Annons:
Etikettövrigt
Läst 1505 ggr
[Nathalie62]
2/13/14, 8:24 PM

Ny mobilversion av ifokus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill informera detta ifall någon ha missat den nya mobilversionen som nyligen har skapats, enligt mig är det  ännu "Beta" så en hel del buggar att fixa till, men nu är den släppt och är alltså tillgänglig, den gamla versionen är inte längre aktuell. Gå ENDAST in med mobiltelefonen annars kommer man inte till den vanliga igen (den man använder i sin dator) man måste då tömma all historik i sin webbläsare och starta om den så ska det fungera normalt igen.

http://support.ifokus.se/articles/52fb82448e0e7405d9000115-ny-mobilversion-av-ifokus?discussions-1

Bifogat från Niklas:

Ny mobilversion av iFokus

De senaste månaderna har vi jobbat med en ny iFokus-version för alla smart-telefoner. Våra värdar har haft chans att prova några dagar och nu är den klar.

När du surfar in på iFokus med en modern mobiltelefon kommer du automatiskt att hamna i nya mobilversionen. Vill du hellre använda skrivbordsversionen finns det en länk dit längst ner på alla sidor.

Förutom ett nytt utseende kan du bland annat vänta dig det här:

  • Tillgång till privata meddelanden. Du kan både läsa och skriva.
  • Vi har gjort det superenkelt att ta en bild och lägga in i inlägg eller kommentarer. Tryck på menyknappen uppe till höger och välj “Nytt foto” så får du välja en befintlig bild eller öppna kameran. Vi hoppas att den här funktionen kan vara till hjälp när du vill bevaka utställningar, mässor, konferenser, konserter, eller bara fånga nuet i en bild och dela med dig snabbt.
  • Ny startsida med alla olästa meddelanden, inlägg och favoritsajter. Tryck på iFokus-loggan uppe till vänster så hamnar du på nya startsidan.
  • Bilder visas direkt i inläggen. Du behöver inte göra något för att öppna dem.
  • Mer lättläst och tumvänlig än gamla mobilversionen. Vi har försökt placera så mycket som möjligt där det är lätt åtkomligt med tummen.

Hoppas att ni gillar nya mobilversionen av iFokus!

Så här ser det ut

Annons:
selma_duchess
2/13/14, 8:31 PM
#1

Vad heter appen?

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

selma_duchess
2/13/14, 9:23 PM
#3

Nu kommer det bara upp mobilverisonen i min data!:( Hur fixar jag till vanliga verisionen??:/

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

[Nathalie62]
2/13/14, 10:56 PM
#4

Ja tyvärr får man tömma sin historik av ens webbläsare selma_duchess och starta om den så ska det återgå till den vanliga igen.

Jag ska uppdatera ts att bara gå in med mobiltelefonen så folk ska slippa det här.

selma_duchess
2/13/14, 10:59 PM
#5

#4 Gjorde det nyss;) Funkade!!👍

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

[Nathalie62]
2/13/14, 11:06 PM
#6

#5, Jättebra att det funkade, jag skulle ju ha skrivit det redan i ts men den är uppdaterad nu i alla fall, förlåt för besväret 🌺

Annons:
selma_duchess
2/13/14, 11:08 PM
#7

#6 Gör inget😉

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

[Nathalie62]
2/13/14, 11:38 PM
#8

#7, Tack, det viktigaste är ju att det löste sig för dig 🙂

kissidor
2/14/14, 5:50 AM
#9

hmmm, jag undrar verkligen varför jag som betalar för annonsfritt på iFokus lik förbaskat får annonser i mobilversionen 😡!

och dessutom så fungerar inte knappen för att gå till fullversionen av sidan 😡😡!

nej jag är knappast nöjd… 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2/14/14, 10:16 AM
#10

den nya mobilsidan funkar rätt oki för min del det som krånglar mest är menyn i högerkanten helt hopplöst att få upp den mobilsidan är oxå rätt seg och slutligen vet inte om det det ska vara så…. men så fort jag klickar på ett inlägg som jag vill läsa så hoppar texten…hade säkert inte vart så störande om man fort kommit vidare men som det är nu så blir man halvt galen av att se en hoppande text i ungefär 1 minut 😕

[Nathalie62]
2/14/14, 12:43 PM
#11

Tja som sagt så är det en hel del buggar i den än och jag förstår inte varför man kollar över de viktigaste faktorerna först innan man lanserar men i alla fall, för att slippa reta sig på detta så kan man antingen låta bli att gå in i mobilversionen och bara använda orginal eller så får man tömma historiken på mobilen, starta om webbläsaren, sen testa igen, man kan också bara skriva mobiler iFokus t.e.x. på google så kommer man till rätt variant direkt.

Förstår att man blir frustrerad och läser man tråden på support så finns det tyvärr fortfarande mycket som ska åtgärdas, så beskriv gärna vilka fel som fattas där så ledningen kan kolla över dom ordentligt. (Jag fick ändra länk i ts eftersom den sajt bara var tillgänglig för värdar.)

kissidor
2/14/14, 1:01 PM
#12

puh, nu funkade åtminstone knappen att gå till fullversionen, tack och lov 🥵!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2/15/14, 12:53 AM
#13

#12, Skönt, hoppas det håller i sig 🙂

Annons:
kissidor
2/15/14, 9:17 AM
#14

den glädjen var tyvärr kortlivad, så fort jag byter tråd eller sajt hoppar den tillbaks till mobilversionen 😓, skrivit på support nu.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/15/14, 8:12 PM
#15

Jag vet inte om jag vågar installera något som är så buggit än så länge. Jag håller nog mig till det vanliga tills jag vet att det finns en bra hållbar mobilversion.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/15/14, 9:54 PM
#16

det är ingen app razzora så tyvärr kan du inte välja på det viset. jag har inte installerat eller ens valt att gå till mobilversionen, jag tvingas bara in på den stup i ett 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2/15/14, 10:55 PM
#17

Det är så tråkigt när det är så mycket fel men nej tyvärr kan man inte välja något annat om man vill ha mobilversionen, i sådana fall får man använda skrivbordsversionen istället tills det mesta är något bättre på den andra.

Razzora
2/15/14, 11:01 PM
#18

Aha, men eftersom jag har satt min webbläsare på telefonen att den ska visa alla sidorna som på datorn så får jag nämligen inte upp den som mobilversion. Det är nog en utav dom bästa funktionerna som finns om man vill slippa alla mobilversions sidorna.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/16/14, 7:15 AM
#19

aha du kör desktop i mobilen razzora - jag tycker inte det funkar så bra just på iFokus och på en mobilskärm när man ska skriva inlägg, för banners framförallt till vänster om inläggsrutan lägger sig då över den när man zoomar (som jag gör eftersom jag inte ser alltför bra). på surfplattorna däremot kör jag alltid desktop. det blir ju samma fenomen där också, men där finns det mer plats för det.

men jag ska ändå testa att gå över till desktop igen i telefonen också för det här är för odrägligt 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2/16/14, 7:28 AM
#20

gaaaaahhhh! testade begär alltid skrivbordsversion - iFokus skiter i det 😡! nu är det helt hullerombuller - när jag går in på en sajt får jag fullversion, men så fort jag går in på ett inlägg så hoppar den över till mobilversionen 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: