Annons:
Etikettövrigt
Läst 2511 ggr
Odd
2013-12-27 06:33

Skaffa ny mobil

Sitter här och försöker hitta en ny billig mobil eftersom min förra hamnade i havet på julafton, men jag förstår mig inte på någonting jag läser Yrar

Jag är egentligen inte särskilt intresserad av att ha någon smartphone men nu är det så att jag har många vänner i olika länder och då är ju smartphones väldigt praktiska med whatsapp och kik så man kan snacka dagligen gratis. Men jag har ingen aning om vad för nån jag borde skaffa. 

Det enda jag vill att den ska kunna göra är det uppenbara; Skicka sms (helst mms också men det är inget måste), ringa samtal, lagra musik (jag är väldigt musik beroende så om man kan koppla in ett extra SD kort hade det varit jättebra, men det ser jag bara som en bonus) och klara av att köra whatsapp messenger och kik.

Jag bryr mig inte om vad för märke det är så länge den klarar av de här sakerna, min förra var en samsung galaxy i9000 som jag kände mig ganska bekväm med, men jag är anpassningsbar Skrattar

Min budget ligger någonstans runt 500, max 1000, så det får bli begagnat. 

Även om ni inte känner för att skriva förklaringar är jag väldigt tacksam för tips på mobiler, så länge jag har namnet kan man ju alltid googla!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
kissidor
2013-12-27 07:36
#1

så du hade en galaxy s alltså, som var en bra telefon för sin tid och nog kostade åtskilliga tusen när den var ny. men idag kan du faktiskt få en helt ny telefon med liknande eller något bättre prestanda inom din budget 🙂! den här kanske till exempel: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2397002

om du hellre köper en i lite "högre klass" begagnad så blir det ju svårare för oss att tipsa, vi vet ju inte vad det går att få tag i en viss modell för begagnad, och det finns ju en sån enorm uppsjö av telefoner. men om du känt dig bekväm med din galaxy s så kanske det är vettigt att i första hand titta på samsung och i samma storlek - och samsung har också en hel del i budgetsegmentet, som till exempel den jag föreslog i länken ovan. det är ju rätt tillfälle att slå till nu också, när det finns lite bra mellandagspriser.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Odd
2013-12-27 08:25
#2

#1 Den där låter ju väldigt bra!

Har även tittat lite på den här http://www.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/smartphones/GT-S5301ZKANEE-spec men jag vet inte, jag får bara en känsla av att den skulle vara dålig 😂 Någon som vet lite mer om den?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

kissidor
2013-12-27 08:34
#3

den där är ju extremt billig, 399 spänn på cdon nu. men den är också mycket sämre än den jag föreslog och än den du hade. så om du inte bara ska köpa en telefon som en akut nödlösning för den närmaste månaden, utan vill ha en som du kan stå ut med ett tag så skulle jag faktiskt avråda. som nödlösning en månad, och därefter reservtelefon däremot kan den ju naturligtvis duga 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Odd
2013-12-27 08:40
#4

#3 Ja det är ju klart, men det kändes lite som om min galaxy var väldigt slösad på mig (min far köpte den begagnat för 500kr men hittade en ny så han gav den till mig), jag använde knappt funktionerna. Jag ringde, skickade sms, pratade på whatsapp/kik och lyssnade på musik.

Nu är det ju klart, den var begagnad så den fungerade inte särskilt bra, hängde sig och startade om lite då och då om man försökte använda appar, så det tog ju lite av det roliga ur det. Men en massa extra funktioner är inget måste för mig, det är mer en bonus som är rolig att ha ibland.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
2013-12-27 08:43
#5

Det jag mest tänker på, eftersom att den är så billig, är att kvaliten på den inte kommer vara särskilt bra och kommer bara skapa större problem i framtiden

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

kissidor
2013-12-27 09:24
#6

ja och det har du nog rätt i också, att kvaliteten inte är den bästa, och det kan du nog tyvärr inte räkna med att den ska vara på någon enda telefon i den här prisklassen. 

men när jag säger bättre resp sämre så syftar jag inte ett dugg på hur många olika funktioner den har som du kanske inte använder, utan på hur den orkar med att göra nånting alls utan att lagga och hänga sig, och hur skärmen är att titta på och jobba med. funktionerna får man liksom på köpet, du kan inte hitta en telefon som är snabb och bra och med hög kvalitet fast superbillig ändå för att de har snålat in på funktioner, det alternativet finns liksom inte 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Odd
2013-12-27 09:41
#7

#6 Det har du rätt i, tack så mycket för all hjälp! Kommer antagligen bli den du länkade eftersom jag inte har mycket tid att leta vidare.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

kissidor
2013-12-27 09:47
#8

nä förstår att det är lite bråttom 😃. vara utan mobil, hujedamej 😮😭! och dessutom som sagt så är det ju bra att passa på nu innan priserna går upp igen. cyberphoto som hade bästa priset på den är ju en helt seriös butik som man inte behöver dra sig från att handla från heller. lycka till i alla fall vilken det nu än blir 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-01-02 23:36
#9

Hur har det gått Odd? Blev det den telefonen som Kissidor länkade till dig eller blev det någon annan mobil? 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-01-03 05:36
#10

Funderade på om jag skulle sälja min Wildfire S.

Den är mer eller mindre oanvänd då jag hade den i högst 2 månader innan jag köpte en Sensation.

Dock så klarar den utan vidare dina krav och jag kan väl sälja den för runt en femhundring.

Här nedan lite mer att läsa om den.

http://www.mobil.se/produkttester/htc-wildfire-s-i-test

Bästa hälsningar,
Bertil

Odd
2014-01-03 10:21
#11

#9 Ja det blev det, är jätte nöjd! Skaffade ett 32gb minneskort till den också, musik 😍

#10 Tack så mycket Bertil, men jag skaffade den Samsung som kissidor länkade till 🙂

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

kissidor
2014-01-03 10:44
#12

vad roligt att höra att du blev nöjd odd 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Odd
2014-01-03 12:20
#13

#12 Tack så mycket för bra tips! 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
bamse6311
2014-01-03 16:06
#14

#11 Odd.

Grattis till din nya lur och visst är det en lur som fyller de behov/kriterier som du sökte .

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-01-03 21:51
#15

Vad roligt att höra Odd att du fann en vettig telefon som du trivs med och kan ha en massa musik i den 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: