Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1615 ggr
Razzora
2/15/14, 6:11 PM

LG G2 Mini

Nu ska LG visa upp sin nya LG G2 mini på MWC (Mobile World Congress) mässan.

Frågan är om den kommer att vara som LG G2:an eller om dess hårdvara kommer att vara mycket sämre..

Den som väntar får se 😛

LG G2 mini

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2/15/14, 6:25 PM
#1

tyvärr pekar ju de flesta ryktena på betydligt tristare hårdvara, verkar bara vara sony som vill ge folket vad de vill ha än så länge 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/15/14, 6:35 PM
#2

Ja tyvärr så är det ju så, men man kan ju alltid hoppas på att ryktena är helt fel, även om jag tror att det nog faktiskt kan vara så att hårdvaran kommer att vara sämre…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2/16/14, 1:25 AM
#3

Håller med kissidor att Sony Xperia Z1 Compact är den enda "mini-lur" där man inte drar ner på prestandan.

Heder åt Sony för det och förhoppningsvis så kan det får de andra tillverkarna att skärpa sig och ta åt sig.

Nåväl, nu kommer det säkert inte att bli så att de andra tillverkarna gör lika då det handlar om att sälja volymer lurar totalt sett.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
2/16/14, 5:26 AM
#4

Mindre skärm är inget bra för då ser jag inget 😃

Snurpan79
2/16/14, 9:00 AM
#5

Hoppas prestandan är bra så Xperia Z1 Compact får en utmanare. Förstår inte varför inte fler tillverkare satsar mer på miniformatet för jag tror det är många som skulle köpa en sådan lur.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
2/17/14, 1:47 AM
#6

#5 Snurpan79

Jag tror att dom (tillverkarna) tycker att det då blir för lite skillnad mellan "minin" och den "stora".

Med sina "mini" lurar så försöker de att nå en annan köpargrupp än de som köper "den stora".

Det blir ju också två olika prissegment och därmed kundgrupper som dom vill sälja sina lurar till.

Alla tillverkare vill ju ha ut så stora volymer som möjligt.

Många av de lurar som vi här i Sverige ser som "budgetlurar" både tilltalar och säljer i stora volymer i de så kallade utvecklingsländerna i både Asien och Afrika.

Jag känner ju en hel del människor i Kenya och där har aldrig funnits någon "fast telefoni" så det är först med mobiltelefoner som de har börjat kunna kommunicera både inom landet, inom världsdelen samt med övriga världen.

Alla dessa "mini" versioner är högsta high-tech för de människor som bor i dessa länder och inte minst för de fåtal som har råd att köpa en sådan.

De flesta människor i dessa så kallade tillväxtländer kör fortfarande med lurar som vi här i väst hade kanske för 5/6/7 år sedan.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Razzora
2/19/14, 6:39 PM
#7

Här kommer ytterligare lite mer information om LG G2 mini.

Det som jag tycker verkar lite roligt är att den kommer att finnas i två olika modeller en med Snapdragon 400, som egentligen är ett ganska gammal processor nu, och en med Nvidia Tegra 4i som är en ganska ny processor och betydligt trevligare. 

Så frågan är kommer LG G2 mini att vara så dum som man trodde från början?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: