Annons:
Etikettövrigt
Läst 2123 ggr
The Cajsa
2014-01-16 20:47

Batteriet laddar ur gång på gång / HTC One X

Batteriet på min HTC One X laddar ur gång på gång oftast när jag laddar mobilen på natten. När jag tar ur laddaren på morgonen startar den om sig själv. Vad kan felet vara? Den sista tiden har jag även märkt att batteritiden försämrats avsevärt. Någon som har samma problem?

Annons:
kissidor
2014-01-16 20:54
#1

man blir ju lite misstänksam mot antingen batteriet eller laddaren i första hand - har du möjlighet att testa med en annan laddare? batteriet är väl fastbyggt på denna va? så det blir ju lite svårt att testa med ett annat tyvärr 😕, men laddaren blir ju desto enklare eftersom du kan ta vilken androidladdare som helst, eller bara en usb-kabel till datorn

hur ser det ut när du går in på inställningar/batteri - hur många procentenheter sjunker den per timme i viloläge och vad är den största förbrukaren av batteriet?

Värd på Mobiltelefoner och Android

The Cajsa
2014-01-17 03:54
#2

Tack för ditt svar!! Laddaren verkar inte vara problemet. Den tar emot ström men det tar lång tid att ladda. Har testat två olika laddare + via datorn. Började ladda när den plötsligt stod på 21% kvar. Den har nu laddat i 7 timmar och är uppe i 67 %. Tyvärr lyckas jag inte få fram hur många procentenheter den sjunker per timme. Jaa, batteriet sitter fastbyggt. Kanske inte har något annat val än att lämna in den och hoppas på att de hittar felet. Var inne i en tre butik igår. De sade att de kommer att skicka iväg den på lagning och går den inte att laga får jag en ny telefon. Man kan nog va rätt säker på att de lyckas laga den.Men det tar minst tio arbetsdagar. Man har ju blivit lite bekväm o det känns länge att vara utan den, haha :) Men å andra sidan är jag rädd att den inte startar mer en vacker dag.

kissidor
2014-01-17 06:18
#3

ja det låter allt klokast att lämna in den då - men visst blir det jobbigt att vara utan den 😕! har du nån godtagbar reservtelefon åtminstone eller har du som så många av oss inte bytt förrän den förra var mer eller mindre helt slut, genom antingen ålder eller olyckshändelse?

batteristatistiken syns inte när den sitter på laddning, det kanske var då du försökte kolla?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: