Annons:
Etikettövrigt
Läst 1252 ggr
Emmieline
1/7/14, 9:22 PM

hjälp mig snälla

jag fick hem en ny telefon idag en nokia 100. och instruktionsboken är inte lätt för en dyslexlektiker att förstå fast den e med bilder (lättare med text) och jag får inte till att få att se vem som ringer eller skickar sms eller vem jag ringer till eller skickar sms till. jag har alla numer inlaggda men ändå syns inte vem som ringer utan bara deras telefon numer och jag kan inte lägga allas numer på huvdet. 

snälla nån som kan förklara hur jag får till att få namn på den som ringer/smsar eller den jag ringer och smsar till

Annons:
[VSK]
1/7/14, 9:26 PM
#1

En vild gissning nu. Kopiera telefonboken från SIM till telefonen.

Emmieline
1/7/14, 9:27 PM
#2

testat. funkar inte =S

[VSK]
1/7/14, 9:27 PM
#3

🤔😕

Emmieline
1/7/14, 9:28 PM
#4

Håller helt med-.-'

Emmieline
1/7/14, 9:30 PM
#5

suck. har kopierat så många gåner att minnet på telefonen e fullt.

om ja raderar kontakterna försvinner dom från sim kortet oxå?

[VSK]
1/7/14, 9:32 PM
#6

inte om du raderar från själva telefonen, men jag har ingen Nokia så jag vette tusan hur det fungerar där. Får du inte valet om telefonen skall välja SIM eller telefonminnet som primär katalog för kontakter?

Är den inställd på SIM där så lär den väl radera från SIM gissar jag på.

Annons:
Emmieline
1/7/14, 9:33 PM
#7

får skriva ner alla kontakter innan ja prövar.. ursch. 

nej jag får inget val.. och denna telefon ska funka bra för pansonärer och jag får inte ens den att funka bra…

[VSK]
1/7/14, 9:34 PM
#8

Jag har inge mer tips än att testa att googla. Hjälper inte det så är det väl bara återställning av telefonen som finns kvar.

kissidor
1/8/14, 11:52 AM
#9

kan man ens återställa en knapptelefon själv 🤔?

tyvärr vet jag inte vad det beror på emmieline, jag laddade ner instruktionsboken och läste och kan inte se vad det skulle bero på. men det är svårt när man inte har telefonen i handen, det är möjligt att man skulle kunna leta sig fram till det då. känner du nån som är lite teknisk av sig som skulle kunna ta en titt på den?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Emmieline
1/8/14, 12:59 PM
#10

jag fick lov att skriva ner ALLA numer på ett papper och radera alla numer för hand i morse . så nu ser jag vem som ringer .. tog nästan 3 timmar att fixa det…

tur att ja inte ska byta telfon igen

tack för all hjälp=D

kissidor
1/8/14, 2:00 PM
#11

ojdå, vilket jobb 😕! nåja, skönt att det är överstökat nu i alla fall.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: