Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2668 ggr
Razzora
1/18/14, 3:16 PM

Rykte: LG G3

Nu ska LG G2 få en uppföljare runtomkring maj månad enligt rykterna, den ska då kallas för LG G3.

Den ska då vara mer som en phablet och vara runt 5,5 tum. Enligt rykterna så kanske vi kan få se den redan i februari när Mobile World Congress (MWC) öppnar portarna. Men vi får väl hålla ögonen på vad som kan komma på MWC i Barcelona

Rykte: LG G3

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
1/18/14, 4:15 PM
#1

mycket spännande 🙂! i maj "får" jag köpa en ny telefon för då har jag haft s4:an i drygt ett år 😈. oftare än en gång om året får jag inte byta har jag bestämt, för då kan det nog spåra ur 😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
1/18/14, 5:52 PM
#2

Ja visst är det spännande. Vi får väl hålla ögonen öppna och kolla lite på MWC i februari. Haha, så bra att du i maj "får" köpa en ny telefon 😉

Ja jag förstår precis det med att byta ut telefonerna för ofta. Man vill ju gärna ha det senaste men det spårar lätt ur när det kommer ut så många nya telefoner. Därför bestämde jag mig långt innan att jag använder telefonen tills den inte klarar av något mer innan jag börjar och kika runt och se om jag kan hitta en vettig modell för mig.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
1/18/14, 8:53 PM
#3

Jaha, dags att byta igen alltså ha ha 😛

Razzora
1/18/14, 9:17 PM
#4

haha, nja inte direkt 😛

Min LG G2 är ju inte så gammal direkt bara 3 månader gammal. Så jag kommer nog att behålla den så länge det går. Men det ska bli spännande att de vilka nya funktioner det ska komma på LG G3.🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
1/18/14, 9:36 PM
#5

He he, Ja det är alltid kul och se vad det blir för nytt 🙂

Snurpan79
1/18/14, 9:38 PM
#6

Tycker det ska bli riktigt intressant att se vad som komma skall. Valde att skjuta lite på mitt byte av mobil för att se vad som kommer nu i vår. Känns som om det kan ha varit ett bra drag. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
[Nathalie62]
1/18/14, 9:41 PM
#7

Då måste du berätta vad det blir Snurpan, kanske blir det LG G3? 😃

Snurpan79
1/18/14, 9:45 PM
#8

Det är inte alls omöjligt. Ser fram emot att LG G3 och Galaxy S5 ska presenteras så jag kan börja jämföra. 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
1/19/14, 12:08 AM
#9

Då måste du bara berätta för oss Snurpan för vilken telefon du väljer sedan i slutändan. Ska bli spännande med alla nya telefoner som kommer i år. 😃🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
1/19/14, 12:21 AM
#10

Ja, jag ser verkligen fram emot att lurarna ska presenteras. Tänkte ju byta lur i slutet av förra året men insåg att det nog kunde vara bra att vänta och se vad som komma skall först och nu börjar det så sakteligen dra ihop sig. G3 eller S5 det är frågan. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
1/19/14, 12:42 AM
#11

Ja det verkar inte ha varit en dum idé att vänta på årets mobiler.

Jag hade tyvärr inte den lyxen oxh vänta då min andra telefon bestämde sig för att lägga av. Men jag är mer än nöjd med G2:an

Så du har mer eller mindre redan bestämt dig för att det står mellan G3 och S5?

Du har väl inte missat LG G Flex (Tror att det var så den hette)?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
1/19/14, 8:57 AM
#12

Nej, jag har inte missat Flexen, men det känns som om det står mellan G3 och S5. Om det inte dyker upp något annat väldigt intressant vill säga. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
1/24/14, 6:33 AM
#13

Tänkte på det där med 5,5 tum.

När blir egentligen en lur för "stor" att användas som telefon?

Jag menar då alltså att hålla den mot örat utan att använda headset.

Själv så är jag som sådan att när jag sitter hemma och ringer på min 4,7 tum lur så använder jag headset då det ju är mest bekvämligt men när jag går på krogen eller sitter på bussen så har jag inte det med mig.

Ja inte vet jag var gränsen går men kan tänka mig att det skulle kanske eventuellt se konstigt ut på krogen eller bussen att sitta med en lur mot örat som är runt 6 eller 7 tum stor.

Nåväl, det där är väl en vaneskak och om ett par år så kan man kanske se de flesta sitta med en 7-tums lur mot örat *ler*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
1/24/14, 7:51 AM
#14

bertil det är inte säkert att telefonen blir så mycket större för att skärmen blir det, kolla här så ser du 😉: http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?asus-padfone-2&samsung-galaxy-s4&lg-g2

nja jag tror ju som jag sagt förut inte direkt på det där med att vänta egentligen - det finns alltid nånting värre bakom hörnet och det kommer det alltid att finnas. 

det ska vara nåt väldigt specifikt man väntar på då isf, nåt som man verkligen vet att det har nåt som man prompt vill ha och som inte finns nu, och att den släpps det och det datumet 🙂. 

och förstås köper man ju inte förra årets modell när man vet att nästa är mycket nära, för även om det är förra årets modell man vill ha så kan man ju räkna med en ytterligare liten prissänkning på den när den nya kommer. men jag skulle alltså inte dissa en några månader gammal telefon med motiveringen att jag ville vänta på nåt som kanske eller kanske inte är påtagligt bättre och som man inte riktigt säkert vet när det kommer

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
1/24/14, 12:36 PM
#15

Hmhm, vill jag ha men får inte köpa för "mor" 😉😃

kissidor
1/24/14, 3:25 PM
#16

mor vet alltid bäst 😉😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
1/24/14, 9:14 PM
#17

#13 Bertil jag måste hålla med kissidor. Bara för att en telefon är större i tum storlek så behöver den inte vara större.

Jag vet att när jag kollade på telefoner innan jag kollade på LG G2 så kollade jag även på Sony Xperia Z1, den har om jag inte minns fel "bara" 5,0" skärm och är ganska mycket större i storlek även om skärmen är större på LG G2:an. Det beror ganska mycket på hur bra tillverkaren använder ramen på telefonen. Ju närmare du kommer kanterna desto större blir skärmen men telefonen i sig blir ju inte större.

haha, och ja det kommer alltid finnas en nyare telefon om man väntar. Så det är bara att bestämma sig när man ska köpa en ny telefon.

För ny teknik kommer hela tiden.

#15 haha, ja mor vet alltid bäst! Fast kanske inte min mor när det gäller teknologi :P

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
1/27/14, 5:52 PM
#18

Ja i alla fall du kissidor he he. 😉🌺

[VSK]
1/28/14, 3:22 PM
#19

#13

Tänkte på det där med 5,5 tum.

När blir egentligen en lur för "stor" att användas som telefon?

Det är när man kan ha mobilen som campingbord 😃

kissidor
1/28/14, 4:05 PM
#20

kanske när man går ut och äter bricklunch men inte behöver ta nån bricka för att man har telefonen med sig 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
1/28/14, 8:06 PM
#21

😂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
1/29/14, 6:55 PM
#22

Ha ha ha 😃

Upp till toppen
Annons: