Övrigt

Iphone väckarklocka

2014-02-05 21:25 #0 av: Acclaim

Hej, Jag behöver snabbt svar.

Om jag sätter alarm på min mobil och stänger av mobilen, kommer mobilen då sättas på och ringa alarm endå? 

Anmäl
2014-02-05 21:28 #1 av: Lattjo

Nej.

Anmäl
2014-02-05 21:28 #2 av: wille_wille

Nej det kommer den nog inte göra.

Om du stänger av den för att den inte ska störa så sätt den i stör ej läge och stäng av ljudet. Då fungerar alarmet som vanligt men telefonen gör inga andra ljud, ljus eller vibrationer Glad

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Anmäl
2014-02-05 21:38 #3 av: kissidor

är det så med iPhone Funderar? det hade jag ingen aning om, alla telefoner jag kan minnas att jag har haft (alltså även innan smartphone-tiden) har slagit på sig för alarm även om de varit avstängda så jag trodde det var universellt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2014-02-05 21:40 #4 av: Acclaim

AA de va därför jag tänkte de också

Anmäl
2014-02-05 22:01 #5 av: wille_wille

Jag vet inte för jag har aldrig testat. Men du kan ju testa. Sätt ett alarm om typ 2 minuter, stäng av telefonen och vänta. Ifall det stod på 22:05 och det inte har hänt något när klockan har passerat 22:05 så fungerade det inte.

Se bara till att klockan du kollar på går lika med mobilens klocka Skämtar

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Anmäl
2014-02-05 22:04 #6 av: Ladydragon

#3 nej det stämmer inte....det var telefonerna före smartphone som larm fungerade även om den var avstängd 

på Android telefonen så fungerar INTE larm om mobilen är avstängd 

Anmäl
2014-02-05 22:09 #7 av: Razzora

Det var telefonerna innan smartphones som fungerade att sätta ett så kallat Snooze på vilken knapp man än tryckte även om telefonen var avstängd, men det finns säkert någon app där ute som ska kunna fixa problemet.

Anmäl
2014-02-05 22:30 #8 av: kissidor

NJA #6 och #7, alla våra avlagda androider hittills har vi fått springa och rota fram ur lådan för att de legat och börjat larma från avstängt läge, för att vi glömt att ta bort larmen eller ta loss batteriet. Detta är ett faktum. Men kan det möjligen bero på vilken väckarklocks-app man använder?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2014-02-05 23:08 #9 av: Razzora

#8 Jag tror att det beror på om man har någon app som kan stödja detta. Nu har jag inte testat på min LG G2 men min HTC Desire HD kunde man inte få larmet att starta upp när telefonen var avstängd.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.