Annons:
Etikettövrigt
Läst 3505 ggr
annia1
3/2/14, 4:01 AM

Logga ut från google+ LG G2

Hej

Jag har nu en LG G2 d802 mobil och håller på att lära mig den. Och har stött på ett problem som jag inte hittar nån lösning på.

Jag har ju fått lov att skaffa mig google konto för att kunna ta hem appar. Loggade in på google+ när jag uppdaterade den appen, men jag kan inte logga ut därifrån. Jag hittade denna instruktion. Visst det ser ut på min mobil som att jag har tre streck/punkter längst upp till vänster, men jag kan inte trycka på dom. Det verkar som dom ligger för långt till vänster.

Jag har försökt zooma sidan, men händer inget. Och jag har letat överallt bland det jag kan hitta. Hittade en instruktion för iphone, men jag hittar inte heller nå inställningar som jag kan gå in på på mobilen. Gissar att de ska finnas under de tre strecken/punkterna.

Nån som har nåt förslag på hur jag ska göra för att logga ut. Finns det kanske nån inställning i mobilen så jag ändra textstorlek eller skärmstorlek eller nåt.

Visste inte vilken grupp denna passar i.

.

Annons:
Razzora
3/2/14, 5:05 AM
#1

Det finns ett problem när det gäller att du redan hade loggat in med ditt google+ konto. Man måste ha minst ett konto aktivt, annars så fungerar det inte. Det du kan göra är att du aktiverar ett annat konto för att sedan ta bort det första.

Men att bara logga ut om du har loggat in på ett konto är tyvärr omöjligt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

annia1
3/2/14, 7:30 PM
#2

Razzora för mig låter det där väldigt knäppt av flera anledningar. Att man måste vara inloggad på minst ett ställe på google. Hela tiden hör man att man ska ha olika lösenord och att de ska vara starka, men om jag tappar min mobil eller får den stulen då kan vem som helst gå in på mitt konto. Så att google har det så säkerhetsmässigt låter helt uppåt väggarna.

Men sen finns det andra delar. Jag är inloggad på google play. Jag hade fram tills igår trott att det var att jag blev inloggad automatiskt, men kikade idag på play och det är lika där att jag har de där strecken/punkterna uppe till vänster, men händer inget när jag trycker på dom.

Även om det är så att man måste vara inloggad så borde jag ju komma åt inställningarna via mobilen, men jag gör ju inte det heller.

Och om det var så att man måste vara inloggad på minst ett ställe så borde det ju stå med i instruktioner när det gäller in/utloggningar, men jag hittar ingenting om att det är så. Utan enligt de instruktioner jag hittar så ska jag kunna logga ut.

Och på datorn är det inga problem att logga in och ut på de olika och vara helt utloggad från allt.

.

Ladydragon
3/3/14, 1:01 PM
#3

#2 nja  är det inte så att om man måste uppge lösenordet igen innan man kan ändra eller nåt med Google kontot? 

angående Play butiken så använder jag i alla fall den fysiska knappen meny på min mobil för att ändra i inställningarna i Play butiken
för att hitta mina appar så sveper man från vänster till höger….

sen är ju rekommendationen att man alltid har lösenord eller nåt liknande på mobilen för säkerhetesn skull om den skulle bli stulen

annia1
3/3/14, 4:38 PM
#4

Ladydragon om du loggar in från en dator så ser du att du kommer åt inställningar som gäller själva kontot. Nu kommer jag inte ihåg vad man kan ändra, men tex ändra lösenord, lägga till mobilnummer, vilka som ska hitta dig via ditt konto och det finns andra inställningar. Och dom inställningarna kommer jag inte åt via mobilen.

Och nej du behöver inte skriva in lösenordet en gång till för att ändra. Är du inloggad så kan du ändra och sen spara.

När jag skaffade google konto så gjorde jag det via datorn för det är enklare att skriva och ta sig runt i menyer via datorn. Och på datorn har jag inga problem att logga in och ändra inställningar och sen logga ut. Och sen vara utloggad från alla.

Tittar man på instruktionerna som jag länkade till i första så ska man komma åt utloggning via de tre strecken/punkterna och som jag förstår det ska man även komma åt inställningarna. Och det gör inte jag. För det händer ingenting när jag klickar på strecken/punkterna. Enda som händer är att jag blir att klicka på själva google+ så jag får upp meny för vad jag kan göra på själva +. Skriva, lägga in foton och sånt. Samma på play att jag bara får upp saker som rör själva play tex mina appar. Men mina konto inställningar kommer jag inte åt.

.

[Högtryck]1
3/4/14, 1:07 PM
#5

I ts beskriver du att det inte går att logga ut, (då borde man vara inloggad) menar du att du inte kommer åt inställningarna när du är inne?

Ett alternativ, Om det är lättast att komma åt google+ via datorn så ändra inställningarna där istället och sedan välj spara. Senast jag använde detta fanns det flera funktioner om hur ut och inloggning skulle hanteras.

annia1
3/4/14, 3:24 PM
#6

Högtryck som jag skrivit så framgår det att jag är inloggad både i play och +. Och som sagt så kommer jag inte åt inställningarna heller.

Jag har ändrat i inställningarna via datorn eftersom det är enda ställe jag kommer åt det. Men jag hittar inget där om att jag kan logga ut  mobilen via datorn. Enda det verkar funka på är gmail, om jag förstår den rätt så ska man kunna tvinga utloggning på andra enheter, men gmail har jag inte varit inloggad i i mobilen. Men de andra ser jag inte samma funktion på.

Jag är visserligen helt ny på mobiler, men för mig är detta ett fel (Man ska kunna sköta inställningar och tex logga ut från mobilen åtminstone enligt allt det jag läser). och jag har skrivit både till google och Lg. Jag vet inte om jag kommer få svar från dom, men jag hoppas dom fixar det.

.

Annons:
Razzora
3/4/14, 7:33 PM
#7

hmm, nu tror jag att det börjar klarna för mig. Vart är inställningarna du pratar om?

Är det just i play och när du är i ditt google+ konto?

För att hantera just dessa konton så får man gå in i Inställningar-> Allmänt-> Konton och synkronisering

Där ska du kunna välja det kontot du ska justera. Nu hoppas jag att det var detta du menar eller är det där du inte kan få det att fungera?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

annia1
3/4/14, 9:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Nej Razzora jag vill komma åt mina inställningarna när jag använder mobilen och det gör jag inte. Enligt det jag läser på nätet så ska jag komma åt dom genom att trycka på de tre strecken/punkterna som finns uppe till vänster bredvid symbolen.

Går jag in via datorn på ett av googles olika tjänster spelar ingen roll vilken. Klickar på den blåa avataren som finns uppe till höger så kommer jag åt själva googlekontot och kan ändra inställningarna. Och det ändras då på alla samtidigt. Och klickar jag på den blåa avataren så finns även logga ut knapp. Det ska även finnas logga ut i mobilen.

Jag lägger med en bild i det här inlägget som visar en del av de inställningar som man kan ändra. Och tittar du på bilden så finns det en rubrikrad där det finns ytterligare inställningar. Så jag är inte ute efter att synka nåt för det sker automatiskt då jag ändrar på nåt av dom.

Jag är ute efter att komma åt dessa inställningar i mobilen. Vilket jag ska kunna göra. I nästa inlägg ska jag försöka få in en bild från mobilen och tittar du på den så ser du de tre strecken/punkterna till vänster bredvid symbolen för google+. Och det är de strecken/punkterna som inte funkar för mig. Händer ingenting när jag trycker på dom.

.

annia1
3/4/14, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Titta till vänster om det röda g där finns strecken man ska klicka på och komma åt logga ut  Och kunna komma åt inställningarna via mobilen.

.

[Högtryck]1
3/4/14, 9:11 PM
#10

#9, Det var konstigt att du inte skulle komma åt det, vad händer om du förminskar storleken då?

annia1
3/4/14, 9:43 PM
#11

Som jag skrev i TS så har jag försökt zooma sidan, men inget ändras så jag kan inte ändra storlek när jag är på +. Jag undrade i första om man ev kan ändra text storlek eller skärmstorleken på själva mobilen. Som det verkar för mig så anpassas storleken automatiskt utifrån vad jag använder för apparat.

.

[Högtryck]1
3/4/14, 10:56 PM
#12

#11, Jag menade att du skulle ändra det när du inte var inloggad och sen logga in igen för och se om det blev någon skillnad. Storleken kan anpassas hur man vill beroende på vilken webbläsare man använder sig av.

annia1
3/5/14, 1:12 AM
#13

Jag har hela tiden gått in direkt via apparna vilket man ska kunna och i en mobil är det väl tänkt att man ska använda apparna. 

Nu när jag gick in via en webbläsare så fick jag fram sidan mer som det ser ut i datorn och då kunde jag logga ut. Och via en webbläsare så får jag även fram inställningarna på i stort sett på samma vis som i datorn. Men det funkar inte när man går direkt via apparna.

Så får väl säga att problemet är löst även om det är på bakvänt sätt. För det ska ju funka även via apparna annars är det ju ingen vits att ha appar och det borde finnas med som instruktioner att man måste använda webbläsare. 

Så jag hoppas att google eller LG fixar så att det även funkar i apparna.

.

Annons:
Upp till toppen
Annons: