Annons:
Etikettövrigt
Läst 3189 ggr
monstermash
2014-01-30 21:16

Billig smartphone?

Nu är det dags att köpa en ny mobil, denna gången rör jag mig på rätt dålig budget dock. Det måste vara en android smartphone, och gärna bra batteritid. 

Jag har tittat omkring lite, några intressanta mobiler är:

Sony XPeria Z1 Compact Smartphone och Sony Xperia Z1 Smartphone
Samsung Note 3 N9005 Smartphone. 

Något mer tips? Max 5 000.

Annons:
kissidor
2014-01-30 21:49
#1

ja det är LG G2 också då, tillsammans med de tre du nämner så har du där de just nu bästa androidtelefonerna 🙂. note 3 kan du få vänta lite på att få tag i under 5000 och detsamma gäller nog z1 men de ligger inte många hundringar över. lägg en bevakning på prisjakt på dem så dyker det säkert upp nåt kampanjpris hos en seriös butik så småningom, eller den allmänna gradvisa sjunkningen i pris. men utmärkta LG G2 kan du redan nu få tag i för strax under 4000 hos flera seriösa butiker 🙂. 

xperia z ultra är det också bra pris på i förhållande till prestandan, men den är kanske i biffigaste laget - och saknar dessutom av outgrundlig anledning kamerablixt 🤔.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2014-01-30 22:07
#2

Jag håller med Kissidor att det kan vara värt att slänga ett öga på LG G2. En grym lur för vettiga pengar som jag tror att du skulle bli mer än nöjd med.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

monstermash
2014-01-30 22:09
#3

Ja, 5 000 är maxtaket hade jag tänkt, men kommer jag undan billigare är det alltid ett plus förstås! 3 990 kr ligger LG G2 på hos Siba såg jag och verkar vara en väldigt bra mobil. 🙂 Och Xperia Z Ultra är lika dyr hos Elgiganten men även den fångade mitt intresse. 

Kamerablixt är jag inte intresserad av, jag fotograferar med min systemkamera och kommer inte använda mobilen som extra kamera. Så kameran behöver inte vara jättebra, men självklart ska den vara hyfsad. 😉 

Äsch vad svårt det här är… Hade egentligen velat minska någon tusenlapp till också.

Snurpan79
2014-01-30 22:13
#4

#3 Jag var lite inne på Ultran jag också ett tag, men efter att ha kollat klipp på Youtube där de jämförde den och LG G2 så gick den bort då G2 är bättre på i stort sett allt. Skärmstorleken på Ultran lockade dock väldigt mycket men om valet står mellan de två står min rekommendation på G2 kvar.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

monstermash
2014-01-30 22:16
#5

Som sagt, hade gärna pressat ner priset yttligare någon tusenlapp. Men eftersom båda ligger i samma prisklass så tar jag givetvis den bästa om det blir någon av dem två. :)

kissidor
2014-01-30 22:43
#6

vad synd att du inte hade behovet redan i december monstermash 😕, då fanns det flera rejäla klipp för den som var redo att utnyttja dem. som sagt lägg bevakning på dem på prisjakt i alla fall så du får ett larm om det kommer nån helgkampanj eller så 🙂.

hur bråttom är det förresten, sitter du i sjön eller har du några månader på dig?

det finns ju föralldel högst anständiga telefoner för 3000 också, men när du nu ställt siktet på de bästa och du väl tänker ha luren ett par år så kanske det blir svårt att ställa om sig… 

galaxy note 2 är annars fortfarande en mycket bra telefon också, och även galaxy s3 LTE-modellen som har 2GB RAM till skillnad från s3 original - det är de jag först kommer att tänka på om du vill pressa priset ungefär en tusenlapp till.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2014-01-30 22:45
#7

förresten ang kamerablixten - jag använder den inte så mycket till kameran, men jag använder den jättemycket som ficklampa 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

monstermash
2014-01-30 23:33
#8

Jag har ett tag på mig, senast i början av april vill jag dock ha mobilen. 

Jag har inte planerat att ha mobilen i flera år, omkring ett-två år sedan brukar det vara dags att byta för min del. Men visst, känns ju surt att köpa en halvkass mobil så man måste byta den snabbare än så också. Jag pressar gärna priset en del dock, svårt när man bara har studiebidraget som inkomst. 

Jag har inte ens en smartphone och har inte haft det på ett halvår. 😮Tänkte köpa en på mellandagsrean men det var för mycket utgifter kring jul. Det jag saknar mest är att kunna ha appar, internet öht, och egen musik på mobilen - och vilken smartphone jag än köper så får jag det… 

Så jag har inget behov av att det måste vara den absolut bästa mobilen på marknaden just nu, bara det är en smartphone och den är hållbar så är jag rätt nöjd. 

Kollade upp Galaxy note 2, den ligger på 3 490 kr medans Galazy S3 LTE ligger på strax under 3 000… Båda verkar vara bra mobiler. 

Du sa något klokt där om ficklampan, det är iofs rätt smidigt…

kissidor
2014-01-31 06:20
#9

ja ett till två år borde inte vara nåt problem att stå ut med note 2 eller s3 LTE, det är de tillräckligt bra och "moderna" för 🙂. 

tänker nästan varje gång jag använder telefonen som ficklampa vare sig det är ute i vintermörkret eller krypandes och svärandes inne under skrivbordet bland alla dj-a sladdar till datorn hur glad jag är att jag har denna ficklampa som jag alltid har med mig, och inte behöver leta efter, och som inte visar sig ha slut på batteri när jag ska använda den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-02-01 00:55
#10

Jag får nog säga om det är någon telefon som du ska satsa på så är det en LG G2. Visserligen kommer LG G3 nog ut innan sommaren, dock inte helt säker, men LG G2:an är helt överlägsen med tanke på att batteriet om du inte håller på konstant med telefonen kan räcka ganska lugnt i 2-3 dagar. Ser att på prisjakt är den billigaste LG G2 på 3990 kr.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: