Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 2243 ggr
kissidor
2/25/14, 6:07 AM

ladda ner "gamla" meddelandeappen xperia v

sambon fick 4.3 till sin xperia v igår, och nu klagar han på att det ändrats i meddelandeappen med färgerna så att det är svårt att se, han vill ha svart text på vit bakgrund helt enkelt som förut. kollade i inställningarna om det gick att ändra men hittade ingen möjlighet till det. så jag tänkte jag skulle försöka få tag i apk:n till gamla appen åt honom men jag lyckades inte googla fram den. nån som har nåt bra förslag till var jag skulle kunna hitta den?

och jo jag vet att det finns en mängd andra sms-appar där man kan ställa in bakgrunder, textfärger etc precis som man vill ha dem, men han är väldigt konservativ och jag vet att det bara skulle bli pip och gnäll om jag la in till exempel go sms som jag själv använder åt honom, för att den inte var precis likadan som hans gamla. så om möjligt är det den jag vill ha tag i.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[TechWoman]
2/25/14, 1:47 PM
#1

Har han ingen back up p från den gamla? Vad hette den förra versionen?

kissidor
2/25/14, 2:06 PM
#2

nej hans lur är inte rootad så jag kunde inte använda titanium eller liknande på den. den heter väl bara meddelanden (messages) tror jag, det är alltså androids förra standardapp för sms antagligen med någon blygsam anpassning från sony. 

förmodligen skulle jag kunna bara leta efter messages för 4.2, androids grundvariant - det skiljer antagligen inte mycket. men tänkte ändå att jag skulle kolla ifall nån visste om jag kunde få tag i just xperia-versionen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2/25/14, 2:14 PM
#3

Jag tror det är mycket tveksamt om det går att hitta nån sån backup 🤔 tror  dessutom att såna appar kan vara skyddade så det inte går att göra backup på dom

vill han absolut ha ett annat utseende på sms appen så är det bästa att byta till någon annan tror det finns rätt många olika sms appar på Google Play….och fördelen är ju att man kan ladda ner prova ändra i inställningar m.m och är man inte nöjd prova någon annan….

kissidor
2/25/14, 2:25 PM
#4

det är inte en backup jag letar efter, bara en apk 🙂. men ja, kanske har ingen gjort sig omaket att lyfta ut denna apk så man kan installera endast den och inte en hel ROM. 

ja ladydragon, jag vet… det är som jag skriver i andra stycket. vet mycket väl att det finns massor, men han är som han är och är det annorlunda än det var förut så är det per automatik dåligt enligt hans synsätt… 🤔. han vill alltså inte bara ha ett annat och mer lättlästutseende, han vill ha exakt det gamla tillbaka 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2/25/14, 4:33 PM
#5

#4 skrev fel menade APk fil 

googlade lite snabbt men nja hittade inget direkt men har du tid och ork så prova att googla på lite olika ord helst på engelska och se om du hittar nåt 

är man så noga med att allt ska se ut som det alltid har varit då är det en mycket dålig idé att uppdatera telefonen då låter man den vara som den är….uppdaterar man en Android telefon så kan man aldrig gå tillbaka igen…det är vad jag har läst mig till och nåt som det brukar varnas lite för…och med uppdateringar då är det ofrånkomligt att det blir en hel del förändringar….

jag är dock mycket osäker på hur det funkar om man rootar telefonen för då har man ju möjlighet att lägga in custom roms m.m

[TechWoman]
2/25/14, 6:49 PM
#6

Rootad? jag menade en vanlig back upp, kan man inte få tillbaka den om man återställer den till det gamla?

Annons:
kissidor
2/25/14, 6:50 PM
#7

täntke väl ladydragon 🙂

jo såklart att jag googlar på engelska - jag hittade som sagt inte heller nåt. jag brukar kunna få till rätta frasen för att hitta det jag söker, men denna gång kammade jag noll. eller jag hittade ett par som verkade lovande men då var det nåt fel så de inte stödde mms och det skulle han inte precis bli gladare av. men tack för att du också försökte iaf 🙂.

jojo, såhär i retrospektiv kanske jag borde ha stoppat honom från att uppdatera, menmen nu är det gjort.

i mina och dotterns telefoner kör jag root och delvis custom roms, men det är nog bäst jag håller mina flashsugna tassar från hans telefon även om det kliar i fingrarna ibland 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/25/14, 8:57 PM
#8

Hittade denna när jag sökte: Message till Xperia, den ska ju vara till Jelly Bean, så det kanske fungerar?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2/25/14, 8:59 PM
#9

åh, tack razzora 🙂! det där kan mycket väl vara precis vad jag letar efter!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2/25/14, 9:01 PM
#10

Jag hoppas att det funkar, säg bara till annars så kan jag se om jag hittar något annat 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[TechWoman]
2/26/14, 11:41 AM
#11

#8, Duktig du är!

Upp till toppen
Annons: