Annons:
Etikettmjukvara
Läst 9569 ggr
Moalinn
2/9/14, 2:06 AM

Startar om sig

Nä, nu blir jag lite less.

Nu har min HTC One X+ hittat en ny hobby, att starta om sig! Händer bara när skärmen går i viloläge eller om jag låser den med låsknappen. Då stänger den ner sig helt och startar upp igen. Vad jag vet så finns det ingen inställning för det här och det känns inte direkt normalt heller.

Någon som varit med om något liknande? Eller har något spontana tankar? Att ta ut något batteri är inget alternativ då det sitter fast. Jag vill verkligen, verkligen inte göra ännu en återställning. 😕

Tänkte om det finns någon som kanske har varit med om liknande. Den är uppdaterad till Jelly Bean (Android 4.2 tror jag?) och HTC Sense 5.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Malinolsn
2/9/14, 2:12 AM
#1

Jag har en LG L7II som gör likadant, så jag hakar på här!! 🙂
Den har gjort så enda sedan den var relativt ny.
Mitt op.system är 4.1 Jelly Bean..

Moalinn
2/9/14, 2:38 AM
#2

#1 Hur gammal är din mobil? 🙂

Det här med mobiler och teknik. Världen hade varit så mycket lättare om man slapp allt detta 🤦‍♂️

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Malinolsn
2/9/14, 4:19 AM
#3

#2 Köpte den i augusti om jag minns rätt.. Sensommaren iaf 🙂
Haha, ohja -du har såå rätt!

Moalinn
2/9/14, 2:00 PM
#4

Nu verkar den dock ha lugnat ner sig. Den dog för att batteriet tog slut (tog slut på ca 3 timmar och mobilen var riktigt varm). Lät den vara död och satte nu för någon timme sen i laddaren och den verkar acceptera läget. Kanske var något ryck den fick. 🤔

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Razzora
2/9/14, 6:13 PM
#5

Det var en utav mina frågor, blir telefonen varm när du har märkt att den stänger av sig? För om det är så, kan det vara att hårdvaran kan ha blivit defekt eller alltid har varit det. Så ett sätt skulle kunna vara att du skickar in den till reparation. Om den nu blir varm vill säga. 

Vet du om det har hänt efter att du har tagit ner någon speciell app eller så?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Moalinn
2/10/14, 10:31 AM
#6

Ja, den var väldigt varm medan den höll på att stänga av sig men jag har aldrig märkt att den blivit varm annars. Den har dock inte gjort något sen i lördags så hoppas att det bara var något tillfälligt.

Det började när jag lyssnade på spotify om det skulle ha någon betydelse.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Malinolsn
2/10/14, 2:25 PM
#7

Då har vi nog inte samma "fel", min stänger av sig när som helst trots att den inte är använd på någon timme eller varm.. 😐

Razzora
2/10/14, 3:08 PM
#8

#6 Det låter som om det kan vara något fel i själva hårdvaran om den blir varm. Vilket en telefon kan bli när man använder den mycket men inte så pass att den stänger av sig. Jag har nämligen en gammal HTC Desire HD som blir riktigt varm och sedan så kraschar hela telefonen. Så om det händer igen, så tycker jag nog att det är dax att skicka in den för reparation. Förresten när du startar om den, när den har stängt av sig själv, är den extra seg då?

#7 Det kan också vara en hårdvarufel på din telefon, även om det låter mer sannorlikt att det är en mjukvarufel. Vet du om du har något program igång eller om du har något annat igång i bakgrunden när den lägger av?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Malinolsn
2/10/14, 3:26 PM
#9

#8 Oj, hårdvara/mjukvara.. Nu blir jag förvirrad, har ingen aning om vad dessa två saker innebär 🤪
Jag brukar jämt stänga ner program sedan jag använt dem, så den startar om även fast inga program är igång. 
Det är väldigt sällan den startar om när jag håller på med den och sitter med den i handen, vet inte om det har hänt någon gång faktiskt..

Razzora
2/10/14, 3:42 PM
#10

#9 Hårdvaran = själva telefonen och dess komponenter (det du kan ta på)

Mjukvara = Programmen i telefonen som gör att komponenterna i telefonen fungerar.

Om man ska ta människan som exempel så är kroppen, hårdvaran, och själva hjärnan som håller reda på alla delarna i kroppen, mjukvaran.

Men det är ju bra att du stänger ner programmen, så det borde inte vara det.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Malinolsn
2/10/14, 7:11 PM
#11

#10 Ah, okej! Tack för förklaringen, det lät logiskt! 👍

Moalinn
2/10/14, 7:36 PM
#12

Som sagt så har den aldrig varit så riktigt varm innan, iallafall inte som jag märkt utan det var då när den höll på och startade om sig i ungefär tre timmar. Jag menar då att så fort skärmen slocknade så stängde den ner sig men startade upp sig lika snabbt igen, alltså behövde jag inte göra något mer än att skriva in pin-koden tvåhundrafemtioelva gånger.

Tyckte inte att mobilen var seg när den hade startat om sig. 🙂

Händer det igen får jag felanmäla till HTC och se vad de säger. Tror dock inte att jag kommer lägga mer pengar på den, det känns helt värdelöst nu när skärmen ändå är såpass dålig som den ändå är.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
7/22/14, 12:03 AM
#13

Vill ni höra en rolig historia?

Min far tröttnade på mitt gnäll om att mobilen inte fungerade som den skulle så han köpte en begagnad HOX+. Fungerat jättebra, tills ungefär nu.
"För att starta om telefonen, fortsätt hålla in strömknappen i 3-2-1 sekund" och så stänger den av sig och startar upp sig, även om jag inte håller in strömknappen. Omöjligt att få mobilen att sluta starta om sig. En bekant säger att det är glapp i strömknappen.

Verkligen ingen annan HOX+ ägare som har upplevt samma problem? Eller är det jag som misshandlar mina mobiler? 🤦‍♂️

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Razzora
7/22/14, 12:41 AM
#14

Det låter nästan som om det har blivit någon vajsing med mjukvaran. Startar den om sig hela tiden Moalinn? Eller kan du använda telefonen ett tag innan den startar om sig?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Moalinn
7/22/14, 2:45 AM
#15

Jag kan använda mobilen utan problem. Den får lite panik när jag använder låsknappen. Oftast kommer rutan om att starta om, stänga av och flygplansläge innan meddelandet "För att starta om telefonen, fortsätt hålla in strömknappen i 3-2-1 sekund" kommer fram, precis som om att låsknappen "hänger upp" sig, om du förstår vad jag menar.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Razzora
7/22/14, 4:31 PM
#16

Aha, ja då är det power knappen som spökar. Då är det nog bara en reparation som gäller där faktiskt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: