Annons:
Etikettövrigt
Läst 2201 ggr
Gunlog
1/19/14, 11:51 PM

Lumia 920 problem.

Hallå alla glada!

Jag undrar om någon här kan hjälpa mig?

För några veckor sedan, när jag pratade med min moster, började telefonen plötsligt att plinga. Ingen ringsignal eller meddelandesignal, utan ett plingande. Hon hörde det också. Jag tittade på skärmen, men kunde inte se något. Batteri hade jag, inget väntande samtal eller inkommet mail/sms. Det höll på i kanske 2 minuter med ca 10 sekunders mellanrum. Vi hade pratat en lång stund när det hände, så jag tänkte att det kanske var någon timer av något slag.

När jag ringde henne i förrgår hann vi prata i någon minut och sedan började det.

Jag har haft samma problem när jag pratat med vårdcentralen här i byn.

Vet någon om jag kan stänga av detta störande plingeling?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
[VSK]
1/20/14, 7:38 PM
#1

jag har inte en susning 🤔

Snurpan79
1/20/14, 7:42 PM
#2

Har heller ingen aning om vad problemet kan vara. Jag hade provat en fabriksåterställning för att se om problemet försvann. Vet inte om någon annan har något annat tips att komma med som kan testas INNAN fabriksåterställning.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
1/20/14, 8:05 PM
#3

Det kan vara någon inställning från operatören som säger till dig att en viss tid har gått på samtalet. Men annars så har jag ingen aning om vad det skulle kunna vara.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
1/20/14, 11:03 PM
#4

#3 Det var min första tanke när jag började läsa också, men då det inträffar vid så pass olika tidpunkter och intervaller tror jag inte att det är det.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Gunlog
1/20/14, 11:25 PM
#5

Jag vet inte alls. Jag får försöka kontakta Nokia igen… Jag tror deras svar blir återställning, men det gör jag inte. Har alldeles för mycket som är värdefullt.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
1/20/14, 11:27 PM
#6

Jag ska kanske tillägga, kom jag på nu, att både VC och min moster har telefon via internet…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Fillixa
1/21/14, 10:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Som sagt plinget kanske inte kommer från din Lumia!

Vid en återställning behöver man inte förlora något om man har på den automatiska säkerhetskopieringen!

Bäst är dock att också kopiera bilder, dukument, musik m.m manuellt eller automatiskt till din dator enligt något av alternativen nedan!

Kopiera mapparna manuellt (ex. bilder, dokument, musik) eller automatiskt via W8/8,1 appen. (Använd laddsladden, ta bort elkontakten och vips så har du en usb kontakt till datorn!) 

NFC och Bluetooth kan användas också för överföring av data till en annan enhet om den också har dessa funktioner!

Även SkyDrive kan automatiskt ta emot dina bilder o dokument från din Lumia om du villNörd!

Se bild nedan!

Gunlog
1/21/14, 11:10 PM
#8

…och plötsligt kommer Fillixa och hjälper! :-) Många tack! Jag visste inte att det fanns! Jag använder bara telefonen ju… Hihi! Ska lägga över imorgon…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Fillixa
1/21/14, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8Glad

När bilderna är överförda till datorappen, så kan du titta på dem via den eller i en vanlig mapp som heter Från Windows Phone som återfinns ibland bilderna på datorn! (NFC och Bluetooth kan användas vid dataöverföringar i vissa fall också)

Sladden:

Gunlog
1/23/14, 11:29 PM
#10

Ja, sladden vet jag om. Jag har kommit på att när jag vill ha in ett foto i datorn så skickar jag det till mig själv via mailen. Jag har ingen inbyggd Bluetooth i datorn och den jag har fungerar inte i min dator, bara sambons. Vill jag föra över många så använder jag sladden…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Razzora
1/24/14, 9:59 PM
#11

Med tanke på att både du och personen som ringer dig hör ljudet så kan det omöjligt bara din telefon. Men jag hoppas att det fungerar efter en återställning.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: