Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1823 ggr
[TechWoman]
2/22/14, 2:19 PM

Vilkem mobil har du?

Som rubriken lyder,
vilken mobil har du idag? Är du nöjd med den?

Vilken rekommenderar ni?

Annons:
Razzora
2/22/14, 2:23 PM
#1

Jag har själv en LG G2, är supernöjd med den.

Vill man ha vettig batteritid, hyfsat stor skärm, och dessutom för ett bra pris så är denna oslagbar än så länge..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[TechWoman]
2/22/14, 2:34 PM
#2

Såg i någon länk här på mobil iFokus att det var ett bra pris på den men den försvann, annars hade jag nog nappat på det, tror det var från Dustin.

Razzora
2/22/14, 2:52 PM
#3

Det stämmer, är det något speciellt du söker hos en mobiltelefon?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/22/14, 5:07 PM
#4

det hade utan tvekan varit ett bra val techwoman 🙂. en av de 3-4 bästa androidmobilerna just nu och den allra mest prisvärda av dem. ännu mer prisvärd om man hinner med att utnyttja ett kampanjpris förstås 😉, men som sagt prisvärd nog även till ordinarie pris. men om du inte har bråttom kan du ju lägga en bevakning på den på prisjakt.nu, så missar du inte ev kampanjpriser som ofta bara gäller en vecka eller kanske bara en helg.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2/22/14, 5:11 PM
#5

just ja, svarade ju aldrig på din ursprungliga fråga Förlägen! jag har en galaxy s4 för närvarande, och den har jag egentligen inga klagomål alls på - men det lutar ändå åt att jag inte köper en samsung nästa gång, då jag retar mig lite på vissa begränsningar de börjat lägga in i telefonerna.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2/22/14, 6:01 PM
#6

Själv har jag en HTC One X i dagsläget men det blir till att byta snart då vissa saker har börjat lägga av på min lur. Lutar åt att det blir en LG G Pro 2 nästa gång, om inte LG G3 eller Samsung Galaxy S5 skulle vara fasligt trevliga. 

Skulle jag byta lur redan idag skulle det blir LG G2 då det är en väldigt kompetent telefon för en vettig penning, så funderar du på byte tycker jag helt klart att du ska ha den i tankarna TechWoman.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
[TechWoman]
2/22/14, 6:09 PM
#7

Tyvärr har jag alltid bråttom och jag siktar in mig på LG G3 som snart ska släppas. Söker inget speciellt, bara den är bra. Är inte sugen på samsung längre eftersom jag hade det förut. Tycker det är kul att variera, kanske lite väl ofta bara :-)

Razzora
2/22/14, 6:42 PM
#8

Haha, ja det är svårt att hålla sig med all den nya tekniken som kommer. LG G3 kommer och släppas tidigast i Maj, så om du orkar vänta och sedan kolla på Mobile World Congress på måndag förhoppningsvis så kanske du får ännu mer information om vad som LG G3 kommer att innehålla. Men om du vill ha en telefon just nu så kan jag verkligen rekommendera LG G2 som har suverän batteritid. Om du använder den "normalt" så håller den sig lätt 2 dagar kanske 3 dagar.

Dessutom att det finns så mycket roliga grejer i den telefonen gör det ännu roligare att äga en ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[TechWoman]
2/22/14, 7:10 PM
#9

Razzora :

Vad är det för roliga grejer? Är det något som ingen annan har? Eftersom jag är en tekniknörd hade jag tänkt följa evenemanget, det verkar lovande av vad man har hört. Frågan är om jag kan vänta till maj om jag känner för G3:an, kanske köper jag båda make,fun,happy,funny,smile,emotion,emoticon

Razzora
2/22/14, 8:36 PM
#10

#9 Det finns trådlös lagring, vilket betyder att du trådlöst kan komma åt innehållet i telefonen, mycket smidigt när man tar tappat bort sladden 😉

Tappa på skärm, istället för att trycka på powerknappen så behöver du bara dubbel tappa på skärmen för att få igång telefonen.

Knapparna sitter på baksidan, vilket enligt mig är riktigt smart.

Telefonen är riktigt snabb, har aldrig sett att den har hackat eller slöat till sig.

Batteritiden är gudomlig, räcker gärna 2 dagar om man inte håller på och surfar och ringer hela tiden.

Ram rensare som finns med från start. 

Om du drar 3 fingrar åt vänster så kan du ha det aktiva programmet kvar i minnet, det vill säga om du har en webbsida som du håller att skriva på, tex iFokus, så slipper du att den laddar om när du öppnar den. Utan då kan du enkelt fortsätta att skriva igen.

Små program som gör att du kan multitaska. Tex om du sitter och räknar på något men samtidigt vill kolla på ett klipp på youtube.

Dessutom om du delar ut internet (hotspot) så håller den sig i hela 8 timmar, ibland mer. Det är inte illa i min värld 😉

Finns många andra smidiga och bra program som kommer med, men det är nästan roligare om man vill se dom i verkligheten. Så har du en butik i närheten så kolla gärna på telefonen där.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2/22/14, 8:51 PM
#11

Jag har en Padfone 2 och är MER än nöjd med den.

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=92600

Nu är det ju inte det helt senaste flaggskeppet men den är jäkligt bra även i förhållande till senare flaggskepp.

Den bästa lur jag någonsin haft (gammal HTC-nörd som jag är) och ALLT går supersnabbt i den.

Tyvärr så kan jag inte ytnyttja LTE som luren har då mitt abonnemang inte stöder mer än 3G.

Bästa hälsningar,
Bertil

[peter54]
2/23/14, 12:10 AM
#12

Jag har svåra ledskador i fingrarna och kan inte använda pekskärmar alls. Jag kan inte ens knappa in reg-numret på bilprovningen eftersom deras skärmar kräver att man använder den mjuka delen av fingertoppen vilket jag inte förmår.

Därför har jag en gammal Nokia 1616-2. Den har ganska stora knappar och för att vara en äldre telefon, hyfsad skärm, men jag kan bara ringa och skicka sms, inget annat, inte ens mms 🙂

För mig funkar den jättebra och batteritiden är ungefär två veckor. Ganska billig är den också, jag betalar totalt mellan 87 och 95 kr/månad beroende på hur mycket jag ringt/messat.

kissidor
2/23/14, 8:06 AM
#13

#7 techwoman, du verkar lida av samma sjuka som jag då, om du vill ha nåt nytt "kanske lite väl ofta" 😃. men som razzora säger, har du så bråttom så kanske G3 dröjer lite för länge för din smak 🙂. men om du är så intresserad så ska du självklart försöka följa mwc-mässan, vi är flera här på sajten som är alldeles till oss i trasorna av nyfikenhet på allt nytt tillverkarna kommer med. men som sagt denna gång får du nog nöja dig med att få veta allt om LG G2 pro 🙂.

#12 vad tråkigt att du har såna besvär 😕! men du verkar nöjd ändå med din telefon, och det är ju tur att det finns något för alla 🙂. och din månadskostnad kan man verkligen inte säga nåt om 👍! men om det skulle vara så i framtiden att du ändå gärna skulle vilja ha en smartphone, vet du om en sån där liten penna skulle kunna hjälpa dig? eller vore det ännu svårare för dig att hålla i den?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[peter54]
2/23/14, 12:25 PM
#14

#13 Jag har testat men de är för små, jag kan inte hålla i dem. Jag kan inte hålla i vanliga pennor heller, bara såna "feta" pennor med friktionsyta framtill.

[TechWoman]
2/23/14, 1:51 PM
#15

#13 av kissidor   

Är oxå väldigt nyfiken på mässan, ska bli väldigt intressant och se vad som kolla skall, tror du inte dom kommer säga något om G3:an? Får hålla hårt i slantarna för att inte lockas av allt nytt som kommer ut hela tiden, detta kanske skulle vara något att bita i
emoticon,emotion

http://www.amazon.co.uk/Im-Jewel-White-Diamonds-Rubber/dp/B009VT12GW/ref=sr_1_5?s=electronics&ie=UTF8&qid=1393159292&sr=1-5

Razzora
2/23/14, 4:22 PM
#16

#14 Verkligen ledsen att höra att du har sådana besvär med dina leder.

Men kul ändå att du verkar vara nöjd med din telefon. Jag tror att det finns lite smarta pennor för mobiltelefoner. Sådana som du kan sätta fast på fingret. Kanske kunde vara något för dig? Jag har nämligen själv svårt med dom små tunna pennorna som finns till telefonerna nu för tiden.

#15 Jag tror att de kan komma och säga något om G3:an, men de verkar vara väldigt hush hush om den. För hoppas att LG ger oss en rejäl överraskning bara 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/23/14, 5:43 PM
#17

#15, nej tyvärr tror jag inte G3 kommer redan nu - G2 kom ju trots allt först i höstas och är fortfarande något av "ett monster" som det kanske vore oklokt av dem att själva försöka konkurrera ut redan nu 😃, och när de inte heller har annonserat att den ska komma eller det finns en massa rykten som säger det heller så tror jag inte det. men G2 pro kan  ju vara intressant nog 🤓😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/23/14, 5:48 PM
#18

#17 haha, ja vi kanske får hålla oss med G2 Pro tills vidare, visst vore det konstigt om de lanserade G3 så tätt intill G2:an, men inget förvånar mig i teknikens värd. Vi får väl vänta och se…..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
2/23/14, 8:04 PM
#19

#17 LG G Pro 2 är verkligen intressant nog. Kan inte säga annat än att "jag vill ha". 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[TechWoman]
2/23/14, 8:41 PM
#20

Vad är skillanden på en LG G2 OCH LG G PRO 2?

Idag har jag en Nexus, är det stor skillnad mellan dom?

Annons:
Razzora
2/23/14, 9:31 PM
#21

Är det den senaste Nexuses du har?

Om det är den senaste så är det egentligen en LG lur.

Skillnaden i så fall är mesta dels batteriet, där G2:an har ett större batteri, skärmen är också större på G2:an. 

Skillnaden på LG G2 och LG G Pro 2 är att G Pro 2: 
har större skärm G2: 5,2" G Pro 2: 5,9"
Mer ram minne  G2: 2 GB  G Pro 2: 3 GB

Annars så är det mesta ganska likt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/23/14, 9:34 PM
#22

mest storleken mellan g2 och g pro 2 tror jag 🤔. och förstås lite vassare hårdvara i pro 2 bara för att den är lite nyare. men om jag fattat rätt så är inte g pro 2 att betrakta som en variant av g2, utan en efterföljare till g pro.

om det är en nexus 5 du har så är den hårdvarumässigt i många stycken mycket lik lg g2, och den utgår i grunden från den. nexus 5 har dock på några punkter något sämre hårdvara, för att den skulle kunna säljas till ett så förmånligt pris som möjligt, (i de länder där googles telefoner säljs av google själva i alla fall). mindre batteri bla tror jag? men det är väl inte så mycket skillnad mellan dem att man byter från en nexus 5 till en lg g2 tycker jag i alla fall.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2/23/14, 11:50 PM
#23

#12 Peter54.

Trots allt väldigt fint att du har en lur som fungerar för dig och som du är nöjd med.

Många av oss här är väl lite nördar men i betraktning av de problem som du har så är det väldigt positivt och riktigt bra att du har en lur som du gillar, kan hantera  och trivs bra med.

Cred för dig och tummen upp Tummen upp.

Bästa hälsningar,
Bertil

[TechWoman]
2/24/14, 2:54 PM
#24

Jag har den senaste men minns inte vilka siffror den har. ok så den härstammar från LG, det visste jag inte, då kanske det ska bli en LG G2 PRO härnäst då jag gärna vill ha en med bättre batteri och större skärm oxå.

Upp till toppen
Annons: