Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 1153 ggr
kissidor
3/1/14, 9:20 AM

Bok-rea på google play böcker

Man kommer enkelt åt rea-böckerna genom att gå till play-butiken antingen i sin android-enhet eller på datorn, välja böcker och klicka på bok-rean: https://play.google.com/store/books/collection/promotion_1000c5a_booksale 🙂.

I år har man sett att e-boksföretagen hakat på bokrean också, vilket nog är klokt då e-böcker inte är så billiga som man kan tycka att de borde vara bla pga att den lägre bokmomsen inte gäller för dem då de räknas som "digitala produkter". dito och bokon har jag tex sett har rean, men nu när även google play har en liten bokrea i sin e-boksavdelning så finns det ju anledning att nämna den härinne 🙂🤓!

(kunde verkligen inte för mitt liv komma på till vilken avdelning detta hörde 🤔)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
3/1/14, 10:03 AM
#1

tillägg: gjorde några stickprover på samma bok hos google play, bokon.se samt dito.se - google play var billigare på de böckerna som alla tre hade på rea🙂. (däremot tror jag bokon och dito har betydligt större utbud i sina reor)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
3/2/14, 5:23 PM
#2

Nu måste jag bara gå in och kolla på bokrean. Även på dom fysiska butikerna.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
3/2/14, 5:32 PM
#3

absolut 🙂. själv är jag glad att även e-bokshandlare hakar på rean lite. jag vet inte om rean kommer från förlagen som den gör på fysiska böcker, eller om det är handlarna själva som kapar lite för att inte bli helt akterseglade när det finns såna klipp att göra på fysiska böcker. det är ju lite för oförmånligt idag som det är att köpa e-böcker eftersom de har högre moms. jag köper dem ändå och gillar läget bara, det är så sjukt praktiskt med e-böcker att det är värt några kr mer jämfört med en pocket, även fast man retar sig lite på att det är så. jag är sååå less på att släpa på typ 70 kilo böcker så fort jag ska nånstans bara för att jag vill ha lite valfrihet och inte behöva bestämma mig i förväg😛

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: