Annons:
Etikettövrigt
Läst 993 ggr
[TechWoman]
2014-02-26 22:16

överlåtelse

Är det nån som vet om man kan behålla sitt gamla nummer vid en överlåtelse? Måste man köra med kontantkort tills man skaffat sig ett annat abonnemang? Om jag kunde få nått vettigt svar här så slapp jag ringa min operatör :-P

Annons:
kissidor
2014-02-27 09:30
#1

menar du om du kan behålla numret utan att omedelbart portera det till ett annat simkort 🤔? eller menar du rentav om du kan fortsätta använda abonnemanget under en övergångstid tills du valt ut ett nytt abonnemang, men samtidigt som den du överlåtit det till också använder det fast båda betalar sas 🤦‍♂️? det blev rörigt det där, men jag försöker förstå vad det är du vill göra 🙂. om det är någon av de två tolkningarna jag gissar på så skulle jag räkna med att det inte går. 

vill du överlåta det gamla abonnemanget redan nu, men inte bestämma dig för ett nytt riktigt än (du kanske avvaktar rätt lur som gör det värt att binda sig för tex 😉), men behålla ditt nummer - då får du portera numret två gånger, först till ett kontantkort och sen till ditt nya abonnemang du sedan tecknar. så förmodar jag att det måste vara.

men om jag fattat dig helt fel techwoman, så försök förklara igen 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[TechWoman]
2014-02-27 12:33
#2

Jag som förklarade dåligt men jag menar om man gör en överlåtelse om mitt nummer försvinner då? eller om jag kan behålla det tills överlåtelsen gått igenom, det tar i regel 5-10 dagar, måste jag då ha ett kontantkort med samma nummer under tiden? Jag har bestämt mig för ett annat billigare abonnemang men kan väl inte beställa det förrän mitt gamla har gått igenom? Blev det ännu rörigare nu :-P

[TechWoman]
2014-02-27 12:34
#3

Jag har bara inte bestämt mig än om jag ska behålla samma nummer eller byta, för den som övertar får väl inte det?

Snurpan79
2014-02-27 14:26
#4

Om jag minns rätt så gäller följande vid överlåtelse: Du överlåter både abonnemanget och numret. Om det är så att du vill behålla ditt nummer behöver du göra nummerbyte på det befintliga abonnemanget och flytta ditt befintliga nummer till till exempel ett kontantkort och därefter överlåta abonnemanget till den andra personen.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Upp till toppen
Annons: