Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2349 ggr
annia1
2014-03-02 03:58

Quick window i LG G2

Som jag skrev i den andra tråden så har jag nu en LG G2 och jag köpte även ett skydd till den. Quick widow case. I fönstret som man har på framsidan ska man kunna ha olika tema, men det kan inte jag. Eller jo jag kunde byta i affären och likaså när jag kom hem, men inte nu. 

Då den är ny så har jag ju varit runt och klickat lite här och där så det är ju möjligt att jag stängt av funktionen att byta tema. Ett alternativ att när jag uppdaterade mobilen en stund efter jag kommit hem att den slutade funka. Jag vet inte, bara att jag inte kan byta.

Jag vet inte heller vad den funktionen faktiskt heter i mobilen så jag vet inte vart jag ska leta efter inställningar.

Jag hittade denna sida på nätet och enligt den ska man bara dra uppåt eller neråt, men för mig händer inget. Hittar dock ingen information om själva funktionen mer än att man ska kunna byta tema och hur den funkar när man har skalet.

Så nån som vet hur jag får tillbaka funktionen så jag kan byta tema.

.

Annons:
Razzora
2014-03-02 05:01
#1

Gå in på Inställningar-> Allmänt->Tillbehör. 

Klicka här på QuickWindow Case alternativet, då ska du komma in i ett nytt fönster, längst upp så ska alternativet QuickWindow Case vara i kryssad.

Detta ska vara allt för att få den att fungera med QuickWindow Caset

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

annia1
2014-03-02 19:16
#2

Jag har den ikryssad. Har testat att ta bort och sätta tillbaka bocken, men gjorde ingen skillnad.

Har nog dock löst det eller ja åtminstone delvis. Det verkar som det bara är ena av de tre jag kan dra uppåt/neråt på, men det ändrar bara tema för just den bilden. Jag har för mig att man byter tema på två av de 3 bilderna. Och den bild jag ville ha hittar jag inte nu.

.

Razzora
2014-03-02 19:30
#3

Skulle du kunna ta en skärmdump på vilken du menar? Du håller i powerknappen och volym ner knappen i någon sekund.

För det ska finnas 3 st en med en "normal" klocka, en som har väderinformation och en som är musikspelaren.

Den med den normala klockan om du drar uppåt neråt, så ska du även få upp digitala klockor i olika färger, det ska även finnas en som ser ut som digitalklocka som visar samma bakgrund som du använder som skärmlås. Den som har väderinfon tror jag inte att man kan ändra något på förrutom att när du drar neråt/uppåt får du tillgång till väderinformationen på olika ställen. Den sista kan du sätta igång, pausa, och byta låt i musikspelaren.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

annia1
2014-03-02 19:35
#4

Jag hade för mig att man även kunde ändra på väderbilden, men kanske minns fel.

När det gäller klockan jag får kika på skärmlåset då. Kanske där som jag får ändra för att hitta "min bild".

Ditt sätt att ta skärmdump visste jag inte av. Jag har hittat och lärt mig att använda quickmemo (tror den heter så) till det. Men ska kika på skärmlåset först.

.

annia1
2014-03-02 19:41
#5

Tack.

Den låg bland skärmlåsbilderna så ett problem löst.

.

Razzora
2014-03-02 21:48
#6

Så bra :) Är det några andra problem du har?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
annia1
2014-03-03 16:24
#7

Det är det där med att logga ut (som finns i andra tråden) som kvarstår.

.

Upp till toppen
Annons: