Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1166 ggr
Razzora
2/19/14, 6:28 PM

LG Presenterar sina budget telefoner

Nu börjar LG att presentera sina nya budget telefoner lite innan Mobile World Congress som börjar om några dagar.

De nya lurarna ska heta L90, L70 och L40

Där L90 är den med den största skärmen på 4,7" och en fyrskärning 1,2 GHz processor, 1 GB ram och endast 8 GB lagring (förhoppningsvis kommer denna då med kortplats)

L70: skärm är på 4,5", dubbelkärnig processor på 1,2 GHz, 1 GB ram och 4 GB lagring.

L40 : skärm på 3,5", dubbelkärnig processor på 1,2 GHz, 512 MB ram men däremot så vet man inget om hur mycket lagring det är på denna.

Däremot så kommer alla lurarna att ha KitKat (Android 4.4) från början 

För min del så hade jag mer än gärna haft lite mer kraft i dessa lurarna då många vill ha lite mindre telefoner än high-end telefonernas 5" och uppåt. Men vi får väl se vad mer MWC bjuder på 🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2/19/14, 6:35 PM
#1

så länge de inte kallar dem nåt annat än budgettelefoner är det ok för mig 🙂. men LG har ju alltid brukat ge bang for the buck så det är lite förvånande att det ens finns en modell med bara 512 MB RAM, undrar just hur lite den kommer att kosta? samtidigt tycker jag det är rätt spännande att de släpper dem med kitkat - "hallå google, upp till bevis" liksom, "få se nu om det är sant att det ska gå att få en anständig användarupplevelse med 512 MB RAM".

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/19/14, 6:41 PM
#2

Ja jag blev också lite förvånad när jag såg att den minsta bara hade 512 MB RAM, trodde inte att nya telefoner hade mindre än 1 GB ram nu förtiden. Men som du säger nu är det upptill bevis om KitKat verkligen är användbar när man bara har 512 MB.

Spännande!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/19/14, 6:46 PM
#3

du menar väl "Spännande 🤓!" 😃?

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2/19/14, 6:50 PM
#4

fast en sak är att om man kör 4.4 nu så är ju inte ART aktiverat som standard utan det är fortfarande dalvik - men man kan switcha till ART, och det är ju det som ska minska RAM-behovet. så då måste de ju släppa dem med ART aktiverat och då är det frågan om det är tillräckligt färdigt för det och om appstödet är tillräckligt utbrett för att inte folk som köper dessa lurar ska få frispel och totalsåga LG för dem 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/19/14, 6:57 PM
#5

#3 det är klart att det skulle vara "Spännande Nörd!" skickade inlägget via telefonen, då funkar inte smilisarna 😛

#4 frågan är om de verkligen kommer att köra ART från början eller om de hittar på något annat för att minska RAM behovet. För precis som du tror så tror inte jag heller att den är tillräckligt färdigutvecklad för att det ska fungera felfritt, och med tanke på att många har sågat LG i många år nu så tror jag inte att de riskerar något sådan. Men det är bara vad jag tror nu..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/19/14, 7:06 PM
#6

precis så jag tänkte också 🙂!

men körde inte du skrivbordsversion i mobilen 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
2/19/14, 7:08 PM
#7

#6 jo det gör jag, men av någon anledning så får jag inte upp redigeringsverktygen på mobilen. Vet inte varför 🤔

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/19/14, 7:16 PM
#8

men på G-paden får du det?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/19/14, 7:20 PM
#9

hmm, har inte kollat. Men ska göra det nu när du ändå frågar…

Nope, får inte heller upp redigeringsverktygen där.. Får kolla lite på inställningarna för att se varför jag inte får det. Men tack för att du frågade, nu ska jag nörda mig ner lite mer i varför det inte fungerade 🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2/24/14, 1:06 PM
#10

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: