Annons:
Etikettmjukvara
Läst 2821 ggr
Gunlog
2014-02-01 15:18

Nya uppdateringen på WP...

Den senaste uppdateringen jag fick i min telefon har "förstört" ordentligt tycker jag.

Först kom jag på att Aftonbladet ser konstigt ut i webbversionen, och nej, jag är ingen app-fan, eller mobilversions-fan…

Sen kommer jag på att det finns nya funktioner som tex. "Billäge". Helt onödigt.

Igår blev det en ny negativ upptäckt. Jag satte igång radion på telefonen på jobb. Då tog jag telefonen från laddaren, satte i hörlurarna och igång med appen. 2 timmar sen släcktes telefonen för då var batteriet slut! Jag som lyssnar så mycket på radion via luren… Detta har aldrig hänt innan.

Vad ska jag nu göra åt saken?

Nej, återställning kan uteslutas för det gör jag bara inte även om jag sparar i molnet.

Vilken app kan jag tanka hem för att spara batteri nu då?

Måste säga att jag är grymt besviken, men det förstår ni nog redan…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
bamse6311
2014-02-06 13:52
#1

Har ingen lösning på ditt problem men varför vill du inte göra en återställning?

Precis som att en dator mår bra av en omforatering vart annat/tredje år så mår också en lur bra av att få en total genomrensning (återställning) när det behövs.

Well, hoppas att någon kan hjälpa dig med ditt problem.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fillixa
2014-02-06 18:05
#2

Batterisparfunktionen är bra att ha aktiverat!

Kolla via inställningar om funktionen är påslagen.

Nokia erbjuder annars hjälp  på Nokia 920 Support.

Kolla felsökning och klicka sedan på ström, laddning.

Idag har helt nya Nokia Recovery Tool lanseras, dock ännu bara på Nokias supports Engelska och USA sidor.

Har inte testat någon batterispar app själv, så jag vet inte hur effektiva de är!

Billäge funktionen är bra då telefonen automatiskt stänger ned vissa funktioner på mobilen vid bilkörning!

Gunlog
2014-02-06 21:29
#3

Fillixa, jag har batterisparfunktionen igång… Jag får se om jag kan hitta något på Nokias sida. Jag ska googla och se vilken batterispar-app som är bra till WP. Jag har upptäckt något väldigt positivt nu med uppdateringen. När jag håller bakåt-"knappen" intryckt så kommer alla aktiva fönster upp och jag kan stänga ner dom. Det har jag inte kunnat innan. Bil-läget är för mig onödigt, men smaken är som baken. Jag skruvar ner volymen, bara. Bertil, jag vet att telefoner idag är som små datorer. Hihi! Jag formaterar våra datorer ungefär varannan eller var tredje månad, inte år… En Lumia är inte det lättaste att föra information till och från. Jag har haft mycket problem med både min 920 och sambons 800. Min sambo förlorade väldigt mycket information, tyvärr, pga att inte Nokias sidor fungerade som de ska. Mer än hälften av hans kontakter försvann, kontakter i jobbet som bara han hade i sin telefon.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Fillixa
2014-02-06 22:23
#4

Alla mina kontakter synkroniseras genom mitt Microsoftkonto som är Outlook.

En ändring som jag gör i kontaktlistan (Outlook) på datorn synkroniseras automatiskt med kontaktlistan som jag har på mobilen och tvärtom.

Om telefonen kvaddas helt så har jag ändå kontakterna kvar och de visas åter på telefonen vid uppstart av kontot igen på en gammal eller ny enhet.

Det fungerar på samma sätt med Androidmobiler och gmail kontot.

Allt är också säkerhetskopierat i molnet:

  • Listan med appar
  • Din samtalshistorik
  • Din temafärg
  • Dina konton som du har på telefonen
  • Dina Internet Explorer favoriter
  • Inställningar från din telefon, till exempel för foton, meddelanden, e-post, konton, låsskärm m.m.

Vi med Windows Phone fick nyligen 20 GB extra på molntjänsten SkyDrive som inom kort byter namn till OneDrive!

Jag har nu 65 GB gratis lagring på OneDrive.

Gunlog
2014-02-06 22:45
#5

Sambon har bytat telefon från Lumia till iPhone. Iphone tar inte emot molnet… Alla dubbla kontakter som han har länkat ihop har tappat sina telefonnummer i iPhonen… Imorgon kväll ska jag lägga över sim kortet till Lumian och skriva av alla nummer manuellt, det är enda sättet att få tag på dom…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Fillixa
2014-02-06 23:05
#6

Det är nog ingen som ens tänkt tanken på att någon skulle byta till en ifåneFörskräckt!

Annons:
Gunlog
2014-02-06 23:17
#7

Nä… Jag sa redan från början att iphone inte är bra, men han skulle tvunget så han gick och köpte en endast för apparnas skull. Han visste inte vad han gav sig in på. Jag förstår inte iphone, men det är jag som har startat telefonen till honom. Det gick inte på fem röda precis… Det är jag som är den såkallade it-teknikern här hemma, hihi. Han har alltid ifrågasatt varför jag "alltid" är inne på mobilen, men nu går han med sin mobil även när vi är och handlar, haha! Mitt fredagsmys börjar klockan fem med OS-invigning och telefonknappande… *smilar falskt*

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
2014-02-06 23:30
#8

Förresten, Fillixa. Jag såg att du hade lagt en skärmdump i en annan tråd. Hur gör du det? Min egen lur är Lumia 920…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Fillixa
2014-02-06 23:39
#9

Så mysigt och lättvindigt allt blir med nya teknikenSkrattar!

En skärmdump tar du genom att trycka på mitten knappen på sidan + Windows loggan på framsidans nedre del samtidigt!

Har själv en Lumia 920Tummen upp!

Gunlog
2014-02-06 23:43
#10

Menar du volym ner?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Fillixa
2014-02-06 23:55
#11

Nej, det är "strömknappen" som finns strax under volymknappen som jag menar.

Gunlog
2014-02-07 09:43
#12

Aha… Det måste jag prova.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
2014-02-07 11:19
#13

Okej. Nu har jag kopplat det. Hur klistrar jag in då?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Fillixa
2014-02-07 11:27
#14

Bilderna sparas automatiskt i ett nytt album kallas skärmbilder.

Gunlog
2014-02-07 13:51
#15

Okej… Förbsaken är att om jag tex vill lägga in en bild här eller på FB, så måste jag skicka till datorn och därefter till sidan. Jag har ett fält på FB med knappen Browse, men inget händer när jag trycker där. Ibland så säger telefonen att den inte kan utföra min begäran för mitt operativ system inte tillåter det… =/

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Fillixa
2014-02-07 17:51
#16

Jag använder Microsofts Facebook app 5.2.1.0 (det finns många andra) och det går utmärkt att ladda upp bilder från mobilen till Facebook!

Alternativ 2 är att du går till dina bilder och när du valt bild så klickar du på dela!

Klicka sedan på Facebook alternativet!

Innan du skickar bilden till Facebook så kan du lägga till en text till bilden!

iFokus är däremot en sorglig historia när det gäller uppladdningsrutan och bevakningsrutan! Kanske ett fall för supporten!

Gunlog
2014-02-08 21:24
#17

Ja, som sagt, Fillixa. Jag och appar är som eld och vatten. Jag har provat att dela bild genom appen, men det tog ca en halv minut innan jag kunde komma in till albumet. När jag sedan skulle välja att dela bilden så hängde telefonen sig. Jag valde att gå bakåt och försöka välja en annan bild, men den hängde sig igen… Plötsligt kom appen och sa att jag bara kunde välja en bild, bad mig att välja endast en av dom och visade hela albumet igen… Jag försökte välja en bild och fick då att jag inte kunde dela flera bilder… Jag valde att stänga telefonen helt och starta om den… =/

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: