Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1882 ggr
[Sotis00]
2014-02-11 19:29

Skal

Vet nån om man kan ha Samsung Galaxy S3 mini skal till Samsung Galaxy trend S7560? För det är ju ungefär samma modell..

Annons:
kissidor
2014-02-11 20:47
#1

det skulle ändå förvåna mig om man kunde, det brukar ändå alltid finnas små skillnader - men har du hållt upp en s3 mini och en trend bredvid varann och sett att precis allt sitter på exakt samma plats?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Sotis00]
2014-02-11 21:35
#2

#1 Nä, det har jag tyvär inte, men för jag tänkte, baksidan av Samsung Galaxy S3 mini är nästan exakt likadant som Samsung galaxy trend. Annars så får jag väl testa att köpa ett billigt Samsung galaxy s3 mini skal osv 🙂

Gunlog
2014-02-11 21:43
#3

Om du går in på versus.com så kan du jämföra telefonerna. Där ser du exakt hur stora de är i verklig skala.

Jag länkar till dina två telefoner här.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

kissidor
2014-02-11 22:06
#4

bra tänkt gunlög, det finns en svensk sådan sida också: http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?samsung-galaxy-s3-mini&samsung-galaxy-trend

måtten verkar ju onekligen vara oerhört lika, men jag är inte säker på att det räcker för de kan ju vara lite olika i formen ändå. och framförallt som jag sa det är inte säkert att allt sitter på samma ställe och då tänker jag ju framförallt på kameran som vi inte ser i de här storleksjämförelserna!

men säg sotis varför vill du köpa ett s3 mini-skal till din trend det verkar ju finnas en hel del att välja på till trend också?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gunlog
2014-02-11 22:09
#5

Pimpa ett eget skal!

Köp ett enfärgat silikonskal och pimpa med bling-bling!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
2014-02-11 22:10
#6

#4 versus finns på svenska också. 😉

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
kissidor
2014-02-11 22:29
#7

ok gunlög, det visste jag inte - men det var inte språket jag for efter egentligen, utan mer det faktum att det kan vara lite lurigt och förvirrande för att telefoner kan säljas under olika modellnamn i olika länder 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Sotis00]
2014-02-11 23:27
#8

3# Det är inte en Samsung galaxy Ace telefon jag menar. Det är en Samsung Galaxy Trend. Här är en länk:

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/SAMS7560BLACK/samsung-galaxy-trend-s7560-smartphone-svart

#4
Men det är för att vi ska mest troligt till Elgiganten till helgen och Elgiganten säljer inte något skal till just min telefon så då tänkte jag om Samsung galaxy s3 mini skal kanske passar så man slipper beställa :)

bamse6311
2014-02-12 22:47
#9

Håller med #1 kissidor.

Jag tror nog att varje skall är anpassat till varje modell även om de storleksmässigt ser likadana ut.

Det är ju också rent marknadsmässigt ett sätt för tillverkarna att sälja mer tillbehör till varje modell.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: