Annons:
Etikettsurf-och-läsplattor
Läst 1927 ggr
Razzora
2014-03-04 19:59

Android störst på surfplattor.

Länge har Apples iPads legat på största marknadsandelen av plattor. Men nu när många Android plattor har så många olika storlekar och så många prislappar så har de faktiskt gått om Apples iPads.

Läs mer här: Android störst även på surfplattor

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[Högtryck]1
2014-03-04 21:17
#1

Så trevligt 👍

kissidor
2014-03-05 12:06
#2

hoppas nu bara att marknaden för "highend" plattor med android växer allt mer för att flera gör ett aktivt val av både bra prestanda och android som plattform, precis som man kan göra på telefoner - alltför länge var det på plattor iPad om man ville ha bra och android om man var tvungen att köpa billigt - lite tråkigt val att tvingas göra tycker jag 😛!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-03-05 14:58
#3

Håller med dig fullständigt kissidor. Man ska kunna få välja operativsystem och ändå få en high-end platta om man så vill.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-05 15:25
#4

ja, och därför är det väldigt roligt att det börjar ta sig riktigt ordentligt även med plattorna på android-fronten 😍. samsungs galaxy note 10.1 och sonys tablet z från förra året var väl de första som riktigt visade vägen där - om man undantar nexus-plattorna. (det fanns redan tidigare många på papperet ganska fint specade kina-plattor som kunde ha varit riktiga monster, men som föll på instabila rommar, wifi-problem och allmänna brister i byggkvaliteten.) men vad de andra android-tillverkarna väntade på vet jag inte 🤔, men det värmer mitt hjärta att de äntligen är på G iaf 🤓! 

men samtidigt tycker jag självklart det är bra att det inom android finns ett rejält utbud av plattor till snälla priser för de som inte kan eller vill kasta tusenlapparna omkring sig hursomhelst 🙂, alla förtjänar ju att ha en surfplatta 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-03-05 17:34
#5

Glöm inte bort LG G Pad 😉

Ja visst är det roligt att kunna själv välja vilken typ av platta man vill ha eller rättare sagt vad man kan köpa, det är ju inte alla som har råd med det allra senaste när man har familj och sådant som ska gå först. Så att det finns ett utbud mellan budgetmodeller på runt 600 kr och riktigt highend plattor som då kostar minst ett par tusen. Det tycker jag är en utav android's stora fördelar att man själv kan välja mellan alla dessa underbara modeller.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-05 18:11
#6

har absolut inte glömt den razzora 😮😃, men den kom ju liksom i andra vågen, och jag hade bara för avsikt att nämna de där man allra först såg att det började ta sig 🙂. 

har då iofs inte heller tagit upp asus tämligen välpresterande transformer eller padfone-modeller som de var ganska tidigt ute med, men de är ju lite speciella och inte så representativa för surfplattor i allmänhet

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: