Annons:
Etiketttillbehör
Läst 4147 ggr
Frudel
12/21/13, 5:33 PM

Koppla S4 till tv

Jag har nu köpt en HDMI-adapter till min Samsung S4 för att jag ska kunna streama film med mobilen och titta på den med hjälp av tv-skärmen. Jag har kopplat ihop alla sladdar, men jag får det inte att hända något. Behöver jag göra någon särskild inställning? Jag har laddaren ansluten till adaptern och jag har provat att starta om telefonen med sladdarna i, men det händer ingenting :(

Annons:
kissidor
12/21/13, 6:43 PM
#1

ställer då samma kollfråga här som på android 🙂. dvs är du 100% säker på att du har valt rätt port som källa.

jag tror jag har en sån där adapter liggande nånstans, så jag får försöka leta rätt på den och kolla om det funkar för mig om vi inte reder ut det innan dess - jag har också en s4. köpte mhl-adaptern till min note 2 men jag tror det ska vara samma

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
12/22/13, 6:12 PM
#2

jag hittade min adapter och testade, funkar fint för mig. det jag får då är en ren skärmspegling, precis som man är van vid från en vanlig hdmi-port

Värd på Mobiltelefoner och Android

Frudel
12/24/13, 8:45 PM
#3

Okey, så du kopplade bara ihop allt och sedan kom det upp på skärmen utan att du behövde göra något mer?

kissidor
12/24/13, 9:31 PM
#4

Ja, faktiskt. Så det bästa vore väl om du kunde testa lite olika kombinationer, som din adapter med en annan s4, din s4 med en annan adapter osv - men det kan förstås vara svårt att ordna. Men det funkar som det ska med att koppla in nåt annat till teven i den porten iaf?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
12/25/13, 1:59 AM
#5

Nu kanske jag kommer med en dum fråga med Frudel, har du valt rätt ingång via kontrollen på TV:n?

Så om du har satt den på HDMI ingång 2 att du väljer även HDMI ingng 2 via TV:s fjärrkontroll.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
12/25/13, 8:10 AM
#6

den "dumma" men nödvändiga frågan har jag redan ställt razzora, i #1 här och även inne på android där Frudel också ställt sin fråga. jag fick visserligen inte svar, men frudel det tolkade jag som att du var helt säker på att du hade valt rätt port?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
12/25/13, 2:00 PM
#7

Aha, jag uppfattade som att hon kollade så att hon hade valt rätt port så att säga bakom TV:n, uppfattade inte att du menade både på baksidan av TV:n och själva inmatningen av rätt "kanal". ops 😞

Jag har inte varit inne på Android så jag har nog missat det totalt om hon har fått något annat svar.

Förresten. Nu vet jag inte om det gäller på en Samsung S4:a men om man kopplar mobilen till vilken dator/skärm som helst så ska man väl få olika alternativ i notifikations fältet? Där man kan välja att göra telefonen till en hårddisk, bara laddning ska gälla osv, tänkte om det finns även ett val där om att skicka över informationen som skärmen borde få till tv-skärmen? Som sagt är jag inte helt säker på om detta gäller för S4.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Frudel
12/25/13, 8:27 PM
#8

Jag är säker på att jag har rätt port på baksidan på tvn och att jag har valt rätt på dosan. När jag kopplar in datorn så är det inga problem. Skulle vilja prova med min Samsung surfplatta med, men HDMI-adaptersladden passar inte i den.

Det händer inget särskilt med varken tvn eller telefonen när jag kopplar ihop dem :(

Razzora
1/3/14, 12:00 AM
#9

Har du kunnat lösa ditt problem Frudel eller behöver du mer hjälp? Jag kan kolla lite mer på nätet imorgon för att se om jag hittar något om du behöver mer hjälp. 🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Frudel
1/3/14, 10:25 PM
#10

Har inte löst problemet än så du får gärna kolla runt lite :)

kissidor
1/3/14, 11:37 PM
#11

frudel, har du haft möjlighet att testa några av de saker jag frågar om i #4?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: