Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3020 ggr
Snurpan79
12/5/13, 11:18 AM

Tråkiga nyheter

Tyvärr måste jag meddela att min närvaro här på sidan kommer bli lite lidande framöver. Har varit in och ut på akuten i omgångar senaste veckan och tyvärr har min gallsten blivit betydligt sämre och jag ska opereras inom någon vecka eller två. Dessutom har jag dragits med annat magont och kräks blod varav min energi är i botten just nu. Jag ska försöka vara här så mycket jag kan och orkar, men som jag sa inledande kommer det bli mindre än vanligt en tid framöver. 

Vet att fler av oss Medarbetare på sidan kommer vara lite mer frånvarande framöver, men tillsammans kommer vi hålla sidan levande och hjälpa till med frågor och problem. Finns med andra ord inget att oroa sig för. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
kissidor
12/5/13, 12:13 PM
#1

visst finns det nåt att oroa sig för snurpan,inte sajten visserligen men du! tvi så eländigt du måste må 😭! var rädd om dig och lycka till med op, hoppas du får bästa möjliga vård så du slipper gå i plågor fram till dess!

krya på dig-kram 🌺!

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
12/5/13, 12:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Så tråkigt Snurpan79 och det låter ju inte alls bra.

Håller alla mina tummar och hoppas att du snart är av med eländet och frisk och på hugget igen.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
12/5/13, 12:59 PM
#3

Fy så tråkigt för dig Snurpan och jag hoppas verkligen operationen går bra! Du ska inte oroa dig över sajten för det klarar vi, det viktigaste är att du blir frisk vännen 🌺

Lycka till och ta hand om dig.

Snurpan79
12/5/13, 9:27 PM
#4

Tack allihop för omtanken, det värmer. 🌺

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Gunlog
12/7/13, 10:38 AM
#5

Snurpan79, det här är absolut inget roligt att läsa! Vi har inte haft så mycket kontakt, och jag är relativt ny här inne på mobil, men det är inget kul alls.
Jag vet precis hur du har det, jag låg nämligen själv inne på akuten när du skrev sista kommentaren här. Jag hade också kramper i magen och ryggen så jag inte kunde andas och fick därför åka ambulans in med en vääääldigt snygg (manlig) ambulanssjuksköterska!
Jag åkte hem med medicin som motverkar magsyra, men jag tror det är gallan ändå, eftersom jag fortfarande har ont där den sitter…

Hoppas VERKLIGEN att du återhämtar dig snabbt från op. Tror de gör det med titthålsoperation idag, så det går ganska fort…

Många kramar och krya på dig! 🌺🎈

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

kissidor
12/7/13, 1:30 PM
#6

usch så djävulskt ont ni måste ha tjejer 😢, krya på er båda två!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
12/7/13, 2:05 PM
#7

Ja det måste vara en fruktansvärd smärta 😢krya på er! 🌺

Gunlog
12/7/13, 3:39 PM
#8

Jag klarar mig bra, tack! 😉 Mår mycket bättre nu…

Tror det är värre för Snurpan… 😕

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Snurpan79
12/7/13, 8:02 PM
#9

Med tanke på all medicin jag käkar nu så är det ganska ok här också. Har till och med varit ute och gått med hunden i 1½ timme idag och det har jag inte orkat sedan kraschen i helgen. Visst, fick sova middag innan promenaden för att orka, men ut kom vi. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Nathalie62]
12/8/13, 12:23 PM
#10

#9, Härligt att ni kunde komma ut på en promenad Snurpan och att det känns okej trots all medicin. Vart det snön som orsakade kraschen? Hoppas ingen kom till skada 😮

Snurpan79
12/8/13, 1:31 PM
#11

#10 Menade magkraschen. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Nathalie62]
12/9/13, 9:53 AM
#12

#11, Nej men så klantigt av mig, så klart att det var det du menade, förlåt Snurpan 😞🤦‍♂️

Snurpan79
12/9/13, 1:04 PM
#13

#12 Inget att be om ursäkt för. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
[Nathalie62]
12/14/13, 1:55 PM
#14

Hur är det med dig nu snurpan?

Snurpan79
12/14/13, 6:01 PM
#15

#14 Jodå, har haft 2 smärtfria dagar nu så livet leker. 🙂 Ska in och ta provet samt få info inför operation till veckan och därefter borde det bli operation ganska snart.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
12/14/13, 6:42 PM
#16

Usch då snurpan! Förstår dig så väl. Hoppas bara att du får fortsätta med smärtfria dagar och att operationen är över snart!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
12/15/13, 5:41 AM
#17

vad skönt att du har fått bra medicin tills det blir av med op! hoppas nu förutom snabb och lyckad op att du kan vara hemma och må bra över jul

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
12/18/13, 11:22 AM
#18

Var inne för lite information idag och vips så hade jag fått en operationstid i eftermiddag. 😃 Är tillbaka om någon dag eller två igen och sen är det förhoppningsvis full rulle på mig igen.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
12/18/13, 4:49 PM
#19

då får du väl byta namn på tråden till "glada nyheter" snurpan 😃!

men full rulle vet jag inte om jag tror, du ska nog ta det lite lugnt ett tag 🙂 - men härligt att du slipper vänta och inte minst att det hela blir avklarat innan jul 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
12/19/13, 12:03 PM
#20

Var på lasarettet igår för provtagning och info inför operation av gallan. Hux flux fick jag operationstid igår eftermiddag. Efter lite panik löste det sig med djuren och jag åkte in för operation. Tiden gick och efter 2½ timme fick jag besked att det inte blev någon operation utan jag fick sova kvar så skulle de försöka hinna med idag. Vid 10.30 idag tröttnade jag på att inte veta något och bad att få veta hur det blir med operation idag. Efter en stund fick jag veta att det blev ingen idag heller, så det var bara att åka hem. Tog vägen förbi apoteket på hemvägen för att bunkra upp med Diclofenac så att jag förhoppningsvis ska klara mig över nyåret. Behöver jag tillägga att jag är enormt less på sjukvården nu?

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
kissidor
12/19/13, 3:14 PM
#21

jaha ja, då får tråden allt fortsätta heta det den heter då 😕. jättetråkigt att höra snurpan 😢!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
12/19/13, 8:30 PM
#22

Usch då snurpan! Ja den Svenska sjukvården är ganska kass (för att inte säga helt kass). Tycker att det är så mycket som inte fungerar och de lovar saker och ting men inget sker..

Men jag hoppas innerligen att din operation ändå blir av snart så att du kan bli bättre. För (nu antar jag att det är gallsten som ställer till det för dig) att du sa slippa ha ont. <3

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
12/19/13, 9:07 PM
#23

#22 Jo, det är gallsten som är stora problemet för mig. Har fått ny operationstid nu och denna gång är det 7/1 som gäller. Behöver jag tillägga att jag har nedräkning?

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Nathalie62]
12/20/13, 2:43 PM
#24

Nej men Snurpan, hur kan dom göra så? Fruktansvärt dålig stil, förstår att du blir besviken och verkligen ser fram emot nästa operationstid, håller tummarna att det blir av då också så du slipper gå med smärtan.

Snurpan79
12/20/13, 5:15 PM
#25

#24 Jag har inte direkt haft tur med sjukvården denna månad. Hoppas Januari kan bli en annan historia. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
12/25/13, 2:06 AM
#26

Håller tummarna för dig Snurpan att det ska ordna upp sig med allt! 👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
1/11/14, 1:57 PM
#27

Hur har det gått Snurpan?

Annons:
Snurpan79
1/11/14, 2:17 PM
#28

#27 Jodå, det har gått bra. Förutom lite ont efter operationen så har jag inte haft något ont så jag vill säga att resultatet är ypperligt. Operationen tog längre än beräknat för tydligen var min gallblåsa VÄLDIGT stor och stenarna likaså. De skickade den på analys då det fanns vissa grejer som gjorde läkarna oroliga för att jag ska ha fått någon inflammation eller så i bukspottskörteln då gallblåsan var i det skick den var. Har inte hört något dock. Såren läker och jag är på fötterna igen och tur är väl det för imorgon ska jag och junior börja valpkurs. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
1/11/14, 2:54 PM
#29

skönt att höra att det värsta är över snurpan, ta det nu försiktigt bara!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
1/16/14, 10:09 PM
#30

Då hoppas jag att det inte är någon inflammation du har fått, dock härligt att höra att du är på fötterna igen och att valpkursen också har gått bra.

Snurpan79
1/16/14, 10:54 PM
#31

Har inte hört något om analysen så jag antar att allt är ok. Har dock lyckats gå ut lite för hårt och har fått ont på ett ställe i magen plus att jag har fått en knöl under ena hålet från operationen. Ska ringa till läkaren imorgon och höra ifall det behöver kollas upp eller om det bara är att avvakta. Jag som var så glad över att vara så gott som ny. 😕

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
1/17/14, 6:21 AM
#32

nej men snurpan då, du skulle ju vara rädd om dig 😕! håller tummarna att det inte är nåt som leder till stora besvär med mer sjukhusvistelse osv.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
1/17/14, 2:23 PM
#33

Nej så tråkigt Snurpan! Beklagar verkligen din smärta, hoppas du kan få något mot det, håller också tummarna att det ska vara i sin ordning ❤️

Razzora
1/18/14, 3:02 PM
#34

Usch då Snurpan. Håller verkligen tummarna för dig att det inte leder till något större besvär. Se nu till att sköta om dig och ta till dig mer än du klarar av. ❤️

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Snurpan79
1/18/14, 10:01 PM
#35

Läkaren tyckte att jag skulle ta det lite lugnt. Att jag har ont där jag har var tydligen normalt och inget att oroa sig för och samma gällde knölen. Så jag har tagit det lugnt några dagar nu. Har varit helt under isen dock då det känns som ett misslyckande att gå från sjuk - till frisk - till sjuk igen. Känns lite bättre idag, men det har varit några tuffa dagar nu.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
1/19/14, 12:15 AM
#36

Skönt att höra att det inte var något att oroa sig för även om du får ta det lugnt.

Det är ju alltid lika jobbigt när man är sjuk, blir frisk och sedan för att bli sjuk igen. Men jag hoppas verkligen att du blir bättre för var dag som går 🌺

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: