Annons:
Etikettteknik
Läst 2309 ggr
flisan708
2014-02-26 21:19

Samsung S5

Fler än jag som är sugen på nya Samsung S5?

Annons:
kissidor
2014-02-26 21:27
#1

säkert många fler än du sverige och världen runt flisan 🙂. inget som lockade mig tillräckligt mycket denna gång dock.vad var det du framförallt fastnade för flisan?

Värd på Mobiltelefoner och Android

SimsBrooke
2014-02-26 21:30
#2

Åh ja, jag hade siktat in mej på en S4 men jag tror jag hellre väljer S5 då =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

kissidor
2014-02-26 21:32
#3

jag är ärligt talat lite besviken på s5 - samtidigt hade jag iofs redan i stort sett bestämt mig för att det inte skulle bli en till samsung ändå, jag gillar inte deras knoxande nämligen. men jag var ändå helt inställd på att bli fullständigt blåst av stolen och jättefrestad av s5:an men så blev jag inte det 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

SimsBrooke
2014-02-26 21:33
#4

#3 Vad menar du med "knoxande"?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

flisan708
2014-02-26 21:36
#5

Hastighet, kameran 16 megapixel, damm och vattentät mm. Sen att den har en hälsofunktion som kan kopplas till ett armband som även det verkar ha multifunktion. Har en S3 nu som jag tycker om men som krånglat på sistone samt fått sig en glasspricka. Så jag är sugen på en ny.

SimsBrooke
2014-02-26 21:45
#6

#5 Det där lät ju riktigt bra :D Får man med armbandet också eller är det ett tillbehör man får köpa till?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
kissidor
2014-02-26 21:54
#7

#4, egentligen är det väl inte säkerhetssystemet knox i sig som jag i första hand har problem med, utan att det är kopplat till en liten grej som kallas e-fuse som är ungefär som en säkring som går om du rootar telefonen. det och andra typer av spärrar som samsung börjat lägga in gör telefonen väldigt mycket mindre intressant för oss som är lite nördiga med våra telefoner. säkert inget som öht normalanvändaren bryr sig om eller ens märker av dock detta med e-fuse. 

däremot blev det ju rabalder över att de la in nåt i en av de senaste uppdateringarna som gjorde tredjepartstillbehör inkompatibla. de svor ju på att det var en bugg men alla är inte så säkra på det. och simkortsspärren som gjorde att man bara kunde använda simkort från den region där telefonen köpts var ju också nåt som kunde drabba vem som helst. där svor de ju på att det var meningen att bara det första sim-kortet man stoppade in var från rätt region så kunde man stoppa in vad man ville sen, men det var ju inte alltid så det funkade för folk som reste utomlands på semester etc, och det sa de också bara var en bugg. 

kanske har det löst sig nu, både det med simkorten och det med tredjepartstillbehören - men man blir fundersam när det dyker upp såna här grejer hela tiden. är det som de försöker smyga in såna här spärrar och om det blir för stort rabalder om det så backar de och säger att det bara var en bugg? 

#5, just hastigheten är alldeles för liten uppgradering mot s4 tycker jag. men det är klart att sitter man med en s3 så kommer ju saken i ett annat läge, det är bara det att jag hade väntat mig en betydligt större uppgradering jämfört med s4. health-grejen intresserar mig inte alls, så därför blir ju inte jag personligen frestad av den. men damm- och vattentålig är inte dumt, det kan jag självklart hålla med om. och tydligen blir kameran rejält mycket snabbare och bättre också 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
2014-02-26 21:57
#8

Armbandet får man köpa till. Finns flera varianter på cdon. Där har jag kollat i alla fall. Använder nu ett jawbone up armband, som jag är super nöjd med.

kissidor
2014-02-26 21:59
#9

#6, du lär knappast få med "armbandet" i normalfallet men kanske vid nån kampanj. det lär du annars få betala en skaplig slant för. det är nämligen inte bara ett armband utan en smartklocka också. tyvärr har de inte talat om vad den kommer att kosta än.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2014-02-26 22:12
#11

ok, så det finns ett preliminärt pris nu - tack för det flisan 🙂! ja det var ju inte gratis iaf 😉. men jag vet att första galaxy gear-klockan följde med note 3 i någon kampanj, så jag kan absolut tänka mig att det kommer att förekomma såna erbjudanden för s5 och gear fit också

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
2014-02-26 22:16
#12

#12 Det kommer säkert finnas med i någon kampanj framöver. Idag är väl inget gratis men å andra sidan blir det då bättre och bättre abonnemang som gör att själva telefonin blir billigare.

[TechWoman]
2014-02-26 22:17
#13

Jag blev inte frestad utav den alls, blev förr besviken :-( trodde dom skulle förbättra istället för att försämra men det är bra att det finns nån för alla :-)

Annons:
kissidor
2014-02-26 22:32
#14

#12 jo själva telefonin bli allt billigare - men datatrafiken har det börjat gå åt andra hållet med tyvärr 😕.

även om man inte får med gear fit på köpet kommer det säkerligen att finnas förmånliga paketpris på att köpa bägge åtminstone 🙂.

#13, "försämra" var väl att ta i ändå 😃? men det är klart det är nästan så det känns när man väntat sig mer 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-02-26 22:45
#15

Jag kan tyvärr säga att jag inte blev det minsta sugen på S5:an.
Jag är verkligen emot att de "låser" telefonen så pass, dessutom all denna bloatware som kommer med gör ju inte saken mycket bättre. Visst finns det bloatware i nästan varje mobiltelefon. Men vissa är mer användbara än andra. Visst är specifiktionen ganska bra, men jag hade önskat mig ett nyare processor, mer minne, snyggare design och bättre batteritid.

Ja tyvärr blir ju datatrafiken dyrare, vilket jag inte förstår varför. Eftersom många använder smartphones och om man använda dom fullt ut så måste man ha dom uppkopplade hela tiden. Aja, förhoppningsvis så ändrar väl sig operatörerna snart om det. Vi får väl se.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[TechWoman]
2014-02-26 22:52
#16

Mycket därför jag valde byta märke på grund av att dom börjat låsa samsung, det påminner me roch mer om Iphone.

14, tog i, nänä, det blir så när man hade förhoppningar om det bättre :-)

Snurpan79
2014-02-27 00:34
#17

Jag tillhör skaran som inte blev imponerad av S5, framförallt blev jag besviken på det väldigt fula bakstycket samt att den bara har 16 GB internminne när själva operativsystemet käkar upp hälften tack vare all bloatware. Fitness grejen är väl trevlig men inte när den är en av bovarna till att minnet käkas upp så pass mycket ihop med Knox och vad mer de nu stoppar i luren. Visst, du kan stoppa i ett minnekort, men många saker vill jag, och många andra, ha direkt på internminnet så när operativsystemet ska ta 7 GB borde de stoppat i MINST 32 GB. Så nej tack, jag vill ha en snyggare lur med bättre minne.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Upp till toppen
Annons: