spänn eller lite mer.

Tackar både kissidor och cdon för utan er bådas information så hade jag haft noll koll på vad "black friday" innebär.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
bamse6311
2013-11-30 07:16
#7

Just me again.

Innan jag beställde den där skärmen så skickade jag länk till min son för att höra vad han tyckte om den.

Det är alltså min yngsta son och han beställde en HTC One i förra veckan men jag hade inte "hjärta" att berätta för honom vad den kostade på Elgiganten under denna Black Friday.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-11-30 07:35
#8

grattis till en bra affär bertil 🙂! och visst är det onödigt att berätta för sonen om priset på htc one, men man kan ju förstås inte gå och gräma sig varenda gång man får se nåt säljas mycket billigare än vad man själv köpt det för, man kan ju aldrig veta om och isf när just den grejen man vill ha kommer på kampanj - behöver man den måste man ju slå till nån gång, så är det bara. 

men jag är som du bertil, att har jag redan bestämt mig för att jag ska skaffa en sak så slår jag till direkt när det kommer en bra deal på något som stämmer in på min kravspec, då går jag inte och velar. det kan ju såklart straffa sig också att agera så snabbt, men i mitt fall har jag så gott som alltid blivit nöjd.

yoanna, tråkigt när man inte kan utnyttja ett sånt här tillfälle för att det passar dåligt just då 😕, håller tummarna att du får en ny chans när det passar bättre 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-12-01 00:04
#9

#8 kissidor

Nej, inte tusan kan man gräma sig om man köpt något som sedan visar sig sjunka i pris.

Vad det gäller både mobiler och allt annat inom elektronik så går det ju i en rasande fart.

Det skulle inte förvåna mig om den här skärmen jag köpte kommer ner i samma pris igen under mellandagarsrean.

På tal om att "slå till" så gjorde jag det även med Win8 direkt när det kom ut så jag har det både på USB som jag laddade ner det på och dessutom så beställde jag det då direkt också på DVD som jag fick hemskickat från MS.

Dock så har jag inte installerat det ännu.
Dels så behövde jag en ny skärm för att kunna fästa apparna vilket iofs inte spelar någon större roll då jag hade tänkt att installera Classic Shell så jag kunde få tillbaka startknappen och öppna direkt i skrivbordsläge.

Den största anledningen att jag inte har installerat mitt Win8 Pro ännu är mest därför att jag tycker att det fått så dålig kritik från många användare.

kissidor, har du börjat "komma överens" med Win 8 (8.1) ännu nu sedan du köpte ny dator?

@Alla

Någon annan av er som gjorde något fynd på Black Friday??

Läste btw att just Black Friday i USA är startskottet för julförsäljningen "over there".

Den där fredagen ligger i Thanksgivinghelgen och då blir fredagen en klämdag som man tar ut som en extra ledig dag.

Anledningen att den kallas just Black Friday är att det för handlarna den dag som förvandlar röda siffror till svarta i försäljning och lönsamhet tack vare att den blir startskottet på julförsäljningen.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
2013-12-02 00:13
#10

Grattis till en bra affär Bertil, alltid roligt när man finner något av intresse som är extremt billigt, sådana dagar skulle vi ha fler av tycker jag 😃

Själv vart jag förbi Media Markt men lät bli att gå in, tror jag hade blivit pank annars 😛

bamse6311
2013-12-02 09:59
#11

#10 Nathalie62

SkrattarTummen upp

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2013-12-02 11:30
#12

Grattis Bertil till att du snart har en ny skärm 👍

Jag lät också bli att åka in på black friday, för jag vet hade jag bara sett de som fanns då hade jag mer eller mindre gått med en väldigt väldigt lätt plånbok därifrån. Dessutom var det inget jag egentligen behövde så för mig kändes det dumt att åka in då.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2013-12-02 11:44
#13

jag jobbade som en gris för att klara en deadline så jag behövde aldrig utsättas för frestelsen, jag hade inte ens hunnit nätshoppa 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
2013-12-02 11:58
#14

Hahaha, lyllos dig kissidor, du slapp frestelsen 😎

En annan kollade på webbsidorna och tänkte "nä, jag behöver inte det där, men jag vill såååååå gärna ha det!!!"

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2013-12-02 12:01
#15

#12 Razzora.

Tackar så väldigt mycket Tummen upp och jag har handlat från cdon tidigare och vet att de har väldigt snabb leveranstid.

Nu har det ju varit helg sedan jag beställde skärmen men misstänker att jag kanske har den på onsdag.

@kissidor.
Kan ju vara bra det där med en deadline på jobb så att man helt enkelt inte hinner Skrattar.

@Alla.
Nu är frågan vad man skall göra när det blir mellandagsrea.
Det finns egentligen inte så mycket mer jag behöver just nu.
Under detta året har det hunnit bli en del prylar.

Nåväl, när alla de där "bladen" som trillar ner i brevlådan till mellandagarsrean kommer så gäller det att inte öppna dem och detsamma med alla reaerbjudanden som kommer i mail Gapskrattar.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
2013-12-02 14:02
#16

#13, Ha ha vilken tur du hade då 😉😛

#14, Det gjorde jag på förmiddagen, det kliade inte alls i fingrarna när man såg (KÖP), sen vart jag då iväg senare och lockades på Media Markt 😃

bamse6311
2013-12-03 18:08
#17

Som alltid mycket snabb leverans på cdon så jag hämtade ut min nya skärm idag på eftermiddagen.

Kalasbra skärm och som sagt var till ett väldigt bra pris på black friday.

Känner mig nästan som en 5-åring som har fått glass precis som jag gjorde för några veckor sedan när jag köpte och fick min PadFone2 levererad.

Well, nu har jag faktiskt handlat en hel del prylar (elektronik) i år så nu får jag nog passa mig för att kolla mellandagarsrean Gapskrattar

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: