Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 3456 ggr
Razzora
2014-03-08 01:48

Windows Phone

Många tror att Windows Phone har väldigt dåligt app utbud. 
Så var det fram till slutet av 2013. 

Hittade en väldigt bra Youtube klipp som bevisar att det finns mer applikationer än vad man tror. Det är ju egentligen lite synd att folk ska missa att testa mycket bra mobiler med Windows Phone bara för att man fortfarande tror att den saknar appar.

Kolla in Youtube klippet och skriv gärna en kommentar om vad ni tyckte om det 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-03-08 09:24
#1

jag vet inte om jag fattat detta rätt, men som jag förstår det har nokia egna appar som är mycket bra och som stärker upp upplevelsen av utbudet rejält. dvs köper man en windows-telefon av annat märke går man miste om de godbitarna.

men sen kan man ju vinkla saker på olika sätt - nu visades det en massa appikoner med hög igenkänningsfaktor i den här videon och då är ju den instinktiva reaktionen "ah, men allt finns ju!" men går man från andra hållet dvs går in i windows appbutik och börjar leta efter specifika appar som man gillar och använder och ser att "nähä den finns inte, och nähä inte den heller" osv så får man ju en helt annan bild av det. men ärligt talat visst finns det mycket skitappar också till android, som mest bara skräpar ner telefonen, så att bara mäta antal säger ju inte allt.

men faktum kvarstår, att de affärsdrivande apputvecklarna prioriterar i denna ordning: först iOS, sen android och sist windows phone. undantagen blir då för android alla nördar som sitter och utvecklar superfiffiga grejer som specifikt kan fungera på androidplattformen och endast där, för att de tycker det är roligt. och för alla - apple, google, microsoft/nokia att de utvecklar egna appar för att stärka plattformens ställning.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fillixa
2014-03-08 17:39
#2

Jag kan inte påstå att jag saknar någon app till min Windows Phone som finns på min gamla androidmobil! 

Ibland finns apparna  redan inbyggda i mobilen och ibland kan de ha ett annat namn!

Många gillar exempelvis 6tag bättre än original appen Instagram som också finns till Windows Phone!

Man behöver inte ens ha Facebook appen för att ha koll på fb men sin Lumia.

De bästa apparna kommer från Nokia tycker jag dock Glad!

Razzora
2014-03-11 19:48
#3

Grejen är ju egentligen att du behöver ju endast en webbläsare för att komma åt allting man vill på nätet nuförtiden.

Så många appar behöver man ju inte. Men jag tycker ändå när jag kollar på app utbudet på windows phone så det det betydligt bättre ut än förra året. Så något har ju ändå hänt. Men tyvärr är det som du säger Kissidor att iOS är den som får apparna först och sedan Android och sist Windows Phone. Nu är det väl som så att om du utvecklar spel i ett verktyg som heter Shiva Engine så slipper du konvertera över det till dom andra operativsystemen. Utan då har du allt redan gjort. Vilket är extremt smidigt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fillixa
2014-03-11 20:06
#4

Då jag skrev: "Man behöver inte ens ha Facebook appen för att ha koll på fb men sin Lumia" menade jag att fb kan man ha koll via apparna JAG, MEDDELANDE och appen KONTAKTERGlad! Väldigt imponerande och smartTummen upp!

Annars är det som du säger, det räcker med webbläsaren för att ha koll på det mesta!

Vixifyx
2014-03-12 16:18
#5

Jag själv avskyr alla facebook appar utom chattappen , de gör allt rörigt bara , så jag går heldre till facebook via webbläsaren. Eller använder Windowsphone egen funktion där allt som skrivs åt dig på facebook går till meddelande inkorgen på telefonen där de står att de är från faceook och du kan svara direkt , eller byta till sms du så önskar osv …

Jag har som sagt en windowsphone och jag saknar ingenting i min telefon… ja förstår inte vad dedär apparna som folk saknar är för appar då ja har antagligen alla tänk bara "poppis" appar på min telefon. 
Tycker de e så tråkigt då folk stamppar på telefonen då de inte vett et skvatt om den.

Det som säkert dock förbryllar folk är väl att de inte alltid heter exakt samma sak trotts att appen i princip exakt den samma och fungerar tilsammans med "orginal"-appen med andra telefoner. Om man tar 6-tag och 6snap som exempel, båda är windowsphone versioner, men fungerar ihop med orginal appen som andra har.

Du behöver altså inte ha just exakt den appen för att kunna kontakta någon annan utan de är samma nätverk. 

Sen kan ja väl tillägga att flera appar som tex 6tag , personligen tycker ja den är bättre än orginal instagramappen , som också finns till windowsphone , "instagram beta" tror ja den heter för tillfellet , men som sagt … 

Ja skulle sååå mycket vilja ha dendär listan på appar som "inte finns" till Windowsphone :D för ja kan dock inte komma på nått jag INTE har på min telefon :D
 (och då är min telefon proppad med ALLT … allt från tumblr till pinterest till spotify, olika spel, snapchat, instagram, redigeringsprogram, twitter, Vine, Whatsapp, reddit, Kik, Viber, wikipedia, aftonbladet, 9gag..Imdb… listan bara fortsätter  :D )

kissidor
2014-03-12 16:37
#6

du har en massa "sociala" appar hör jag vixifyx, det är inte vad jag själv fyller min telefon med - men det är ju ganska självklart att de ser till att prioritera att de och de allra mest populära spelen finns 🙂. 

men tex varken viaplay eller hbo nordic finns ju vad jag kan se, och inte readly. och inte tex superpopulära spelet hayday. 

det är rätt typiska exempel på där man gjort appen till iOS först, sen android, och ännu inte till windows phone. men jag hoppas ju och tror att det fortsätter fylla på i windows phones appstore - det gör det säkert också så länge nokia gör så bra lurar 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Vixifyx
2014-03-12 16:52
#7

#6 ah de förståss , det tänkte jag inte på.
 Apputbudet är ju annat i sverige än vad i finland också ( jag bor i finland) Så motsvarigheter till saker som är svenska saker, finns appar för i finland , tex vissa tv kanaler osv , som är finska kanaler, … medan de kanske inte gjorts en app för sveriges motsvarighet , förstår du? Däremot använder jag mej bara av SVTplay som är en svensk app och Aftonbladet och båda dom finns ju :)  Så svårt för mej att säga egentligen, klantigt av mej att inte tänka på det! 

Däremot kan jag väl säga att många jag diskuterat med verkligen klagar på "ungdomssocial-sapp" utbudet ( folk i min ålder och sådär altså  , 21) och det var väl kanske det jag syftade främst på tidigare , att folk i min ålder bara klagar utan att vet nått om telefonen egentligen :)  Sen då man visar dem motsattsen kommer argumentet " men WP är totalt skit endå, iphone 4 life" eller nått annat ytterst barnsligt då man visat var du kan hitta den app de just påstått inte existerat.

Upp till toppen
Annons: