Annons:
Etikettövrigt
Läst 3751 ggr
The Cajsa
2014-02-19 07:28

Samtal bryts på HTC ONE X

Har haft min mobil inne på lagning. Första gången var det laddningsproblem. De bytte display, mainbord och batteri. Men efter det började mobilen bryta alla samtal. Jag skickade in den igen. De gjorde signaltest och uppdaterade mjukvaran. Nu har jag använt mobilen ett par veckor sen dess och den bryter fortfarande minst vartannat samtal men oftast alla både ingående o utgående. Jag är så trött på detta. Var inne på en 3-butik igår och fick simkortet utbytt. Men det verkar inte heller göra någon skillnad. Ska jag behöva skicka iväg den för tredje gången? Vad kan problemet vara? Någon annan som haft liknande problem?

Annons:
Snurpan79
2014-02-19 12:37
#1

Jag hade lite sådana problem förut på min HOX. Har för mig att samtalen slutade brytas när jag la in 4.2.2. på mobilen. Har heller inte haft några problem när jag kört 4.3 och 4.4 med tillhörande kernels.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

The Cajsa
2014-02-19 19:52
#2

Okej, tack för ditt svar. Jag kör på 4.2.2

Razzora
2014-02-19 19:56
#3

Har du någon annan mobil där du kan testa simkortet i?

Tänkte på om det är så att du har två master som den hela tiden byter i mellan och då kan göra att samtalet bryts. Var bara en tanke om det kan vara det. Har du någon familjemedlem eller vän som har någon annan operatör som kan testa om mottagningen bryts på samma ställe?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
2014-02-19 20:38
#4

Ska man köra på Razzoras linje så ska du helst prova simkortet i annan telefon och testa några samtal för att se om samtalen bryts eller inte. Då får du snabbt reda på om det är luren eller simkortet/abonnemanget som är boven. Viktigt att ta en likvärdig mobil med någorlunda samma antenn för annars blir resultatet väldigt missvisande. 

Kundtjänsten skulle säkert fråga om du är inne eller ute när du upplever att samtalen bryts också. Kände hur mina gamla kundtjänstkunskaper väcktes till liv när jag började svara. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
2014-02-19 20:40
#5

Haha, ja samma här, man kommer på en massa frågor som ska besvaras i en viss ordning 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
2014-02-19 20:52
#6

#5 Ja, de där frågorna sitter i ryggraden. 😮

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
Razzora
2014-02-19 20:54
#7

Haha, ja tyvärr får man säga 🤐

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

The Cajsa
2014-02-19 23:31
#8

Så ni har jobbat med kundtjänst, vad bra! :) Jo, jag har testat simkortet i annan mobil dock i en enklare typ - Samsung galaxy mini. Det fungerade utan några som helst problem!! Hade det simkortet i under hela reparationsperioden o det funkar i nuläget bättre än min HTC One X. Min dotter har en annan operatör och hennes samtal bryts aldrig. Min telefon har aldrig brutit samtalen tidigare heller. Det började efter att den varit inne på service första omgången. Samtalen bryts både ute och inne. Inkommande och utgående. Ibland kan man prata en kort stund och ibland lite längre. Ibland bryter den direkt efter första signalen när jag ringer upp. Eller klipper den samtalet så fort jag tryckt svara. Det börjar rätt ofta med att motparten inte hör mig o börjar ropa hallå. Då vet jag att det e dags igen. Eller om jag sitter i telefonkö som igår.Ringde upp försäkringskassan, hamnade på 537:e plats. Väntade tålmodigt på min tur i 45 minuter. När det är min tur bröts det efter 15 sekunder. Happy? Not… Killen i tre-butiken gjorde även ett test med nån sensor som sitter upp till vänster på displayen. Men den funkade också som den skulle. Jag har garantitid + betalar försäkring för nallen. Ska jag skicka in den igen eller bara leva på hoppet att den blir normal en morgon när solen lyser o fåglarna kvittrar :)? Tack för er support!!

kissidor
2014-02-20 06:32
#9

jag tycker du ska försöka få dem att byta ut den istället för dessa ständiga lagningar. det är inget de är skyldiga att göra tyvärr, men lägger du orden rätt och får tala med rätt person kan det hända att de gör det på goodwill.

det verkar ju som att du testat allt möjligt, och dina exempel på när och hur du drabbats av felet är ju gräsliga 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

The Cajsa
2014-02-20 21:12
#10

Tack för tipset. Jag ska nog försöka få dem att byta ut den. Återstår att se om jag lyckas… Ska ta tag i det i helgen igen :) Håll tummarna! :)

Razzora
2014-02-20 21:14
#11

Håller tummarna för dig. Det känns som ett byta av telefon är den enda hjälpen just nu..

Lycka till!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

The Cajsa
2014-02-20 21:25
#12

Tack!! Om jag lyckas driva igenom det tror du jag måste jag ta en likadan eller vågar man föreslå att man får byta till en annan med liknande prestanda?

Razzora
2014-02-20 21:31
#13

Ja, det är ju något du kan ta upp, men det är inget garanterat att de gör det. Beror lite på vad de på supporten säger, men du kan ju alltid ta upp det.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-02-20 21:43
#14

du kan ju kanske tänka dig att lägga lite emellan isf? eller om du har tur så har de ingen hox kvar och måste "tyvärr" erbjuda dig en nyare modell, sånt har hänt förr 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2014-02-20 21:54
#15

#12 Så länge de har samma modell på lager blir det en sådan. Har den slutat säljas eller liknande får du en ny. Det där med att lägga emellan är operatörerna olika snälla med så det får du kolla med dem.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

The Cajsa
2014-02-20 22:44
#16

Okej, då känns det som om jag har lite mer koll på läget nu. Har en plan nu för hur jag ska lägga upp det hela tack vare era inlägg! En sista fråga: Vilket är bäst? Att gå till butik eller ringa kundsupport? Tusen tack igen :)

The Cajsa
2014-03-04 22:48
#17

En liten uppdatering… Har pratat med tre support om mina problem men de hävdade bestämt att jag måste skicka in mobilen ännu en gång. Kollade alldeles nyss statusen för ärendet och där står följande : "Verkstadens arbetsbeskrivning Reparation på extern verkstad: Enhet utbytt." Det borde väl betyda att jag får en ny mobil eller ??? Äntligen kanske allt kan lösa sig :)

Snurpan79
2014-03-04 23:05
#18

#17 Enhet utbytt låter onekligen som om du får en ny mobil. Bara att gratulera. 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

The Cajsa
2014-03-04 23:14
#19

Tack!! Äntligen!!! :) :) Det var jag värd efter allt strul :)

[VSK]
2014-03-04 23:29
#20

🙂

Annons:
kissidor
2014-03-05 15:28
#21

oooohh vad spännande cajsa 😃, håller verkligen tummarna att det betyder det vi tror! du berättar väl sen hur det gick, jag tror vi är flera som är nyfikna 😊?

Värd på Mobiltelefoner och Android

The Cajsa
2014-03-05 16:44
#22

Yes, det blev en sprillans ny mobil!! De känns såååå bra. Jag är så glad! Tack för all support o alla goda råd!!! :) :) :) :)

Razzora
2014-03-05 17:36
#23

Wow! Så bra att det blev en helt ny telefon. Menar med alla problem du hade så hade inte varit mer än rätt att du fick en ny telefon!

Hoppas att du fortsätter att skriva på sajten om det skulle vara något annat problem, eller om det är någon bra app som du känner till eller vad som helst. Tycker att det är underbart när alla hjälps åt 🌺

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-05 18:07
#24

härligt att höra, grattis 🥳🙂! är det en likadan du får?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-03-08 21:10
#25

Grattis Cajsa.

Jag vet inte om det fortfarande är detsamma med konsumentlagstiftningen med tidigare har det varit så med datorer, tv-apparater mm och har jag också för mig med smartphones att om man lämnar in dem en tredje gång för reparation av samma fel så skall man automatiskt få en ny produkt.

Det här är alltså inget som kedjorna själv kan bestämma om i sina garantiåtaganden utan som sagt konsumentlagstiftningen som styr sådant.

Återigen så ett GRATTIS till din nya lur.

Bästa hälsningar,
Bertil

The Cajsa
2014-03-08 23:44
#26

Tack för alla grattis!! Jag valde att inte röra till alltsammans genom att ta upp diskussionen om att byta märke o betala mellanskillnaden. Jag är ju egentligen väldigt nöjd med mobilen :) Den nya luren funkar utan problem! Självklart återkommer jag med nya frågor till den här finfina sidan när nästa sak dyker upp som jag funderar över. Bertil - jag tror du ha rätt! Tjejen i 3-butiken sa något om det hela och hon brydde sig inte så mycket om att skriva ner vilka problem jag hade med telefonen. Hon skrev kort och gott: Reklamationsrätt - kunden skickar in mobilen för tredje gången. Jag fick heller aldrig veta var som var felet på telefonen. Men det spelas ju inte så stor roll nu. Jag är nöjd och glad :) Ha en fortsatt trevlig helg :) / Cajsa

The Cajsa
2014-03-20 20:44
#27

Hej igen… Säg den lycka som varar för evigt… Fick ju en sprillans ny mobil efter att den förra varit inne på lagning tre ggr.MEN den nya som också är av samma modell, HTC One X, fungerar ännu sämre! Alla samtal bryts! Jag får ringa upp 5-6 ggr för att signaler ens ska gå fram. Det klickar till o man hör en ton som tutar i örat och sen bryts samtalet helt. I bästa fall hinner jag prata två minuter och sen hörs tonen pipa i örat innan det dör igen. Dessutom funkar inte wifi på den. Min tjänstemobil har fulla pinnar men den nya känner bara svag signal och till slut stänger den ner wifi helt. Känns surt o trist. Skickade in den nya mobilen på reparation idag. Känns som om det gått troll i det här nu… Kan en helt ny mobil vara så mycket sämre än den jag hade förut? Börjar tappa hoppet om att det någonsin kommer att fungera igen. Sådär…. Nu har jag gnällt färdigt :)

Annons:
Snurpan79
2014-03-20 21:49
#28

#27 Va tråkigt att du fått problem med nya mobilen också. 😕Fullt möjligt att du lyckats få ett måndagsexemplar och att den strular mer än din tidigare lur. Får hoppas att de kan fixa till luren åt dig denna gång. Förstår att du är frustrerad och det är bara att gnälla på vid behov. 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2014-03-21 07:54
#29

men fy vad tråkigt cajsa 😕! det enda jag kan hoppas på nu är att de ger dig ännu en ny lur omgående för att du drabbats så oturligt (helst en nyare modell!).

och du får gärna gnälla av dig här 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2014-03-21 08:18
#30

#29 Tycker också att de borde byta ut hennes lur omgående för inte sjutton ska det vara meningen att hon även ska behöva skicka in den nya luren på reparation så snart. De kommer säkert vägra byta till en nyare modell, men en ny HOX borde hon kunna få kan man tycka.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

The Cajsa
2014-03-21 08:57
#31

Jaa, tänk om det kunde funka lite smidigare den här gången. Men jag kommer säkert få skicka in den här också tre gånger för att få den utbytt. Jag är ju som typ alla andra beroende av att ha en nalle som funkar. Har efter allt strul köpt en ny som jag har som reserv. Hittade en liten Samsung galaxy pocket på Media Markt för 299 kr olåst. Med samma simkort som suttit i strultelefonerna funkar den kanon! Inte haft ett enda problem. Sen vill o behöver jag såklart ha mer prestanda…. Men tänk iaf att det ska va så svårt att få en mobil som för ett par år sen låg i 6000 kronorsklassen att fungera… Tack för er support! Ha en mysig helg! :)

kissidor
2014-03-21 09:33
#32

detsamma cajsa, håller tummarna för dig 🙂. för galaxy pocket kan ju inte vara alltför kul 🤢, men går den bra att ringa på så har du ju det behovet löst åtminstone 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2014-03-21 13:59
#33

#31 Förstår inte varför du har så mycket problem med dina HOX. Hade lite problem med brutna samtal på min HOX jag också men det försvann när jag rootade. Håller tummarna för dig att du får en fungerande HOX snart så du slipper skicka på reparation och krångla fler gånger.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Moalinn
2014-03-24 11:53
#34

Tror det är något fel i mjukvaran på de flesta HO, HOX och HOX+. Har haft stora problem med min HOX+ den senaste tiden. Slängt ut simkort, stänger av sig, wifi fungerar inte och så vidare. Sitter bara och väntar på en uppdatering men den verkar inte vilja vara så snabb.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
The Cajsa
2014-03-27 07:28
#35

Ska hämta ut min mobil idag efter att den varit på reparation igen. Verkstadens beskrivning: "Felet har inte kunnat hittas eller återskapas. Mjukvara uppdaterad" Låter ju inte alltför hoppfullt… Men det är snart fredag! :)

Razzora
2014-03-27 10:41
#36

Vi håller tummarna för dig Cajsa så att du slipper mer strul och hoppas innerligt för att det räcker med att de uppdaterade mjukvaran.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-27 11:10
#37

nej, det låter ju inte alltför hoppfullt… 😕. men håller tummarna ändå, hårt! tycker verkligen att du borde få slippa mer strul 😭!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2014-03-27 22:16
#38

Oj, det lät verkligen inte roligt. Får hoppas att felet rättat till sig av sig själv nu då så du slipper mer strul för det har verkligen spårat ur.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Upp till toppen
Annons: