Annons:
Etiketttävlingar-undersökningar
Läst 3097 ggr
[[Mellebelle]]
2014-03-01 19:44

HTC desire HD

vad säger ni om en HTC desire HD? ni som har en eller haft vad tycker ni om den? har den bra kamera? osvosv

Annons:
bamse6311
2014-03-02 04:11
#1

Det kommer ju snart en ny HTC Desire.

HÄR kan du läsa mer om den och det blir säkert en jäkligt bra lur i mellanklassen.

Vad den kommer att kosta är det ju ingen som vet men med tanke på prestandan så blir den väl kanske inte så där väldigt billig men ändå en riktigt som jag kan se det jäkligt bra lur i sitt prissegment.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-03-02 04:55
#2

Jag har en HTC Desire HD, jag tycker att det har varit en riktigt vettig telefon så länge som jag har haft den och jag har haft den nästan 3,5 år eftersom jag nästan köpte den när den kom ut.

Jag varit väldigt nöjd med bilderna den tar, dock om du använder blixten så blir allt väldigt vitt så att säga.

Eftersom det är en ganska gammal telefon, som visserligen är en mycket vettig telefon, om du köper den redan använd så kan batteriet vara på uppehällning. Min fråga är: Är det priset som lockar?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[[Mellebelle]]
2014-03-02 14:16
#3

okeej, hon som säljer mobilen vill ha 1000kr för den

Snurpan79
2014-03-02 14:20
#4

#3 Oj. Jag skulle inte ens sälja min HOX för så pass mycket. 

Hade en HTC Desire innan min HOX och var väldigt nöjd med den. Tycker dock inte att den är värd 1000 kronor idag. Tror jag sålde min för så mycket och det är 1½ år sedan.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
2014-03-02 16:15
#5

Hmm, det låter lite för mycket för en sådan gammal telefon.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-02 16:26
#6

tycker också det låter mycket - denna lur måste ha varit helt WOW när den var ny, men det var väldigt länge sen i smartphonesammanhang, där tiden går fort. om du hittar en nytillverkad telefon med motsvarande hårdvara (möjligen med undantag för kameran, den är nog påtagligt bättre än på en ny budgetmobil) så kostar den mindre än 1000 spänn. dessutom är det en väldigt gammal androidversion som inte kan uppdateras, och batteritiden skulle jag tro är ganska rutten jämfört med en nyare telefon, för det har faktiskt blivit lite bättre på den fronten med åren. 

vad har du för telefon nu förresten 🙂? det kan ju beroende på vad du är van vid hända att du ändå skulle byta upp dig och bli nöjd om du köpte denna, men då tycker jag du ska förhandla om priset isf. (eller så köper du snurpans HOX istället 😃)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2014-03-02 18:29
#7

Säger som de andra att 1 000 spänn är alldeles för mycket för en sådan lur.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-03-02 19:11
#8

#6 Jag måste säga att HTC Desire HD verkligen var WOW när den kom ut. Den hade allt man bara önskade om. Dock om man använde den för att surfa mycket så dränerades batteriet ganska kraftigt. Så det var verkligen att ha med sig sladd för att kunna ladda under dagen. Så som min HD är just nu så klarar den sig ungefär 1,5 dag att bara sitta där och se fin ut. Så batteri mässigt så var den aldrig bra, tyvärr. Men den var verkligen före sin tid om man säger som så.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-02 19:37
#9

haha ja det tror jag det razzora 😃! 2010 satt jag själv med en x10 mini, med 128MB RAM bara för att nämna ett exempel… 🤮

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-03-02 21:51
#10

Haha, HTC Desire HD har ju 768 MB RAM, vilket var extremt mycket på den tiden.

Men tillbaka till frågan, #0 skulle du kunna tänka dig en budget telefon för säg runt 1500 kr istället? Då får du en nyare och fräschare telefon, som kommer att hålla ett par år.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-03-02 23:07
#11

Som jag berättat någon gång tidigare så köpte jag för något år sedan en WildfireS precis när den kommit ut.

Dock så tröttnade jag på den enbart efter några dagar, den hade alldeles för slö processor på enbart 600 MHz och ett urdåligt RAM på endast 512 MB.
Visserligen så satte jag in ett SD minneskortkort men jag tyckte helt enkelt att lurhelvetet inte uppfyllde mina krav.

Nu köpte jag den iofs för att den var liten och behändig men upptäckte också nästan direkt att den var alldeles för liten för mina behov.

Efter enbart två veckor så köpte jag sedan en HTC Sensation som mer överensstämde med mina krav och behov.

Av det här kan man eller så har åtminstone jag lärt mig att man skall köpa lurar som motsvarar de krav och behov som man har.

Det där var som sagt var en minst sagt "dyrköpt" lektion och det där lurhelvetet ligger fortfarand kvar i en byrålåda och som sagt nästan helt oanvänd.

TS Mellebelle.

Det fina med att skriva sådan frågor som du har här på sajten är att man få väldigt många och väldigt bra svar.

Min nuvarande lur en Padfone 2 köpte jag efter att ha fått ett riktigt bra tips här på sajten.

En kanonlur med prestanda som verkligen motsvarar mina krav och behov och till ett helt sanslöst makalöst bra pris.

Utan tipset till den luren som jag fick här på sajten hade aldrig själv hittat den.

Bästa hälsningar,
Bertil

[[Mellebelle]]
2014-03-07 16:20
#12

tack så hemskt mycket för alla svar! bleven iphone 4 34gb för en bra summa ist :)

kissidor
2014-03-09 07:59
#13

nu vet vi ju inte vad du gav för den, och i vilket skick den var osv, men jag grattar ändå och hoppas du gjorde en bra affär - en bra kamera vet jag att du fick iaf🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: