Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1685 ggr
Alibi
2/11/14, 6:40 PM

Skal? Samsung Galaxy S2

Hej!
Jag har en Samsung Galaxy S2 med "utökat" batteri. Innan jag fick batteriet köpte jag ett sådant fodral där man kan ha kort och liknande men nu när jag fick det stora batteriet blev telefonen för "tjock" och hålet för låsknappen och volym sitter helt fel, får liksom trycka med nageln för att nå. Nu undrar jag om det kommer bli likadant på andra skal jag ev. kommer köpa?

Någon som har det stora batteriet + skal? Fungerar det bra? Mjukt eller hårt skal?

I'm gonna let my little light shine

Annons:
[VSK]
2/11/14, 11:00 PM
#1

Det större originalbatteriet har medföljande skal ☝️

Snurpan79
2/12/14, 7:58 AM
#2

Då skalen till din mobil är tillverkade för att passa originalet så tror jag du kommer få problem med alla skal så länge du använder det större batteriet.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2/12/14, 12:25 PM
#3

VSK, visst tänker du på bakstycket?

jag tror som snurpan, jag har inget minne av att ha sett specialtillverkade skal för utökat batteri och passformen på skalen brukar väl vara så god att det inte borde gå bra med ett tjockare batteri. om det inte skulle vara så att det skiljer bara nån mm förstås 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2/12/14, 10:42 PM
#4

Visserligen så kan jag inte så där väldigt mycket om SGS2 även om jag övervägde att köpa den när den kom ut.

Rent allmänt är det väl egentligen så att vilket batteri man än köper till sin lur så skall det väl inte vara tjockare än att man kan sätta på sitt originalbakstycke och därmed även skal anpassade för luren?

Har kanske fel om detta!?

Bästa hälsningar,
Bertil

Snurpan79
2/12/14, 10:55 PM
#5

#4 Köper du batteri med samma styrka så är det inte större, men till många modeller finns det batterier med extra kräm i och de är oftast större och kräver ett speciellt bakstycke för att passa (vilket ofta medföljer). Dessa stora batterier ställer då till det om du vill köpa skal till mobilen då dessa är gjorde för att passa mobiler med "rätt" styrka så att säga.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
2/12/14, 11:01 PM
#6

#5 Snurpan79.

Ok och tackar så väldigt mycket för info.

Tummen upp Tummen upp

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Snurpan79
2/12/14, 11:58 PM
#7

#6 Så lite så 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Alibi
2/20/14, 1:13 PM
#8

Tack för alla svar. Kanske var otydlig men jag menar inte bakstycket som "täcker" batteriet, det fick man, som några av er har sagt, med när man köpte batteriet. Den sortens skal jag tänker på är det man sätter på mobilen för att skydda ytterligare och även för att göra mobilen lite "finare" eftersom det finns alla möjliga sorter.

I'm gonna let my little light shine

Snurpan79
2/20/14, 1:39 PM
#9

#8 Det var det jag svarade på i #2, men för att förtydliga det ytterligare så kan jag säga att så länge du använder det större batteriet (med mer styrka) så kommer INTE skal till din modell passa. Skalen är tillverkade för att passa telefonen så som den ser ut när den säljs, det vill säga med original batteri. Så skal för att skydda/snygga till din S2 kommer inte passa förrän du kör originalbatteri.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2/20/14, 2:10 PM
#10

jag förstod också hela tiden vad du menade 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: