Annons:
Etikettövrigt
Läst 29417 ggr
Acclaim
2014-02-05 21:25

Iphone väckarklocka

Hej, Jag behöver snabbt svar.

Om jag sätter alarm på min mobil och stänger av mobilen, kommer mobilen då sättas på och ringa alarm endå?

Annons:
Lattjo
2014-02-05 21:28
#1

Nej.

wille_wille
2014-02-05 21:28
#2

Nej det kommer den nog inte göra.

Om du stänger av den för att den inte ska störa så sätt den i stör ej läge och stäng av ljudet. Då fungerar alarmet som vanligt men telefonen gör inga andra ljud, ljus eller vibrationer 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

kissidor
2014-02-05 21:38
#3

är det så med iPhone 🤔? det hade jag ingen aning om, alla telefoner jag kan minnas att jag har haft (alltså även innan smartphone-tiden) har slagit på sig för alarm även om de varit avstängda så jag trodde det var universellt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Acclaim
2014-02-05 21:40
#4

AA de va därför jag tänkte de också

wille_wille
2014-02-05 22:01
#5

Jag vet inte för jag har aldrig testat. Men du kan ju testa. Sätt ett alarm om typ 2 minuter, stäng av telefonen och vänta. Ifall det stod på 22:05 och det inte har hänt något när klockan har passerat 22:05 så fungerade det inte.

Se bara till att klockan du kollar på går lika med mobilens klocka 😉

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Ladydragon
2014-02-05 22:04
#6

#3 nej det stämmer inte….det var telefonerna före smartphone som larm fungerade även om den var avstängd 

på Android telefonen så fungerar INTE larm om mobilen är avstängd

Annons:
Razzora
2014-02-05 22:09
#7

Det var telefonerna innan smartphones som fungerade att sätta ett så kallat Snooze på vilken knapp man än tryckte även om telefonen var avstängd, men det finns säkert någon app där ute som ska kunna fixa problemet.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-02-05 22:30
#8

NJA #6 och #7, alla våra avlagda androider hittills har vi fått springa och rota fram ur lådan för att de legat och börjat larma från avstängt läge, för att vi glömt att ta bort larmen eller ta loss batteriet. Detta är ett faktum. Men kan det möjligen bero på vilken väckarklocks-app man använder?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-02-05 23:08
#9

#8 Jag tror att det beror på om man har någon app som kan stödja detta. Nu har jag inte testat på min LG G2 men min HTC Desire HD kunde man inte få larmet att starta upp när telefonen var avstängd.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Ladydragon
2014-02-06 21:51
#10

Kanske är det telefonmodell då eller app…..

jag har läst dock en hel del om såna främst med Android telefonen som försovit sig eller missat nåt annat viktigt för telefonen av någon anledning stängt av sig eller dom själv har råkat göra det….

min telefon en Android har tyvärr problemet att det nångång per månad oftast på natten stänger av sig själv och därför går inte larmet igång på morgonen…har försovit mig några gånger på grund av detta
har dock lärt mig att det är bäst att även ställa en vanlig väckarklocka

Upp till toppen
Annons: