Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 1395 ggr
maneda
2/27/14, 12:50 PM

iPhone 4 S ?

Har köpt en iPhone 4 S och har nu i en vecka försökt använda den med appar och Itunes osv utan att lyckas ( är väl dum i huvet). Tog fram användarhandboken på min dator och fick fram 170 sidor information ? Det skall vara Apple-ID här och där men hur får jag fram vilket ID JAG har ? Har Telias kontant kort så ringa kan jag men inget annat verkar ju fungera. 

Ge mig en bra informationssida som eventuellt kan göra så jag kan komma igång. SNÄLLA någon…….!

Annons:
Razzora
2/27/14, 1:26 PM
#1

Har du använt apples produkter innan? För annars så låter det för mig som du inte hr skapat ett appleID ännu. 
Det du kan göra för att skapa ett appleID utan någon kontokort (detta är ett trick jag fick lära mig en gång i tiden) så går du in på itunes, tar en app som är gratis och sedan följer instruktionerna för att skapa ett appleID.

Det krävs att du skapar 3 säkerhetsfrågor så det är bra om det är frågor och svar som du minns.

Sedan när du är färdig med det så kan du logga in på itunes (Ska finnas en logga in knapp högt upp på högersida, lite osäker på om man blir inloggad när du skapar AppleID:t eller ej)

När du försöker att använda någon app eller komma in på AppStore på mobilen, så kommer den att kräva att du skriver in ditt appleID och lösenord. 

Många utav apples appar (dom som redan finns i telefonen tex, FaceTime osv kräver också AppleID)

Mer information om AppleID finns här: http://www.apple.com/se/support/appleid/

Om det är något du inte förstår eller om jag är oklar på något sätt så säg bara till 🙂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

maneda
3/2/14, 7:45 PM
#2

Tack Razzora, såg ditt svar idag när jag kom hem. Skall försöka med den info du gav mig. Hör av mig om jag inte lyckas.  Glad

Razzora
3/3/14, 3:12 PM
#3

Det låter bra det.👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: