Annons:
Etikettteknik
Läst 7783 ggr
Gunlog
1/21/14, 4:44 PM

Behöver hjälp i Lumia 800

Hur för jag över kontakter från telefonen till SIM-kortet?

När sambon bytte från en gammal Nokia till Lumia så var han tvungen att byta SIM.

Det fungerade inte att lägga in kontakterna från den gamla telefonen till det nya SIM:et. Jag lade över detta till internet, men när jag sedan skulle föra över från internet till den nya telefonen så gick det inte, eftersom den nya telefonen inte var kompatibel med den sidan.

Jag fick sitta och trycka in alla kontakter förhand, men det visade sig att hälften av kontakterna var försvunna på den sidan.

Nu är frågan:

Han har köpt en I-fjåne 4S. Kan jag lägga över från Lumian till SkyDrive och därefter föra över från Skydrive till Fjånen?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
kissidor
1/21/14, 4:48 PM
#1

kan ni inte synka kontakterna med tex ett google-konto? då borde de dyka upp snällt och fint oavsett OS tycker jag 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
1/21/14, 5:18 PM
#2

Googlade lite och hittade olika sätt att lösa det på lite beroende på vilken Lumia du har. Synka med google-konto som kissidor tipsade om verkar funka på alla modeller så det kanske är smidigast.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Gunlog
1/21/14, 5:20 PM
#3

Jag har läst på Nokias sida om just Lumia 800. Där står att jag ska sammankoppla telefonerna via Bluetooth, men det går inte… Ifjånen hittar inte Lumian. Lumian ligger och väntar på uppkoppling och den är synlig…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

kissidor
1/21/14, 5:27 PM
#4

som sagt gunlög, vi röstar på google-konto 🙂. och då behöver ni aldrig mer bekymra er för saken

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gunlog
1/21/14, 5:37 PM
#5

Vi får väl testa Google-kontot då.

Jag återkommer om hur det går…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Snurpan79
1/21/14, 5:45 PM
#6

Här har du massa olika tips annars. Lycka till. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
Gunlog
1/21/14, 5:51 PM
#7

Haha! Har skapat ett konto nu via Lumian. Men jag hittar inte var jag ska synka "mina" kontakter… Det finns bara "Hitta vänner från ett annat konto…"

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

kissidor
1/21/14, 6:13 PM
#8

skumt, det står ju åtminstone såhär:

"Kontakter och kalender från en onlinetjänst

  • Om dina kontakter och din kalender lagras online, till exempel på ett Google-, Microsoft Exchange, Facebook- eller Twitterkonto, importeras kontakterna och kalendern automatiskt om du konfigurerar det kontot på telefonen"

så det vore väl själv f-n om det inte skulle gå att få in kontakterna från telefonen/sim-kortet till google-kontot

du kanske måste gå omväg via outlook eller skydrive eller nåt, att det går att importera kontakterna dit först från teelfon/sim-kort? svårt att säga när man inte har luren framför sig och kan pilla med den 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gunlog
1/21/14, 6:29 PM
#9

Kaffet är klart! Vill du ja en pepparkaka till? Haha!

Att synka FB, Hotmail mm är helt okej, MEN…

Han har ett otal kontakter i sin Lumia som ENDAST finns i telefonen… Det blir väl för mig att sätta mig med penna och papper och skriva ner alla dom, och sen lägga in dom manuellt… (Han sitter redan och tjatar om jag är klar med telefonen, hehe…)

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

kissidor
1/21/14, 6:44 PM
#10

äsch, nu blev jag ju kaffesugen 😕

haha, känner igen det där - jag är också husets teknikansvariga och det är värst så bråttom man kan ha att få saker gjorda när man inte behöver sätta sig i i hur de ska göras själv…

du det verkar finnas all hjälp i världen att få om man vill överföra kontakterna från en annan lur till lumian - men inget tvärtom. det verkar nästan som att de tycker att man inte ska byta från lumia… 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gunlog
1/21/14, 7:00 PM
#11

Haha! Jag hade ju problem från Nokia X6 till BÅDA våra Lumia-telefoner. Jag ser nu att de kontakter som han bara har i telefonen, står under Windows Live, MEN… Jag har läst på lite på Flashback och där är en del som skriver att iFjånar INTE kan ta emot data från Windows. Det är väl för att det är olika OS ?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

kissidor
1/21/14, 7:10 PM
#12

men om de finns i windows live så borde du kunna ta in dem därifrån i google-kontot? med det där du sa "Hitta vänner från ett annat konto…"? och sen med google-kontot till iphonen? det var nåt sånt jag spånade efter att du kanske måste gå nåt slags omväg

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gunlog
1/21/14, 7:58 PM
#13

Fb fungerar inte… Jag tror nästan sonen på 7 år hade klarat detta… Jag vet inte hur jag får "hem" kontakter från FB…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
kissidor
1/21/14, 8:33 PM
#14

så när du väljer det där hitta vänner från ett annat konto så får du inte upp det kontot som valmöjlighet att importera från?

nu har jag malt kaffebönor, så snart får jag också kaffe 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gunlog
1/21/14, 9:49 PM
#15

Jag lyckades med att googla lite på hur man får in fb-kontakter. Man får gå in på integritetsskydd i inställningar och där kan man välja FB. MEN… FB-kontakterna uppdateras efterhand son FB i sig uppdateras, eller dess app, så som jag fattat det. Vilket som så finns inte telefonnummerna med i synkningen från FB. Det måste läggas in manuellt. På en Lumia länkar du fb-kontakt med alla andra kontaktuppgifter du har på den personen i telefonen. Låt säga jag får ditt telefonnummer. Då lägger jag in det med ditt förnamn. Sen får jag ett mail från dig till min Hotmail och sparar i mina kontakter i Hotmailen. Sen blir vi vänner på FB. När jag därefter går in på mina kontakter i telefonen så finns du som 3 olika kontakter. Då kan jag länka ihop alla 3 och sen finns du bara en gång med det fotot som finns på FB. Kanonbra, tycker jag. Som jag uppfattar det så fungerar inte en iphone så, men jag vet inte. Jag har suttit med hans telefon i ca 3 timmar nu och har konstaterat att jag ALDRIG kommer att införskaffa en sådan. Sen bryr jag mig inte om hur många miljoner appar det finns. Jag kan erkänna att jag har varit osäker med min Lumia 920 som jag trånade efter i över ett år, men nu vet jag: Nokia slår allt. Iofs finns inte några appar för Windows 8 telefoner, men vad gör det? Vill jag spela så gör jag det på datorn. Musik har jag ändå. Radioappar har jag också… Förlåt för konstig text, men jag är inne via mobilen nu…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: