Annons:
Etikettringsignaler-bilder-spel
Läst 11228 ggr
[Jessica-B]
2013-12-17 17:54

Hinner inte svara när det ringer

Hej!

Folk som ringer mig upplever att jag svarar mycket sent, eller inte alls, eftersom att det hinner komma fram flera signaler i deras lur, redan innan jag hör min ringsignal fylla mobilhögtalarna. Jag vet att jag alltid måste springa och kasta mig över luren när det ringer, och det börjar bli lite tråkigt så här i längden.

Jag har varken tokiga ljud/ringtonsinställningar, en ringsignal med fade-in effekt, eller några appar som på något vis justerar ringsignalen.

Jag har en samsung galaxy s4 på tele2/comviq abonnemang.

Tidigare hade jag kontantkort, en lur av ett annat märke, men samma operatör. Detta problem existerade alltså _inte_ när jag hade min gamla lur.

Tele2/comviqs support-svar på mitt problem är att lämna in mobilen på service hos dem - vilket jag inte är intresserad av alls. Känns enbart som att man blir mjölkad på pengar genom den "lösningen".

Anledningen till att jag inte gjort något åt detta problem tidigare, är för att jag antagit att det bara varit tillfälligt, och sedan har det bara glömts bort, slash, jag har inte orkat bry mig.

Annons:
kissidor
2013-12-17 20:46
#1

jag vet inte alls vad det kan vara, men om du skulle lämna in den nånstans så tror jag nästan säkert att det första de skulle göra där är att göra en fabriksåterställning och se om det hjälper, vilket det ofta gör på småskumma oförklarliga grejer. så det kan du ju lika gärna pröva själv först. hur jobbigt det blir beror på hur många appar och inställningar du har som du behöver lägga tillbaka sen. har du inte laddat ner eller ändrat så mycket är det inte mycket jobb alls. 

om det nu inte skulle hjälpa så borde det ju vara en garantiåtgärd om det varit såhär hela tiden, och då kan de ju inte "mjölka" dig på nåt

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jessica-B]
2013-12-25 22:33
#2

Tyvärr Är jag den avancerade användaren med tusen appar och launcher inställningar. Men det får gå. Kör på en fabriksåterställning!

kissidor
2013-12-25 22:40
#3

Ok, men backa upp den på både Samsung-kontot och Google-kontot så klarar sig ganska mycket iaf Eller om du är såpass "avancerad användare" att du rootat den så laddar du ner titanium backup och får tillbaks allt precis som det var på ett litet kick :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jessica-B]
2013-12-26 19:46
#4

Hade mycket skit i telefonen som jag ville ha väck ändå, så sparade inte mer än kontakterna - men tack ska du för "förvarningen" och tipsen. :) Nu är det bara upp till bevis då att se om skiten funkar som den ska nu. ;)

kissidor
2013-12-27 07:25
#5

håller tummarna 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jessica-B]
2013-12-27 10:53
#6

Som det ser ut nu börjar det ringa i min lur efter att uppringaren hört sin andra signal. Det är verkligen mycket bättre än innan! Så en fabriksåterställning gjorde jobbet. Tack så hjärtligt för förslaget till lösning!

Annons:
kissidor
2013-12-27 11:06
#7

skönt att det hjälpte 🥵, och tack för att du berättar hur det gick - man är ju alltid nyfiken, och dessutom kanske det kan hjälpa nån annan. det är lätt att gräma sig annars över allt jobb man lagt ner på en fabriksåterställning, eller snarare allt meck efteråt, men löser det ett problem så må det ju vara hänt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-12-27 11:16
#8

#6 Va bra att det funkar bättre nu åtminstone. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Jessica-B]
2013-12-29 14:51
#9

Ja jag ser en klar förbättring men står fast vid att det fortfarande kan bli liiite bättre. ;) Men det kan säkert bero på var man befinner sig/är bosatt, vilket operatör man är kund hos, master osv.

Jag betygsätter lösningen som 4 av 5 solar, utgått ifrån att solen inte sken alls. ;)

Razzora
2014-01-02 23:34
#10

Jag har kollat hur det har gått här men tyvärr inte kunnat ge feedback, men kul att det löste sig för dig även om det kunde ha gått en aningen bättre :)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: