Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1413 ggr
Razzora
2014-02-15 18:50

HTC:s löfte - Gäller endast i USA än så länge...

HTC hade en frågestund med Reddit. Då de sa att de ska hålla sina flaggskepp uppdaterade i upptill 2 år efter lansering. Men dock gäller detta löfte för tillfället endast USA.

Varför ska det inte gälla överallt är min fråga? Hur svårt kan det vara om de ändå släpper en uppdatering till sina telefoner i USA att släppa en uppdatering här? Visst gäller det att översätta strängarna i programmen och så. Men ändå…. 

I mina öron låter det väldigt dåligt, men man kan ju hoppas att de ändrar sig.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[Nathalie62]
2014-02-15 23:03
#1

Ja det är en mycket bra fråga och att dom skulle ändra sig är nog långt borta, håller med om att det är jättetrist 😕

Razzora
2014-02-15 23:08
#2

Antagligen är det väldigt långt borta.. men det är ändå löjligt tycker jag..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
2014-02-15 23:17
#3

Inte konstigt att det går dåligt för HTC när de håller på med sådana här dumheter. Vad håller de på med egentligen?

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
2014-02-16 00:39
#4

Ja det kan man ju lugnt undra… Jag som tyckte att de var så bra förr… men nu.. ja du.. löjligt är va det är!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-02-16 01:12
#5

Hur som helst så är ju HTC jäkligt bra lurar men det är förståss en annan sak.

Plockade faktiskt fram min gamla Sensation idag och laddade upp den för att jag hade tänkt svara på en annan fråga här på iFokus.

När jag då satt där med den luren i handen så tänkte jag, jäklar en sådan lur.

Den ligger tungt och fint i handen och känns väldigt stabil men så är det ju också gedigen aluminium.

I övrigt så funkar ju inte lurhelvetet då den laddar ur batteriet fortare än man hinner säga amen i kyrkan.

Nåväl, jag kan ha lite fel där på det senaste då jag aldrig går i kyrkan så tidsmässigt vet jag inte men tar det som en metafor, haha.

Hur som helst så kom den där känslan över mig av hur den kändes att hålla i handen tung och gedigen som den är byggd.

Lade dock ner den i skrivbordslådan igen *skrattar*.

Nu är det iofs inget som helst fel på min Padfone2 heller.

Den har ju betydligt bättre prestanda i alla kategorier och så har den ju en ram i borstad aluminium runt om, även om det inte känns på vikten, haha.

Löve min Padfone även om den inte väger lika mycket som en HTC.

Å andra sidan så lästa jag häromdagen att HTC kommer att återigen släppa en ny Desire men denna gång som budgetlur och byggd i plast.

Tycker faktiskt att de gör helt fel i ett sådant tilltag men eftersom de nu de senaste åren har hamnat rejält på efterkälken så är det kanske inte så konstigt.

Läste för några dagar sedan ett reportage om hur mycket olika tillverkare (lurar) säljer och där ligger nu HTC bland gruppen "övriga".

It hurts my heart!

Bästa hälsningar,
Bertil

Snurpan79
2014-02-16 08:58
#6

#5 Jag tycker också att HTC gör bra lurar men för mig kvittar det då de strular så med annat runtomkring, som det här med uppdateringar 2 år endast i USA. Jag har haft HTC sedan jag köpte min första Android - HTC Hero - men nu har jag fått nog med deras fasoner.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
bamse6311
2014-02-17 02:11
#7

#6 Snurpan79

Jo, HTC var ju egentligen både först och bäst.
På den tiden så var ju Hero en av de bästa lurar man kunde ha och sedan så skall man inte heller förglömma den första Desire och båda blev en succe.

Rent historiskt så tillvekade ju för övrigt också världens första Android 2008 med sin HTC Dream.

Under 2009 så lanserade de ju dessutom gränssnittet Sense som fanns i din Hero.

Jag är ju lite HTC-nörd och tycker att det är synd att de har tappat så mycket marknadsandelar men numera så är ju konkurrensen knivskarp och framförallt Samsung har tagit de marknadsandelar som HTC i början hade.

Allt går ju väldigt fort inom den här branchen och snart har kanske LG tagit över dominansen från Samsung, vem vet?

På tal om LG så när jag för kanske tre år sedan hade kikat på en LG lur och frågade min yngsta son så sade han att "Pappa, man skall aldrig köpa någon produkt som det står LG på".

Då för tre/fyra år sedan så tillverkade LG riktigt dåliga smartphones och dåliga tv-apparater.

Nu ser det helt annorlunda ut!

Det går riktigt snabbt inom teknologibranchen och det har som sagt var tyvärr gått utför med HTC åtminstone rent försäljningsmässigt de sista två åren.

Dock så hävdar jag att de fortfarande gör jävligt bra lurar.
Det enda som jag inte har förstått med One är det där jäkla tilltaget med kameran.

Jag plåtar väldigt mycket och det där med "multipixlar" är inget som jag kan se funkar i verkligheten men det beror förståss på hur pass bra bilder man vill ha.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: