Annons:
Etikettteknik
Läst 3414 ggr
Gasoline
2014-01-05 19:04

Ladda sönder batteri

Förr så skulle man inte ladda telefonen korta stunder och för ofta, då man "laddade sönder batteriet". Är det fortfarande så, på dagens moderna mobiler? Någon som vet?

Annons:
kissidor
2014-01-05 19:37
#1

det ska inte vara det nej. nu är det ju inte alltid som det "ska" vara, men personligen är jag en ganska inbiten okynnesladdare och jag tycker inte jag har haft någon märkbar prestandaförsämring av mina mobilbatterier iaf

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gasoline
2014-01-05 19:50
#2

#1 tack för ditt svar, då slipper jag oroa mig = ) Något drar mycket batteri från min mobil (eller så är det för att jag sitter mer på iFokus nu än när jag jobbar, haha) och vart lite orolig då jag behöver ladda den typ två gånger om dagen. Innan ledigheten över jul och detta laddade jag bara en gång om dagen. Om det fortsätter såhär när jag börjar jobba igen så får jag kolla vad det är för program som ligger och drar ström.

kissidor
2014-01-05 20:51
#3

ja ibland är det nån app som får frispel och drar en massa ström. om du kollar på inställningar/batteri och skärmen inte är din största förbrukare är det nog nåt som är lurt. klickar du sen på grafen så ser du om telefonen varit aktiv en massa fast skärmen varit släckt, det är också ett tecken på att nån app uppför sig illa - vilken det rör sig om kan tyvärr vara knepigt att ta reda på. en i alla fall tillfällig fix på det kan vara att sätta telefonen i flygplansläge, och sen starta om den innan du slår av flygplansläget igen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gasoline
2014-01-05 20:53
#4

Tack för tipsen, ska absolut se över detta.

Gasoline
2014-01-07 18:05
#5

Nu har jag kollat upp detta. "Android system" har dragit 49 %, är det normalt.

kissidor
2014-01-07 18:10
#6

nepp, testa fixen jag beskriver i #3.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Gasoline
2014-01-07 18:27
#7

Ok, ska göra det. Men Vad är det för graf man ska klicka på?

kissidor
2014-01-07 19:32
#8

den grafen som du får upp när du går in på inställningar/batteri - överst. diagram eller kurva om du hellre vill kalla det så då🙂. 

men det är ju inte fixen alltså, den är sista meningen i inlägget.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gasoline
2014-01-07 19:39
#9

Absolut, det förstod jag. Ville bara vara saker på att jag hade förstått allt så jag inte missade något = ) Ska låta mobilen ladda lite till, sedan ska jag göra ett försök.

kissidor
2014-01-07 19:49
#10

det var skönt att höra 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gasoline
2014-01-10 07:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag provade dina tips, men tror inte att det vart bättre. Under natten vart det att se ut enligt bilden, tog ur laddaren innan jag gick och lade mig. Kan jag ha gjort fel? Jag satte på flygplansläget och hade detta på medans jag borstade tänderna. Stängde av mobilen och duschade. Satte på mobilen och fönade håret och därefter välmotiverad jag flygplansläget. Detta var några dagar sedan.

Gasoline
2014-01-10 07:34
#12

Det var några dagar sedan jag gjorde enligt instruktionerna, batteristatusen såg ut som bilden ovan på morgonen. Några fler punkter som hade dragit ström fanns, men de var minimala.

kissidor
2014-01-10 09:31
#13

nej det var så jag menade att du skulle göra, det är en känd fix och den brukar funka för mig när nån app ballat ur. trist att det inte funkade för dig 😕. 

det värsta är att det är jättesvårt att spåra vilken app det är som beter sig illa om man inte har ett specialprogram för det som heter better battery stats, och det programmet kostar några kr samt att jag är osäker på om det funkar utan root. hade för mig att det alltid har krävt root, men nu står det att det kräver root för kitkat 🤔. svårt att veta då jag själv har root, så jag märker inte skillnaden tyvärr. 

men du kan iaf prova och klicka  på android-system där och se om det möjligen kommer upp nåt användbart då, och ta en skärmdump på det också. 

och så får du tänka efter ordentligt om du kan ha framförallt installerat men föralldel även uppdaterat nån app alldeles innan det blev såhär

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Gasoline
2014-01-17 20:15
#14

Hej igen! Jag måste tacka för din hjälp kissidor, du är toppen! Det tog ett tag för mig att få ändan ur vagnen, men nu på morgonen tänkte jag att jag successivt skulle radera alla appar tills jag hade hittat den som var boven i dramat. Tanken var att jag skulle börja med den nyaste och arbeta bakåt och radera en app om dagen. Efter första raderade appen, spindelharpan, gav min plan resultat verkar det som. Batteriet har för en gångs skull hållit hela dagen och skärmen står som största energiboven. Nu slipper jag ladda mobilen flera gånger dagligen vilket är otroligt skönt. Tack! = )

Upp till toppen
Annons: