Annons:
Etikettövrigt
Läst 1007 ggr
Whippetgerbilen
2/11/14, 4:33 PM

iPhone?

Har undrat väldigt länge nu, vad är det som är så speciellt med iPhone? Alla säger att man kan ladda in appar på den men det kan ju jag också göra med min. Nästan varje människa jag ser har en iPhone i handen, vad är det som är så bra med den här mobilen?:)

Dogs is my world ♥

Annons:
[Exarz]
2/11/14, 4:35 PM
#1

Mycket handlar om status, men jag själv tycker designen är väldigt snygg. Den känns behaglig att hålla i, gillar hur iOS är uppbyggt, och sedan tycker även utbudet av appar är större på iPhone än övriga telefoner!

Whippetgerbilen
2/11/14, 4:39 PM
#2

Okej, jag har också tänkt på det här med status, många köper nog en sån för att vara som alla andra. Tack för ditt svar! #1

Dogs is my world ♥

Razzora
2/11/14, 6:59 PM
#3

Många tycker att den är användarvänligt operativsystem, om man använder andra produkter från Apple kanske det är ett mer naturligt steg att använda en iPhone än en Android eller Windows telefon. Sedan så nog en utav punkterna som #1 sa, prestige.

Så det är nog mycket tyckte och smak.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2/12/14, 10:57 PM
#4

Håller med #3 Razzora att det för många kan tyckas vara ett mer användarvänligt operativsystem.

Problemet är väl att det på sitt sätt "låser in användarna" precis som OS X gör med Mac datorer.

Nu är det iofs väldigt många som gillar Apples produkter och det är ju inget som helst fel i det.

Slutligen så ligger det kanske också en hel del i det där med prestige.

"Min MacBook Air kostade 11 000 och min iPhone 5S kostade 8 000".

Nåväl, det är ju inget som varken är rätt eller fel och man väljer de produkter som man själv bäst gillar.

Bästa hälsningar,
Bertil

Mattis99
2/15/14, 10:06 PM
#5

#0 Själv köper jag de produkter jag vill ha och jag råkar ha en fallenhet för apple produkter. Jag gillar dem därför att de fungerar bra (nästan alltid), håller hög kvalitet. Är så trött på allt krångel i windows (resten av familjen kör det) och allt som ska fixas och underhållas osv. Just iPhone använder jag av ungefär av samma anledning, jag har ex, inget behov av att den funktionen ska aktiveras där eller widgetar och en massa annat. Min iPhone fungerar till det jag vill ha den till (har ioförsig jailbreak men använder bara en app, Activator) och synkas perfekt med mina andra produkter (macbook air, ipad). 

Offtopic kanske men:

En sak till jag är trött på är att alla mina klasskamrater jämt frågar vad något kostar och hur skaffade du det osv. Bara för att Apple är "inne", det ger väl jag f*n i… Kan tillägga att jag fått betala allt själv men det "sticker" ändå lite i ögonen på vissa.

Upp till toppen
Annons: