Annons:
Etikettövrigt
Läst 1856 ggr
Razzora
2/28/14, 5:15 PM

Vad vill ni ha för artikel?

Hej allesammans.

Eftersom jag är ny som Sajtvärd hade jag tänkt mig att göra detta med artiklar lite annorlunda.

Jag vill gärna veta från ER vad ni önskar att läsa om. Det kan vara allt från batteri till skillnaderna mellan som olika operativsystem eller något annat roligt.

Men jag vill gärna att ni ger mig era synpunkter så ska vi se till att det blir en rolig läsning.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
3/1/14, 9:48 AM
#1

uff vad svårt du frågar razzora 😛🤔😃! 

men du vet jag älskar ju alla blänkare om ny teknik, även om det är obekräftade rykten och helt galna gimmick-grejer som ingen normalt funtad människa nånsin kommer att ha praktisk användning av. tekniknyhetsrapportering helt enkelt, det skulle jag gilla! en sammanfattning av de största/fånigaste/nördigaste/whatever tekniknyheterna kanske en gång i månaden även om det inte hänt så mycket, och så "extra-upplaga" precis efter nåt större evenemang som tex mwc som var här nyligen. och så kunde vi nörda loss och diskutera i kommentarerna sen 🤓😍.

och kanske en klistrad nybörjarrådgivning vore bra - vad bör jag tänka på när jag ska skaffa en ny mobil, om jag inte kan så mycket? den kan man ju hänvisa till sen också när någon frågar om råd inför telefonköp - inte istället för att hjälpa dem naturligtvis, men som ett komplement kan man rekommendera dem att läsa igenom den

en väldigt ambitiös tanke men som jag tror många skulle finna intressant att läsa om det gick att genomföra: en objektiv jämförelse mellan iOS och android, och om möjigt även W8 - deras respektive styrkor och svagheter. den är inte helt enkel, kräver massor med kunskap och eftersom de flesta av oss föredrar det ena före det andra även att man klarar av att sätta på sig objektiva glasögon när man skriver den. den får du se som en utmaning isf 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
3/1/14, 9:49 AM
#2

haha, måste bara berätta att när jag sände det där inlägget fick jag en medalj: "Denna medalj delas ut till dig som skrivit så galet mycket som 10.000 inlägg." 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
3/1/14, 1:41 PM
#3

#2 Jises. Du har inte legat på latsidan direkt. 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
3/1/14, 2:10 PM
#4

nej det är bara att jobba på snurpan 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

annia1
3/2/14, 4:09 AM
#5

En sak som jag saknar och det kanske inte passar här heller. Nån liten artikel om surfplattor. Lite om hur de funkar (antar att de funkar som mobiler) och lite om vilka som finns, priser och lite allmänt vad man ska tänka på. 

Jo ett förslag till. Att göra en artikel om doro mobil. Det är ju en jättebra mobil, inte bara för äldre utan kan vara bra för andra med de funktioner den har. Visst de flesta vill kanske ha en smartphone, men den passar inte alla så då är doron ett bra alternativ.

.

kissidor
3/2/14, 7:12 AM
#6

men visst har doro någon sorts smartphone också? de har väl alla typer av mobiltelefoner, vilken av dem är det du syftar på annia 🙂?

surfplattor "for dummies" är en god tanke, det är nog många fortfarande som undrar vad det är och hur de funkar allt medan de ser det tjatas och annonseras om dem vart de än vänder sig.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
3/2/14, 4:47 PM
#7

oj! Många bra idéer som ni har lagt fram. Nu ska jag bara välja en. Möjligtvis att det blir en startup guide för när man köper en ny mobil och surfplatta som #5 sa att vi saknar ganska mycket information om. 

Men fortsätt gärna att skriva i denna tråden då det är mycket bra för mig att se vad ni önskar mer information om.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

annia1
3/2/14, 7:13 PM
#8

kissidor jag har alltid förknippat doro telefon med enklare mer praktisk variant. Nu när jag kikade på deras sida så ser jag att det finns lite olika varianter.

Den jag tänkte på är den som (åtminstone just nu) ligger längst upp på deras sida. En vikbar som har enkla och väldigt praktiska funktioner. Både för äldre men även för handikappade. Du har en A och en B knapp som man kan förprogrammera att ringa visst nummer. Tror man även kan förprogrammera in nummer på siffrorna. Sen kameraknapp och sms.knapp så man behöver aldrig in i menyn för att få tag i dessa. Och att svara man bara viker upp locket, inget tryckande eller svepande.

Likaså har du på baksidan ett larm. Man håller den knappen intryckt några sekunder då ringer den upp ett förprogrammerat nummer och jag har för mig att telefonen även blir att larma/ljuda.  

Har inte kikat på de andra så jag vet inte hur dom funkar.

.

Razzora
3/23/14, 11:42 PM
#9

Jag puttar upp denna igen så att ni får ge mig ännu mer idéer om vad jag ska skriva om här näst.

Jag har tänkt lite på det förslaget du hade kissidor om en så att säga hänt extra per månad. Ska se om jag kanske kan hinna med det denna månad eller om "första" blir nästa månad i så fall.

Men fortsätt att komma med fler förslag så ska jag se vad jag kan skriva om.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
3/26/14, 6:08 PM
#10

Håller med om det där med en klistrad nybörjarrådgivning.

Man ser ju ofta här på sajten frågor från sådana som skall köpa en lur och kanske inte alltid är så insatta.

Angående Doro lurar så tycker jag att det också kunde vara en bra idé att ha en egen tråd om och precis som #8 annia1 skriver så inte då kanske enbart för äldre utan även för de med något handikapp där de kanske inte är så rörliga i fingrarna men ändå vill ha en enkelt hanterbar smartphone där dom kan komma ut på internet osv.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
5/5/14, 9:27 PM
#11

Nu när jag har märkt att vi har ökat lite i medlemmar så tänkte jag att jag skulle putta upp denna tråden igen och se om någon annan har fler ideér till olika artiklar. Förhoppningsvis så ska jag komma ut med en ny artikel snart.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
5/5/14, 9:32 PM
#12

Funderar på att skriva lite om Chromecast, är det någon som är intresserad av det tro?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
5/5/14, 9:36 PM
#13

Den borde börja bli intressant för många, nyss släpptes även viaplays androidapp med chromecast-stöd, så det tar sig👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
5/5/14, 10:20 PM
#14

Jo jag såg det, vi köpte våran Chromecast för snart 1 vecka sedan. Vi är super nöjda med den!

Blir toppen att man slipper och ta med sig datorn in till sovrummet varje kväll.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: