Annons:
Etikettmjukvara
Läst 4320 ggr
Moalinn
1/11/14, 10:01 PM

Kan inte ansluta till wifi

Jag har jätteproblem med att ansluta till wifi på min HTC One X+, eller rättare sagt - jag kan inte ansluta till wifi. Den står bara och laddar, "Aktiverar wi fi…" står det men händer absolut ingenting. Får inte upp några nätverk.

Gjorde till och med en fabriksåterställning för att kunna ansluta, men det har inte hjälpt.

Någon som vet vad jag kan göra eller ska jag behöva höra av mig till HTC?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Snurpan79
1/11/14, 10:32 PM
#1

Har du provat att starta om routern?

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Moalinn
1/11/14, 11:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Yes, flera gånger. Men det här är inte bara hemma, utan överallt. Innan brukade mobilen få upp nätverk som är tillgängliga och så vidare, men det finns ingenting utan står bara "aktiverar wi-fi".

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Snurpan79
1/12/14, 12:10 AM
#3

Då blir det genast klurigare. Låter väldigt skumt att fabriksåterställning inte fungerade. Det enda jag kan tänka mig att du skulle kunna testa är steg innan fabriksåterställning och det känns som om du borde kunna hoppa de när inte ens det hjälpte. Har det kommit någon uppdatering till mobilen eller något nyligen?

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Moalinn
1/12/14, 12:22 AM
#4

Det finns inga uppdateringar.

Tycker också det är lite skumt, en fabriksåterställning brukar ju kunna fixa allt sånt där.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Snurpan79
1/12/14, 12:55 AM
#5

Då inte ens fabriksåterställning hjälpte känns det som att något gått sönder i mobilen. Försökte leta på google om jag kunde hitta någon annan lösning men lyckades inte hitta något vettigt. Tyvärr känns det för min del som HTC blir nästa kontakt för din del för jag kan inte komma på något som skulle fixa problemet när fabriksåterställningen gick bet. 😕

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Moalinn
1/12/14, 1:37 AM
#6

Tack för hjälpen iallafall, har skickat iväg ett meddelande nu så hoppas att det finns någon annan lösning än att skicka in den!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Razzora
1/18/14, 3:04 PM
#7

Har du fått något svar från HTC ännu Moalinn? Jag vet att jag när jag kontaktade HTC senast så var det mycket irriterande människor som jag kom i kontakt med. Men jag hoppas att du har större tur! 🌺

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Moalinn
1/18/14, 3:53 PM
#8

#7
Jadå, har aldrig haft några problem med HTC. Tycker de är väldigt trevliga och får alltid svar inom 1-2 dagar och hittills har de haft svar på mina frågor.

Jag mailade dem för ett tag sedan om att mobilen tappar kontakten med simkortet. De bad mig göra lite saker och däribland var en fabriksåteställning "sista utvägen", återställningen hjälpte varken mot det problemet eller wifi och sa det till killen jag hade kontakt med. Han bad mig skicka in mobilen, men är inte så säker på om jag kan göra det.

Tappade den för bara några veckor sedan så skärmen sprack, hittat några som byter ut skärmen för en billig peng men om de gör det så håller inte garantin längre (som jag förstod det iallafall). Mobilen är ett och ett halvt år gammal så då känner jag att istället för att lägga pengar på att fixa den så kan jag lika gärna köpa en ny.

Nu kommer jag byta ut skärmen ändå och leva med den så som den är tills jag får råd att köpa en ny!

Nej, alla dessa problem utstod innan jag tappade den. Tycker den klarade sig väldigt bra för att hamna på betong haha 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
4/28/14, 8:33 PM
#9

Nu ska ni få höra på en liten historia.

Hade gjort slut på mina 3gb surf på en vecka och kände att nä, kan inte leva helt utan internet (aka. utan musik) så jag stängde av min HOX+ och startade min gamla Sensation där jag vet att wifi fungerar som det ska. Ja, jag har nu haft den gamla mobilen i tre veckor och det är snart första maj och kommer då få tillbaka internet. Tankarna har gått hela dagen på om jag ska starta min HOX+ eller inte, men för ungefär 30 min sedan så startade jag den och av min stora förvåning började mobilen vibrera, låta och göra en massa konstiga uppdateringar av appar. Vad ser jag inte då? Jo, WIFI FUNGERAR! Efter ett halvår så kan jag äntligen börja använda min mobil normalt igen.

Överlycklig 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

kissidor
4/28/14, 8:41 PM
#10

Åh vad roligt, grattis 😃! Håller verkligen tummarna att det håller i sig nu 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Moalinn
4/28/14, 8:52 PM
#11

Fast det gjorde det inte 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
4/28/14, 8:54 PM
#12

Nu kommer jag iallafall in på inställningar och liknande så om ni har några tips så kan jag testa!

skoja bara, nu försvann det också. Skittelefon 😕

Och nu kommer jag in på inställningarna iallafall. Vet inte vad den sysslar med. Orkar inte med den längre, någon som vill ha den? 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: