Annons:
Etikettteknik
Läst 921 ggr
Razzora
1/2/14, 11:55 PM

Nokia + Android = Sant??

Rykten har florerat på nätet att Nokia skulle ha en Android telefon på gång under kodnamn Normandy. Den ska enligt rykten vara mer av en budget telefon om den kommer ut på marknaden.

Vad tror ni?

Kommer Nokia att släppa en Android telefon?

Nokia + Android = Sant?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Fillixa
1/3/14, 12:42 AM
#1

Jag röstade kanske, då ja alternativen kändes fel för mig!

Sony kommer enligt rykten att släppa en ny Windows Phone under 2014, det tycker jag är mer intressantCool!

Razzora
1/3/14, 12:47 AM
#2

Ja visst känns det som om Sonys Windows Phone känns lite mer intressant. Det är bara intressant att Nokia ens tänker tanken på att göra en Nokia telefon. Men vi får väl se vad det leder till.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
1/3/14, 5:13 AM
#3

Det skulle väl inte vara helt omöjligt att Nokia tänker släppa en Android-lur.

Detta åtminstone om de vill ha större marknadsandelar än det har nu med Win.

En mobiltillverkare struntar ju egentligen vilket operativ de kör, de vill ju helt enkelt sälja så många lurar som de kan och eftersom Win nu ligger ordentligt på efterkälken så är det ju egentligen inte så konstigt om Nokia nu funderar på att tillverka lurar som levereras med Android.

En mobiltillverkare tjänar ju inte några större pengar på operativet utan de tjänar ju helt enkelt pengar på hur många lurar de säljer.

Att Nokia idag utvecklar och marknadsför lur efter lur utan att komma upp i samma volymer som till exempel Samsung samt andra borde göra vilken ekonomichef eller VD som helst galen.

TS Razzora.
Tänkte på en väldigt enkel fråga.
Hade du köpt din LG G2 om den hade levererats med Win som operativ?

@Alla

Visst så kommer säkert lurar med Win som operativ så småningom att öka i försäljning men än så länge så är det jämfört men både Android samt IOS väldigt små volymer som skeppas ut med Win och som sagt så vill ju en utvecklare/tillverkare av nya lurar sälja så många som möjligt vilket ju är basic marknadsekonomi och Nokia är ju av tradition den utvecklare/tillverkare som har haft väldigt stora volymer och tjänat väldigt mycket pengar på sina lurar.

Well, vi får se om det kommer en eller flera Nokia-lurar med Android vilket egentligen inte alls borde vara konstigt.

Faktum är ju att även riktigt stora (wordlwide) Nokia med alla sina olika inriktningar idag är ett företag som börjar att blöda och när det blöder så måsta man ju sätta på ett plåster.

Nåväl, vi får se vad som händer och det här var ju bara mina funderingar sett ur ett ekonomiskt och marknadsperspektiv.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
1/3/14, 8:13 AM
#4

jag läste nånstans att dessa planer förvisso hade funnits men att de var skrotade nu. om det kan ha varit nån påtryckning från microsoft eller så. ja den som lever får se. budgetlurar med vilket os det vara må intresserar mig inte för egen del, men i egenskap av nörd 🤓 intresserar det mig ju om det kommer en budgetlur som är riktigt anständig och som man kan förmå sig att rekommendera till andra

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
1/3/14, 9:41 PM
#5

#3 Bertil, jag kan svara ganska lätt på den frågan.

Hade windows phone varit ännu längre fram än vad den är med ännu mer appar än vad den har idag så hade jag nog kunnat tänka mig det, men som det ser ut idag så nej.

Men jag tycker att även om allt här i världen handlar om att man ska sälja så mycket man bara kan, så känns det ändå skönt att Nokia visar hur bra Windows phone är. För det är egentligen inte ett så dåligt operativsystem. Men för mig så fattas det en hel del grejer innan jag kan ta mig över dit.

#4 Hahaha, det är så sant, vi nördar bryr om dom nya grejerna och förhoppningsvis även om det skulle vara en budgettelefon så hoppas jag innerligen att det är en vettig sådan, så att man, precis som du säger kissidor, kan rekommendera den till andra.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: