Annons:
Etiketttipstråd-för-rabatter
Läst 3214 ggr
kissidor
12/15/13, 8:26 AM

nexus 7, 2 gen, 32 GB, wifi - rabatt hos cdon idag

den som går och funderar på denna lilla även annars grymt prisvärda goding kanske ska susa till cdon och slå till idag för 2290:-. julkalenderpris som gäller endast idag! jag är svårt frestad själv får jag säga, jösses vad jag längtat efter en riktigt vass androidplatta 😍!

http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-nexus-7-7-32gb-android-p25807442

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
12/15/13, 8:40 AM
#1

Min syster äger en ASUS MemoPad FHD 10 och jag tyckte att den skötte sig väldigt bra när man scrollade, skrev m.m. Lätt och behändig platta.

Däremot så testade jag en Surface på jobbet och det var ingen höjdare. Hade inte alls samma träffsäkerhet som ASUS FHD 10. Tung som attans och klumpig och ful. Näe, den gillade jag inte alls.

kissidor
12/15/13, 9:28 AM
#2

ja den asusen du nämner jens verkar mycket prisvärd.

håller med dig om surface, sa*n vad tung den är! 

vi har tjatat på IT-avdelningen om surfplattor jättelänge, och nu har de äntligen några surface pro ute för användartestande. men jag tror de flesta är rätt besvikna, och de är dessutom spärrade så de fungerar bara med jobbinloggningen, dvs det blir onödigt segt att göra en sån sak som att surfa som ska gå dels genom vpn-tunnel och dessutom i ie8! samt man kan inte ladda ner appar. 

det enda positiva är väl att den har touchskärm och aktiv digitizer samt att den trots allt är något mindre att släpa på än våra bärbara. men det var ju absolut inte vad vi tänkte oss 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
12/15/13, 9:43 AM
#3

Imorgon ska vi på IT-avd få in 600 iPads till skolungdomar. Blir mycket jobb att registrera dem. Tur var att politikerna lyssnade på oss när vi valde den framför surface. Ingen på jobbet gillade Surface.

kissidor
12/15/13, 9:57 AM
#4

nej och det hade inte skolungdomarna heller gjort 🙂. nu ska man ju föralldel inte utgå bara från det utan från användbarheten som ett skolverktyg. 

vilken ipad-modell är det som köpts in, och är de utrustade med några tillbehör och några speciellt användbara appar? javisstja, de har gratis fått med typ ios motsvarighet till office-paketet va?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
12/15/13, 10:20 AM
#5

Ja det stämmer. Icloud har pages, numbers och keynote på svenska. Det ska bli den senaste ipad air.

kissidor
12/15/13, 10:40 AM
#6

får de med nåt slags tangentbordscover också?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
12/15/13, 11:00 AM
#7

Nej, vi pratade om det men det får de betala för själva om jag inte minns fel.

Razzora
12/15/13, 5:18 PM
#8

Wow.. Tänk om man kunde vara få gå i skolan igen och få testa på så många saker. Tycker många skolor även investerar i nya datorer, plattor och massa andra tekniska prylar. När jag gick i skolan så var det minnsan bara en vanlig penna och papper som gällde…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
12/15/13, 5:52 PM
#9

tja det lustiga är ju att de inte har råd med skolböcker, utan de får på sin höjd stenciler. men samtidigt tycker jag ju det är BRA att alla ungar får lika förutsättningar på den här punkten genom att de genom skolans försorg får tillgång till sån här utrustning som naturligtvis inte skulle komma alla till del annars. under förutsättning att det är så på alla skolor förstås, och framförallt på de där det behövs mest.

förresten så ska jag trots allt motstå frestelsen att slå till på nexusen. tänkte att det är väl kanske lite tokigt att lägga julklappspengarna på en julklapp till sig själv som man egentligen inte alls behöver - jag menar det är ju inte som att jag inte har nån surfplatta :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
12/15/13, 7:51 PM
#10

Ja det är ju det med. Men om jag inte minns fel så finns många utav skolböckerna i olika former i plattorna. Men jag är lite osäker i den punkten.  Jag håller med dig att nu får alla lika förutsättningar. För tyvärr så har inte alla familjer råd med datorer eller plattor till barnen och då är det ju bra att de kan få tillgång till det via skolan.

Hahahaha Kissidor.. men tänk på att du kanske råkar ta hmmm.. sönder din nuvarande platta? 😉

måste du ju ha en ny platta eller hur?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
12/15/13, 8:14 PM
#11

hehe, men jag har två razzora, så skulle en gå sönder måste jag visserligen självklart ha en ny, men kanske inte så superakut att jag måste ha en ny redan innan bara för säkerhets skull 😛

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
12/15/13, 8:24 PM
#12

Attans då kissidor.. Då funkar ju inte den planen 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
12/15/13, 8:37 PM
#13

fast man vet ju aldrig vad som kan hända förstås, jag tappade ju bägge mina telefoner i toan samtidigt i vintras 😇

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
12/15/13, 8:39 PM
#14

😂, då kanske det händer exakt samma sak med plattorna… 

ops jag råkade tappa dom, måste ha en ny nu med detsamma!! 😛

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
12/15/13, 8:49 PM
#15

hehe, nu är det ju inte direkt så att jag är missnöjd med plattorna dock, jag har liksom ingen egentlig anledning att gå och önska livet ur dem. men om de får tummen ur nån gång och lanserar nexus 10 2 gen så vet jag inte om jag kan ansvara för mina handlingar dock 😇

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
12/15/13, 9:13 PM
#16

😂 Vi får väl se när de får för sig att lansera nexus 10 gen 2. Jag vill väldigt gärna ta mig en extra titt på den.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Jens]
12/16/13, 6:02 AM
#17

Jag hoppas få se en 13-tummare ipad nästa år. Då kan jag nog inte låta bli att skaffa mig en ny.

kissidor
12/16/13, 6:19 AM
#18

det kan jag lätt förstå jens 🙂! min egen frestelsenivå av detta koncept har väl gått ner något eftersom jag nyligen skaffade mig en 12,5" ultrabook med touch och med en funktion så man kan vända skärmen så det blir som en stor surfplatta där tangentbordsdelen då agerar stativ. det blir liksom lite svårare att se varför jag verkligen absolut skulle behöva en 12-13" ipad då 😃. men nyfiken på den är jag definitivt 🙂. 

razzora, jag tog mig för och googlade lite för att se om det fanns nån ryktesspridning i alla fall om nexus 10 2 gen - och den bestod till största delen om att det kanske inte kommer nån alls 😭! för att google kanske inte tyckt att den sålde tillräckligt bra - och det gjorde den förstås inte jämfört med nexus 7 som ju blev något av en succé. men de kunde ju börja med att dels skippa såna idiotier som att sälja en 10"-platta som inte tar minneskort i en 16GB-modell, och sen kunde de ju se till att öht sälja den i alla länder där befolkningen har en hög nivå av tekniknördighet 😈, så skulle det nog gå betydligt bättre!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
12/16/13, 6:29 AM
#19

#18

Jag har länge tänkt på en macbook air men sen ryktet av en 13-tum ipad dök upp så har jag avvaktat. Har sett andra ultra-tunna bärbara som har varit läckra för helt annan prisklass och varit nyfiken på dem med.. men men nu ska man inte ha så bråttom med handel med tanke på juletider ;)

[Jens]
12/21/13, 11:44 AM
#20

Ska berätta nu när jag vet mer. Det blir 1060 Ipad Air med Targus skal till paddorna utdelade i början av nästa år. Jag kommer då tillbaka till jobbet med att packa upp, stöldsäkra, administrera och dela ut dessa med en Medarbetare. Mycket jobb minsann! :)

Annons:
Razzora
12/22/13, 12:21 AM
#21

Ojdå Jens. Mycket jobb för dig. Men även kanske roligt?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Jens]
12/22/13, 7:01 AM
#22

#21

Ja självklart, det är ju en del av mitt jobb. 🙂

kissidor
12/22/13, 10:23 AM
#23

jag ser liksom dig framför mig med luva och jättestor tomtesäck nu jens 😃! för nog hade väl detta också varit precis vad de önskade sig av tomten, även om de får vänta till efter nyår🙂. vilka årskurser rör det sig om? 

min dotter går bara i 4:an, så där är det ingen allmän utdelning av ipads - men hon har en kompis som behöver lite extra hjälp med bla matten, och han har fått en. dels för att göra övningar på förstås, men om han har jobbat på duktigt så får han spela så mycket han vill på den (tror inte han får ta hem den dock). men han är så påtagligt glad och stolt över den, och att han har den allra senaste modellen dessutom vilket ju är ett extremt lätträknat antal av kompisarna som har. (tom allra värsta gadgetmamman=undertecknad tycker ju att ipad 4 nog duger gott tills ännu nästa modell kommer 😃.) men iaf så skulle jag tro att den investeringen från skolan hjälper honom väldigt mycket, både med pedagogiken och motivationen!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
12/22/13, 10:42 AM
#24

Det blir till 7:orna på högstadiet och 1:orna på gymnasiet som får dessa. 8,9 och 2,3 har redan fått PC tidigare.

kissidor
12/22/13, 4:48 PM
#25

får de nuvarande sjuorna och ettorna lämna ifrån sig sina ipads till nästa årskurs sen och i sin tur ärva niornas resp treornas pc:ar, eller har man tänkt sig att ipads från och med nu ersätter pc:arna?

nu får du ursäkta om jag är mer än lovligt nyfiken jens 😊, det är bara så intressant att höra hur de resonerar i skolorna idag med sånt där.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
12/22/13, 5:40 PM
#26

Ingen har tidigare haft ipads utan PCn. Dessa kommer bytas ut och vara 'reserv' för 8orna och 2orna. 3orna har en annan PC. Så PCn som vi får tillbaks kommer vi testa om de är något att ha kvar men vissa saker från dom kommer vi att spara. Mycket pengar kommer rulla men ser man det långsiktigt så kommer det bli billigare för kommunen gjorde ett stort misstag att köpa den senaste PCn. Kommer inte berätta offentligt vad det är för märke i alla fall. =)

kissidor
12/22/13, 5:57 PM
#27

jadå, det fattade jag, att detta var första omgången ipads. men är det alltså ipads som kommer att gälla från och med nu, när pc:arna fasats ut? var väl egentligen det jag undrade 🙂

ok men du skulle ju kunna pm:a en nyfiken person om vad det var för märke på ett så dåligt köp 😃? var det dålig kvalitet på dem alltså, så de har strulat mycket?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
12/22/13, 6:00 PM
#28

Det är första gången de får ipads i kommunen och tanken är att de ska byta ut alla PCn tills något annat föreslås.

Upp till toppen
Annons: