Annons:
Etikettövrigt
Läst 1175 ggr
bamse6311
2014-02-28 18:21

HTC Desire 816

HTC Desire 816

Gillar iofs inte att HTC ger sig in i plastic fantastic köret men det kan ju bli en riktigt bra lur i mellanklasskiktet.

Nåväl, ännu så vet vi inte alla prestanda och gränssnittet  men den lär väl bli testad så småningom.

För min personliga del så har jag alltid förknippat HTC:s "varumärke" med aluminium.

Dock så är det klart att dom vill hänga med i konkurrensen och HTC:s marknadsandelar är ju för tillfället tyvärr inte så lysande.

http://extreme.idg.se/2.1030/1.548926/htc-desire-816--rejal-mellanmobil

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
2014-03-01 09:30
#1

ja en mellanklasslur blir det ju, men så bra som lurarna blivit nu så kan mellanklass ge en alldeles tillräckligt behaglig användarupplevelse för de allra flesta 🙂. 

jag tycker många pratar med saknad i rösten efter sina gamla htc desire dittan och dattan - min egen sambo är en av dem. så kanske kan detta iaf väcka deras intresse - fast i plast och med 5,5" skärm vet jag inte om just den målgruppen känner igen sig 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-03-01 16:57
#2

#1 kissidor

Håller med om att de "gamla" Desire-användarna kanske inte känner igen sig med en Desire 816.

Dock så finns det säkerligen en stor målgrupp för den här luren både i västvärlden och kanske inte minst i utvecklingsländerna i Afrika och Asien men å andra sidan, i just de länderna så blir den troligtvis för dyr ändå.

Nåväl, om inte annat så verkar den lovande och det skall bli kul att läsa recensioner när den blivit testad.

För HTC:s del så kan jag förstå "tilltaget" med plast, på något sätt måste dom väl försöka återta en del av de marknadsandelar som de har tappat de senaste åren.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-03-01 16:59
#3

det är inget dåligt med plast i sig egentligen, det är ett djäkla bra och praktiskt material 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-03-01 17:10
#4

#3 kissidor

Nej, det är inget som helst fel i plast.

Det är väl bara vi gamla HTC-nördar som fastnat i det där med aluminium *skrattar* Gapskrattar

Min Padfone 2 är ju också i plast även om den har en metallram av borstad aluminium runt om, men det är ju ändå inte riktigt samma sak som hela skalet i aluminium Skrattar

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: