Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 5422 ggr
Razzora
2/4/14, 7:49 PM

Marknads andelar på mobila OS

Jag har hört många säga att iOS har haft mesta del av marknads andelen men länge funderat på hur det egentligen hur det har stått till.

Nu har Swedroid en lista hur hur det ser ut egentligen.

Vilket är:

Android: 79 %

Apple iOS: 15,5%

Microsoft: 3,6 %

Andra: 2,0 %

Om ni vill läsa lite mer om det hittar ni länken här: Marknadsandelar på mobila OS

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2/4/14, 7:57 PM
#1

ja android har överlägset störst andel i världen - men det du hört om att iOS skulle ha det gäller säkert sverige, för här är iOS tydligen störst. och i stockholm är det säkert 90% iOS Skämtar

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/4/14, 8:00 PM
#2

Ja det är säkert att den personen som fick för sig att gå med mig in i den diskussionen hade Sverige i åtankarna.

Det en väldigt livad diskussion kan jag ju lugnt säga :P

Men jag visste att jag hade rätt och gav inte upp. Även om det här i sverige skulle vara som så att iOS är störst..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/4/14, 8:53 PM
#3

tror det är ganska nära 50/50 i sverige med en liten övervikt för iOS. skillnader mellan könen finns också, iphone har störst överrepresentation bland kvinnor (fast inte så mycket bland nördkvinnor kanske 🤓). och en stor övervikt för iOS i stockholm som sagt skulle jag tro. "jag e faktiskt från stockholm, å jag har en iphone för jag har råd med det" 😃 ursäkta men jag kunde inte låta bli 😊. inget ont om iPhone eller om iPhone-ägare i största allmänhet (eller om stockholmare för den delen) avses, det är bara det att jag jobbar ju i den där byn och jag har - på riktigt - stött på det där ganska mycket 😃.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/4/14, 9:23 PM
#4

Haha, ja det är nog så. Haha, ja du jag känner inte så många tjejer som inte har iOS (dock talar jag inte om oss nördtjejer här inne 😛 🤓) Men i mindre företag så har det en tendens att bli mycket iOS där med. Haha. jag har stött på en sådan person från Stockholm (inget illa menat alls men han var faktiskt från Stockholm) och sa ungefär den meningen 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Niklas
2/6/14, 12:26 PM
bamse6311
2/6/14, 12:55 PM
#6

#3 kissidor

Hahaha, kunde inte låta bli att kopiera det där och lägga på min facebook *skrattar*.

Well alla är vi olika och det finns ju även många killar/män som kör med iPhone.

Jag har en god vän som jobbar inom stora IT-projekt och privat så kör han bara Mac datorer, iPhone, iPad osv.
Dessutom så är han verkligen nörd.

Han tycker att vi är några dumma jäklar som kör Windows datorer och Android lurar.

Vi bukar "småbråka" om det här men på naturligtvis ett vänskapligt plan när vi träffas.

När han dock börjar komma med väldigt låååååångrandiga förklaringar om dessa operativs enastående utomordentliga förträfflighet så brukar jag säga "nu tar vi en whiskey istället och pratar om något annat".

(Angående det där med whiskey är därför att det är väldigt sällan vi träffas och bara någon helg när han är här nere i Skåne var tredje helg för att se till sitt hus och komma ifrån Norrland ett tag).

Hur som helst väldigt kul det där #3 kissidor så nu finns det på min facebook så det skall bli kul att se kommentarer *skrattar*.

Har ganska många vänner både tjejer och killar som kör iPhone så några kommentarer lär det allt bli, haha.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
2/6/14, 2:05 PM
#7

#5 ja det där är ju lite förvånande, även om det inte skulle stämma helt hundra som jag har för mig att android och iOS vad det gäller telefoner har ungefär lika marknadsandelar i sverige. vet ni hur stora andelar av de här enheterna i er statistik som är telefoner resp plattor niklas? det verkar rimligt att tro att iPadens dominans bland surfplattorna är betydligt större än iPhones bland telefonerna. 

även jag tex är ju naturligtvis oftare inne här från iOS än från android av det enkla skälet att det funkar bättre från en större skärm, vilket naturligtvis inte betyder att jag hellre skulle surfa in från en iPhone än från en androidtelefon - om du förstår vad jag menar 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niklas
2/6/14, 2:49 PM
#8

iPad har totalt 20,4 procent av besöken på iFokus. När det gäller Android är det i princip omöjligt att se eftersom det är en sån röra mellan olika upplösningar där.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
2/6/14, 4:41 PM
#9

då var det som jag trodde ang iPadarnas andel av iOS-enheterna.

aha, det är mha upplösningen ni separerar plattor och telefoner 🙂. ja det måste vara en djungel 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/6/14, 6:28 PM
#10

haha, verkligen. med tanke på hur många phablets det finns så finns det egentligen inget som säger att det inte är en liten platta eller telefon det egentligen är frågan om. Men roligt att se siffran på hur många som använder vilket redskap här iFokus. Även om jag ofta inte använder plattan eller telefonen för att surfa här då det är enklare att ta till min PC istället.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Niklas
2/7/14, 9:48 AM
#11

#9: Det finns över 3.000 olika upplösningar på Android-enheter i våra loggar. För iOS finns det kanske tre eller fyra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
2/7/14, 2:02 PM
#12

haha, ja många androider blir det 😃! det är väl både plus och minus med alla dessa olika enheter, större valfrihet förstås men samtidigt svårare att hålla ihop det. man kan inte annat än förstå de app-utvecklare som prioriterar iOS, det måste kännas lite jobbigt att försöka säkerställa att ens app fungerar i alla android-enheter!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niklas
2/8/14, 9:21 AM
#13

Ja, och utöver skärmstorlek används många Android-versioner också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
kissidor
2/8/14, 10:13 AM
#14

jo jag skulle tro det 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: