Annons:
Etikettövrigt
Läst 3655 ggr
The Cajsa
1/25/14, 12:37 AM

Mobil på väg tillbaka efter service

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haft min HTC One X på service efter laddningsproblem. Väntar på att få tillbaka den. Följer verkstadens noteringar. Följande meddelande lades till idag. Någon som förstår vad det innebär? Är telefonen reparerad eller skrotad?

Annons:
Razzora
1/25/14, 12:54 AM
#1

Jag är inte helt 100% säker men det ser ut som om de har gjort första bedömningen och det är nu den ska skickas till verkstaden. Har du fått något sms eller mail på att mobilen är på väg tillbaka till dig?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

The Cajsa
1/25/14, 7:35 AM
#2

Tack för ditt svar :) Nej, jag har inte fått något meddelande om att mobilen är på väg tillbaka till mig. Det är väl bara att ha tålamod och vänta och se vad som händer. Jag är nyfiken på om man byter ut ett inbyggt batteri på en HTC One X eller om jag får en helt ny mobil :)

kissidor
1/25/14, 8:36 AM
#3

jag skulle i alla fall tolka "i logistik" som att de hade skickat den någonstans - om det sen är på väg till posthantering hem till dig eller som razzora tror vidare till själva reparationsverkstaden det är ju omöjligt att utläsa. om de nu överhuvudtaget ska ha en möjlighet för folk att följa vad som händer så kunde de ju vara lite mindre hemliga av sig i sina noteringar tycker man 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
1/25/14, 8:26 PM
#4

#3 håller med dig fullständigt. De borde bli bättre på att visa vad som egentligen händer och inte vara så *hemliga* om det hela.

#2 men om du inte har fått något meddelande om att den är på väg tillbaka så kan du faktiskt ringa in för att se vad som är på gång. Nu antar jag att du skickade in den via operatören som du använder. Ring bara till dom så kanske de kan ge dig mer information om vart telefonen befinner sig just nu.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

The Cajsa
1/28/14, 11:27 PM
#5

Fick tillbaka mobilen idag :) Det blev ingen ny mobil men verkstaden hade gjort följande: Verkstadens arbetsbeskrivning Reparation på extern verkstad: Mainboard utbytt. Display och batteri utbytt. Är faktiskt nöjd. Telefonen blir två år till sommaren och alltsammans gick helt och hållet på garantin. De skickade dessutom med ett displayskydd :) Tänker att den här reparationen bör ha kostat dom en del. Visst var det rätt schysst och det tog bara en vecka ! :))

Razzora
1/29/14, 12:57 AM
#6

Så skönt att du blev nöjd med reparationen. Ja det blev en hel del bytt ändå. Märker du någon skillnad?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
1/29/14, 6:54 AM
#7

ja det var ju inte så illa att det inte tog längre tid än så och gick på garantin utan muck 🙂, många drar sig ju för att lämna in telefonen för att de misstänker att det kommer att ta otroligt lång tid och att de antingen inte löser problemet eller att man måste hosta upp en massa pengar för att de påstår att det inte går på garantin. hoppas de problem du hade blev helt lösta också!

Värd på Mobiltelefoner och Android

The Cajsa
1/29/14, 8:06 PM
#8

Allt funkar super!!! Känns som en helt ny mobil! Jaa, jag drog mig faktiskt för att skicka in den. Den är väl använd och det kändes som om den gjort sitt. Samtidigt är jag bunden till abonnemanget till september. Är så glad att jag skickade iväg den. Har väl egentligen inte varit så himla nöjd med 3 tidigare men här blev det full pott!!! :)))

Snurpan79
1/29/14, 9:08 PM
#9

Kul att det gick så smidigt för dig och att du är nöjd med mobilen igen. Bara att slita den med hälsan nu då. 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

The Cajsa
1/30/14, 9:00 PM
#10

Fast glädjen varade inte så länge…. Lämnade in den idag igen. Nu började plötsligt alla samtal brytas både utgående och ingående. Så gjorde den aldrig före reparationen. Undrar vad det kan bero på… Suck :(

kissidor
1/30/14, 9:33 PM
#11

nej vad trist 😕! antar att du testade att starta om telefonen?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
1/30/14, 10:08 PM
#12

#10 Låter galet. Jag hade nog avvaktat lite med att lämna in den dock för brutna samtal kan bero på så väldans mycket. Hoppas de är snabba nu också så du får tillbaka den snabbt och att den funkar bättre då.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

The Cajsa
1/30/14, 10:18 PM
#13

Jag lade in alla appar jag hade innan och fixade tillbaka alla inställningar jag hade. Efter det startade jag om den flera ggr. Då hade jag i ju för sig inte aktivt börja ringa i luren. Förutom att jag jag själv testade att ringa till den. Sen idag när jag verkligen började både ringa o svara bröt den nio av tio samtal. Borde jag kanske startat om den efter det också? Tror du det hade funkat då? Hmm…. Var kanske lite för snabb där…

Annons:
kissidor
1/30/14, 10:32 PM
#14

ingen aning om det hade funkat då för dig cajsa, men det är alltid det första man ska testa när nåt plötsligt börjar toka sig 🙂. jag tappade själv plötsligt alla nätverk i eftermiddags, både wifi och mobila, både data och tele. aldrig hänt förut, en omstart senare var allt som det skulle igen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

The Cajsa
1/30/14, 10:49 PM
#15

Mmm….borde tänkte på det. Jag tog i alla fall ur simkortet och satte i en annan mobil och det funkade hur bra som helst så det kan i alla fall inte ha varit 3:s nät som strulade. Vi får väl se vad som händer. Fortsättning följer ;)

Upp till toppen
Annons: