Annons:
Etikettteknik
Läst 2221 ggr
Razzora
2/24/14, 12:33 PM

MWC dag 1

Nu har MWC mässan öppnat sina dörrar och informationen flödar snabbare än vad man kan skriva om det.

Tänkte att vi i denna tråden kunde dela med oss av den informationen vi hittar under dagen så att vi har allt samlat under en tråd.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Razzora
2/24/14, 12:35 PM
#1

Dag 1 highlights: Youtube

om man kollar riktigt noga när de visa LG's olika telefoner så ser man att G3:an inte finns med överhuvudtaget, frågan är om de kommer ut annonsera den eller ej.

Mycket intressant att nya operativsystem som tex Mozilla Firefoz OS börjar dyka upp mer och mer.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2/24/14, 12:43 PM
#2

Sony tillkänna ger Xperia Z2 och Xperia Z2 Tablet     🤓😃

Och den nya budgetluren Xperia M2

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2/24/14, 12:52 PM
#3

Nokia tillkännager sina Android lurar, även om de har gjort en ny gren av Android så var detta ryktet alltså sant! Det var verkligen otippat! 🤓

Även om lurarna inte verkar komma till Sverige utan tydligen ska vara till för tillväxt länderna.. Synd….

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2/24/14, 1:21 PM
#4

Inte bara nya mobiler som visas upp på mässa utan även tillbehör!
Här kommer scandisk:s nya 128 GB minneskort!!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
2/24/14, 2:13 PM
#5

#4 Det tar sig. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[TechWoman]
2/24/14, 2:37 PM
#6

Här finns en intressant

https://www.youtube.com/watch?v=OJQYcxDUH6g

Och denna som sägs vara den bästa utav smartphone

https://www.youtube.com/watch?v=Zr_k8LA2RAk

Annons:
kissidor
2/24/14, 3:27 PM
#7

tja om z2 är den bästa kommer ju förstås att diskuteras flitigt - men inte lär den ju vara så pjåkig iaf 🙂

nokia-telefonerna är intressanta som nyhet betraktat, men själv skulle jag inte ta i dem med tång - budgetandroider nej tack 😴! då tar jag hellre en av deras bästa w8-telefoner isf, för dem är det iaf bra drag i 🤓

Värd på Mobiltelefoner och Android

[TechWoman]
2/24/14, 3:41 PM
#8

Ha ha ha w8-telefon

kissidor
2/24/14, 4:09 PM
#9

jaså du är inte så sugen på en windows-telefon techwoman 😉? nej jag trivs själv lite för bra med android för det, men det får medges att det som sagt är riktigt bra drag i dem

Värd på Mobiltelefoner och Android

[TechWoman]
2/24/14, 8:03 PM
#10

#9, Nää det räcker med windows i datorn :-P

Snurpan79
2/24/14, 8:19 PM
#11

För den som vill se Samsung Galaxy S5 presenteras så finns live eventet på Youtube och är live just nu.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[TechWoman]
2/24/14, 8:20 PM
#12

Snurpan Tack, letade efter den!

Razzora
2/24/14, 9:04 PM
#13

Nu är eventet slut, vet inte om jag tyckte att Samsung imponerade så mycket. Visst att S5 skulle ha ip67, dvs att den ska tåla damm och fukt. Men Sony har det ju redan och enligt mig så borde alla telefoner vara ip-klassifierade. Klockorna, ja för min del så känns det lite som en gimmick.. men det är bara jag.

edit: ska så klart vara ip67 och inte ip59

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Razzora
2/24/14, 9:20 PM
#14

Här är lite bilder på Samsung Galaxy S5. Jag tyckte dock att designen inte var någon större skillnad på dom gamla Galaxy S-modellerna och S5:an, vad tycker ni?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2/24/14, 9:38 PM
#15

En telefon som inte var så hypad på MWC mässan är Yotaphone som har en annorlunda koncept. Den har en smart baksida.

Denna telefonen är verkligen inte som alla andra telefoner. Baksidan är en extra skärm! Denna skärmen är en så kallas bläckskärm med touch som ska visa notiser, missade samtal och annan viktig information. Baksidan är endast i svart och vitt och ska dra minimalt med ström. 

Skärmarna är på 5" (framsida) och 4,7"(baksida), processor är en Snapdragon 800, batteriet ska enligt tillverkaren hålla i mer än 50 timmar på en laddning. Tyvärr så verkar det inte finnas några andra uppgifter på denna mycket trevliga lur.

Ni kan läsa mer om Yotaphonen på mobil.se

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/24/14, 9:53 PM
#16

en läsplatteskärm alltså. tycker det var jättelänge sen jag läste om yotaphone men det var väl den första då som aldrig nådde oss. tydligen är detta stort i ryssland med grannar där folk läser nåt alldeles enormt med e-böcker har jag för mig jag har hört. den kunde vara nåt för mig faktiskt, som helst läser på e-ink. och så är huvudskärmen amoled, det bästa av två världar 🙂! det stod inget om RAM, gissar på 2GB och det kanske får vara gott nog egentligen även om en inpiskad multitaskare som jag hade siktat in mig på 3GB. 

den där s5:an kan de behålla, inte imponerad alls 😴! och hur den såg ut baktill då, urk 😓! jag kan ärligt säga att jag hellre behåller min s4 ett år till än köper den där. men jag undrar verkligen om det inte ligger nåt i de där ryktena om en premiummodell, om det inte kommer nåt intressantare snart - vad tror ni?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/24/14, 10:02 PM
#17

#16 Ja det känns som det är en telefon och en e-boks läsare i en. Ja första versionen av Yotaphonen kom nog inte utanför Ryssland alls verkar det som. Men nu att version 2 med mycket vettig hårdvara kan nog komma och bli en hit. 
Ja tyvärr så har inte specifikationen inte kommit ut ännu, men denna telefonen får man nog hålla lite koll på för att få reda på hur mycket ram minne den kommer att få, hur mycket lagring och om den kommer att ha plats för extra sd kort, batteritid och en sak som jag verkligen vill få reda på: Vilken version av Android kommer den att ha?  Eller ska de ha någon annan OS i version 2 av Yotaphonen?

Många frågor och inga svar ännu 😕

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/24/14, 10:13 PM
#18

nej men helt klart nåt att hålla koll på 🤓!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/24/14, 10:18 PM
#19

Oja! Verkligen!! 🤓😃

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[TechWoman]
2/24/14, 11:01 PM
#20

Hörde ni att dom hade sålt över 200 000 mille av galaxy serien? Vi är ca 10 mille som bor i sverige, det innebär att alla hade fått ha 20 st vardera om det bara hade sålts här ha ha ha

Dessa som presenterades idag skulle oxå börja säljas nångång den 11 april.

Annons:
kissidor
2/25/14, 5:50 AM
#21

ett litet förtydligande 🙂 - det gällde galaxy s-serien, dvs samsungs hela uppsjö av mellan- och budgetmobiler är ju inte inräknad utan det är galaxy s1-4 som tillsammans sålt 200 millar (mini-modellerna av s3 och s4 är i och för sig säkert inräknade och de är ju mellanklass, men annars). ja, det är lite imponerande faktiskt. och jag tror nog absolut att vi svenskar dragit vårt strå till stacken också, få som vi är men överlag med internationella mått mätt ganska köpstarka och väldigt intresserade av ny teknik 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[TechWoman]
2/25/14, 1:29 PM
#22

#21 Jag glömde ange bokstaven men det var de jag menade :-) det är alltid kul med ny teknik.

kissidor
2/25/14, 1:35 PM
#23

lätt hänt techwoman, men bäst att förtydliga för de som inte såg presentationen och såg vad samsung sa bara 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[TechWoman]
2/25/14, 1:51 PM
#24

#23, Tack ska försöka tänka mig för nästa gång, det är lätt att det blir missförstånd när man inte skriver exakt.

kissidor
2/25/14, 2:02 PM
#25

verkligen ingen fara techwoman, det är inte precis spöstraff på att missa en bokstav på den här sajten 😉. om vi rättar eller kompletterar varann är det bara i vänlig anda 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[TechWoman]
2/25/14, 6:51 PM
#26

"25, det är bra, tycker det är väldigt trevligt härinne:-)

kissidor
2/25/14, 6:57 PM
#27

#26 det var roligt att höra att du tycker det🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
2/25/14, 8:52 PM
#28

Vi kommer aldrig någonsin att säga något elakt bara för att någon missar en bokstav eller missuppfattar något. Jag tror att jag kan prata för mina Medarbetare också (men ni får gärna säga emot också om det inte stämmer) att vi vill att alla ska trivas och "man kommer längre med honung än med vinäger" som det heter. Dessutom vill vi att folk ska lära sig av den nya tekniken. Då krävs det att man kan förklara även om det skulle krävas flera inlägg för att klargöra vad det menas.

#26 Riktigt roligt att du tycker att det är trevligt här inne TechWoman, det är så vi vill ha det 👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[TechWoman]
2/26/14, 11:43 AM
#29

28, Sånt gillar jag, att man tar hänsyn till alla människor, det blir så lätt fel i skrift och är inte lätt alla ggr att få fram det man vill ha sagt

Razzora
2/26/14, 11:46 AM
#30

#29 Precis, därför vill jag att man inte ska vara blyg och bara skriv, blir det fel så rättar vi det på något sätt eller så förklarar vi så gott vi kan. Även vi är människor och kan också göra fel 🙂

Så nästa gång kanske du rättar oss 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[TechWoman]
2/26/14, 11:51 AM
#31

30, Ha ha, tror jag inte, jag tittar inte så noga :-P men tack för er underbara vänlighet, här ska jag stanna!

bamse6311
2/28/14, 3:02 AM
#33

#10 TechWoman.

Om du inte trivs med Windows i datorn så finns det många och även väldigt avancerade användare och datorkunniga som föredrar någon Linux distribution.

Känner själv några sådana som ibland försöker få mig att gå över till någon sådan distribution.

Har faktiskt övervägt detta några gånger men trivs iofs ganska bra med Win så jag håller mig kvar vid det operativet.

Mer om Linux olika distributioner kan du hitta dels här på sajten Datorn samt inte minst på Eforum .

Nåväl TechWoman, allt det här kan du säkert redan men med tanke på ditt inlägg #10 så tänkte jag att jag kunde skriva ändå.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: