Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1665 ggr
kissidor
2014-03-01 10:20

chromecast

mediaspelaren google chromecast: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2081824

alla dessa mediaspelare har ju väldigt olika grundprincip och är mer eller mindre lämpliga för den enskilda personen beroende på vad man vill kunna göra med den. nån som skaffat den här varianten än och har några synpunkter på den 🙂? eller som har några synpunkter ändå, bara efter att ha läst om den och funderat?

jag har avvaktat lite med köp trots det ganska låga priset för jag har inte varit säker på att jag haft användning för den, men nu slog det mig att det vore väldigt smutt att kunna titta på film på köks-teven också (i vardagsrummet sitter det en äppel-tv inpluggad i tv:n), så imorse slog jag till.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[VSK]
2014-03-01 10:38
#1

Stod å gluttade på denna senast jag var på netonnet och var bra nära men jag tog mitt förnuft tillfånga och hoppade köpet ☝️

😃

kissidor
2014-03-01 10:48
#2

förnuft tillfånga VSK 😃? är du skeptisk till den alltså 🙂? jag vet att det finns många begränsningar för vad den kan göra, men det den kan göra gör den väldigt bra och smidigt vad jag har förstått.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2014-03-01 10:55
#3

ha ha nä ej skeptisk alls till den. Har faktiskt varit sugen på den länge, men vi har ju faktiskt mediamaskiner till tv i sovrum och vardagsrum redan. Bara tv i datarummet och köket som ej har. Förvisso så är ju tv:n i datarummet kopplat till datorn iofs, så det är bara köket som inte har nåt.

😃

kissidor
2014-03-01 11:03
#4

nä men det är väl ett sunt skäl att inte köpa den - att man redan har nåt annat som fyller funktionen 🙂. jag letade fram min gamla android kina-tv-sticka för att testa med den först, men nu var den helt avliden så jag var lagligt berättigad att köpa mig en chromecast 😉. lite irriterande att man inte fick den i handen i samma ögonblick som man tryckte på köp-knappen bara 😛

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
2014-03-01 11:06
#5

ja men hade din gamla sticka gett upp så förstår jag ditt köp till fullo 👍

-gissar på att den nya funkar 100ggr bättre än den gamla (när den funkade) 🙂

Razzora
2014-03-01 17:29
#6

Hade varit intressant att testa, men dock är sambon lite fundersam på hur den överför ljudet (ja, han är en ljudfreak) Så allt körs via externa högtalare för tillfället. Det vi använder för tillfället för att kolla grejer online är faktiskt min Wii U ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-03-02 08:44
#7

en ljudnörd är en sorts nörd som jag inte är 😃, så jag försökte googla lite på vad som sägs om chromecast och ljudöverföring men jag fattade inte ens vad jag läste 😊. fick dock nåt slags vagt intryck av att den inte dissas för detta, men jag föreslår att din sambo googlar lite själv för han kommer att veta vilka sökord han ska använda och förstå innebörden i sökresultaten 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: